Τι πρέπει να ξέρουν οι μαθητές για τη διδασκαλία της β ́ ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο

Οι μαθητές της Α ́ τάξης Γυμνασίου διδάσκονται ως β ́ ξένη γλώσσα τη Γαλλική ή τη Γερμανική ή την Ιταλική γλώσσα (παράλληλη διδασκαλία), σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Παιδείας. Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος παράλληλης διδασκαλίας στη β ́ ξένη γλώσσα είναι δώδεκα μαθητές. Σε απομονωμένα Γυμνάσια της ηπειρωτικής και της νησιωτικής χώρας, ο αριθμός αυτός μπορεί να μειωθεί στους δέκα μαθητές, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Σε περίπτωση αδυναμίας λειτουργίας τμήματος σε μία γλώσσα, οι μαθητές εντάσσονται υποχρεωτικά σε τμήμα β ́ ξένης γλώσσας που είναι δυνατόν να δημιουργηθεί στο σχολείο.Σε περίπτωση που ο συνολικός αριθμός μαθητών της τάξης είναι μικρότερος του ελάχιστου αριθμού μαθητών για τη δημιουργία τμήματος β ́ ξένης γλώσσας, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης οι μαθητές εντάσσονται υποχρεωτικά σε τμήμα β ́ ξένης γλώσσας που είναι δυνατόν να δημιουργηθεί στο σχολείο

Η επιλογή της β ́ ξένης γλώσσας γίνεται στην Α ́ τάξη του Γυμνασίου και οι μαθητές τη συνεχίζουν και στις επόμενες τάξεις. Οι μαθητές της Α ́ τάξης έχουν δικαίωμα να αλλάξουν την προτίμησή τους για τη β ́ ξένη γλώσσα έως και την 25η Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους.

Στη β ́ ξένη γλώσσα οι μαθητές χωρίζονται σε τμήματα τα οποία λειτουργούν παράλληλα.Η κατανομή των μαθητών σε τμήματα β ́ ξένης γλώσσας καθορίζεται με βάση την αλφαβητική σειρά.Τα αριθμητικά στοιχεία της παρ. 1 ισχύουν όταν στο σχολείο λειτουργεί ένα τμήμα για την κάθε β ́ ξένη γλώσσα.

Τα τμήματα συμπτύσσονται και διαχωρίζονται ακολουθώντας τα ανώτερα όρια, σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 129818/Γ2/16-09-2013 ΚΥΑ (Β ́ 2451) και δημιουργείται τμήμα για τη β ́
ξένη γλώσσα από τους μαθητές όλων των τμημάτων της ίδιας τάξης. Σε περίπτωση που δεν μπορεί να γίνει ο χωρισμός των τμημάτων σύμφωνα με τα ανωτέρω, τα τμήματα της τάξης είναι δυνατόν να διαμορφώνονται σύμφωνα με την επιλογή των μαθητών στη β ́ ξένη γλώσσα με αλφαβητική σειρά και δημιουργούνται τμήματα τάξης με μαθητές που έχουν επιλέξει την ίδια β ́ ξένη γλώσσα, τα οποία πρέπει να είναι αριθμητικά περίπου ισοδύναμα.