- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Δείτε τον τρόπο που βρήκε αυτή η εκπαιδευτικός για να ελέγχει την ψυχική υγεία των μαθητών της

Την ώρα που στην Αμερική οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί αναζητούν τρόπους για να αντιμετωπίσουν τις επιθέσεις με όπλα από έφηβους δολοφόνους, υπάρχουν ορισμένοι δάσκαλοι-φωτεινά παραδείγματα που στρέφουν το ενδιαφέρον τους στην ψυχική υγεία των μαθητών τους, στο πώς νιώθουν κάθε μέρα και στο πώς θα νιώσουν καλύτερα.

Η καθηγήτρια ειδικής αγωγής (και μαμά) κ. Erin Castillo [2], από το San Francisco, αποφάσισε να «χρησιμοποιήσει» την τάξη της ως πλατφόρμα, προκειμένου να εκπαιδεύσει και να στηρίξει τους μαθητές της σχετικά με την ψυχική τους υγεία, ακολουθώντας καθημερινά την παρακάτω δημιουργική «άσκηση».

Την απόφαση πήρε, αφού τα τελευταία πέντε χρόνια που διδάσκει, αρκετοί είναι οι μαθητές που έχουν επιχειρήσει να αυτοκτονήσουν.

Τι έκανε; Δημιούργησε έναν πίνακα ελέγχου ψυχικής υγείας (Mental Health Check-in Chart).

Δημιούργησε, δηλαδή, έναν μη λεκτικό τρόπο για να επικοινωνούν οι μαθητές της πώς αισθάνονται, μέσα από ένα ημι-ανώνυμο σύστημα. Στον πίνακα αυτό, οι μαθητές καλούνται να δείξουν πώς νιώθουν κάθε ημέρα, κολλώντας πολύχρωμα αυτοκόλλητα χαρτάκια, σε μία κλίμακα από «Είμαι πολύ καλά!» και «Είμαι Ok» έως «Περνάω μια δύσκολη φάση και θα με βοηθούσε λίγη βοήθεια» και «Δεν είμαι καθόλου καλά.»

Οι έρευνες έχουν δείξει, ότι τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες εμφανίζουν συχνότερα αυτοκτονικές τάσεις –ειδικά τα κορίτσια, αλλά και τα άτομα με αυτισμό. Με αυτόν τον τρόπο, η καθηγήτρια θέλησε να δείξει στους μαθητές της, ότι δεν είναι μόνοι τους στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και ότι έχουν στήριξη όποτε την χρειαστούν.

Η Castillo, μάλιστα, εξηγεί, ότι η ιδέα για τον πίνακα αυτόν της ήρθε από μία σελίδα για καθηγητές την οποία ακολουθεί. «Ζήτησα από τους μαθητές μου να γράφουν το όνομά τους στο πίσω μέρος του κάθε χαρτιού, ώστε να ξέρω ποιοι είναι αυτοί που βρίσκονται στην πιο δύσκολη φάση και να μιλάω μαζί τους στο τέλος κάθε μαθήματος», λέει η ίδια.

«Από την πρώτη κιόλας ημέρα με εξέπληξαν! Τα λατρεύω αυτά τα παιδιά! Η καρδιά μου πονάει όταν δεν είναι καλά. Το Γυμνάσιο είναι σκληρό μερικές φορές, αλλά χαίρομαι που κάποια από αυτά τα παιδιά βρήκαν στον πίνακα αυτόν ένα ασφαλές καταφύγιο για να εκδηλώνουν όσα νιώθουν», συμπληρώνει.

Η ιδέα της επικροτήθηκε και κοινοποιήθηκε αμέτρητες φορές, ενώ ενέπνευσε και άλλους εκπαιδευτικούς, να φτιάξουν τους δικούς τους πίνακες. Μερικές ημέρες αργότερα, όλοι τους σχολίαζαν γεμάτοι συγκίνηση, πόσο οι πίνακες αυτοί έχουν βοηθήσει τους μαθητές τους!

Η ίδια τότε, δημιούργησε μία δωρεάν εκτυπώσιμη έκδοση, για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να την φέρουν στην τάξη τους. Δείτε εδώ [3].