- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

“Έκλεισαν ξανά τα σχολεία και κανείς δεν σκέφτεται τα παιδιά και τα μαθησιακά τους κενά”

Η αναστολή της δια ζώσης διδασκαλίας για δύο εβδομάδες [1] σε όλη τη χώρα και η συνέχιση της διδασκαλίας μέσω τηλεκπαίδευσης [2]μονοπωλούν τις συζητήσεις γονέων καθώς αυξάνονται οι φωνές όσων υποστηρίζουν ότι τα σχολεία πρέπει να επαναλειτουργήσουν το συντομότερο δυνατόν [3]για την αποκατάσταση της ψυχικής υγείας των μαθητών και την κάλυψη των μαθησιακών κενών που προκύπτουν από το συνεχές άνοιξε κλείσε της εκπαίδευσης.

Για να μην αναφερθούμε και σε όσους εγείρουν ζητήματα ακόμη και για επανάληψη της χρονιάς [4] καθώς και η φετινή χρονιά κάθε άλλο επιτυχημένη μπορεί να θεωρηθεί.  Το αίτημα είναι εύλογο, αν σκεφτεί κανείς πως πολλοί μαθητές δεν έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία ή δεν διαθέτουν γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο. Τα παιδιά που ούτως ή άλλως είχαν κάποια δυσκολία με τα μαθήματα ή κάποια μαθησιακή δυσκολία, τώρα πώς θα τα βγάλουν πέρα; «Εδώ δεν τα καταλάβαιναν στα μαθήματα διά ζώσης», θα μου πείτε, «θα τα καταλάβουν τώρα από τα εξ αποστάσεως;» [5]. Είναι και το άλλο: πώς είμαστε σίγουροι ότι τα παιδιά συγκεντρώνονται στο μάθημα όταν είναι στα δωμάτιά τους χωρίς καμία επίβλεψη;

H ειδική παιδαγωγός Σοφία Τσιντσικλόγλου  [6]με μια ανάρτησή της εξηγεί γιατί το εκ νέου καθολικό λουκέτο στις εκπαιδευτικές βαθμίδες μπορεί να αποβεί ολέθριο για μια ολόκληρη γενιά μαθητών που ταλαιπωρείται από τα ελλιπή μέτρα προστασίας στα σχολεία, που έχει κουραστεί από την τηλεκπαίδευση [7], που δίνει μάχη να καλύψει τα μαθησιακά κενά και δυστυχώς κανένας από του ιθύνοντες που λαμβάνουν τις αποφάσεις για τη λειτουργία ή όχι των σχολείων δεν λαμβάνει υπόψιν τους.

Η ανάρτηση της Ειδικής Παιδαγωγού που αξίζει να διαβαστεί

Τα σχολεία μένουν κλειστά και για τις επόμενες δύο εβδομάδες.

Στην Αττική και σε πολλές ακόμα άλλες περιοχές τα σχολεία από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ήταν ανοιχτά μόνο 3 μήνες και όχι συνεχόμενους!

Τώρα είναι ήδη 1+ μήνα κλειστά και ανακοίνωσαν άλλες 2 βδομάδες.

Παιδίατροι, παιδοψυχίατροι, παγκόσμιοι οργανισμοί, όπως η UNICEF, φωνάζουν ανοίξτε τα σχολεία [8], η ελληνική επιτροπή σφυρίζει αδιάφορα και μάλιστα εισηγήθηκε ακόμα δύο βδομάδες, που θα τις ακολουθήσουν άλλες δύο κλπ κλπ.

*Σκέφτεται κανείς την ψυχολογία των παιδιών όλων των ηλικιών;

*Σκέφτεται κανείς τα παιδιά της Γ’λυκείου που υποτίθεται θα γράψουν εξετάσεις έχοντας πάει στο σχολείο ελάχιστα;

*Σκέφτεται κανείς ότι 4χρονα και 5χρονα καλούνται να είναι μπροστά σε οθόνη [9](η πλειοψηφία μάλιστα μέσω κινητών!!) για 2,5 ώρες καθημερινά; (ώρες έκθεσης απαράδεκτες για αυτή την ηλικία)

*Σκέφτεται κανείς πως θα μάθουν τα παιδιά της Α’Δημοτικού να γράφουν και να διαβάζουν, κάνοντας σχεδόν όλη τη χρονιά μάθημα μέσω οθόνης [3];

*Σκέφτεται κανείς ότι υπάρχουν λύσεις αλλά απλά δεν ενδιαφέρονται για την παιδεία;

*Υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι τα σχολεία της α’ βαθμιας είναι εστίες μετάδοσης;

* Υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι τα κλειστά σχολεία βοηθούν στην μείωση των κρουσμάτων; είναι τόσο καιρό κλειστά και τα κρούσματα καθημερινά ανεβαίνουν!

Εγώ σκέφτομαι ότι αυτό τους συμφέρει… γενιά αγράμματη, αποξενωμένη, εθισμένη στις οθόνες, χωρίς κριτική σκέψη, παθητική, να δέχεται ότι διατάζουν…