Φάτε ποπ κορν κάνει καλό!

Ποιο παιδί μπορεί να αντισταθεί στην θέα αλλά και στη γεύση του ποπ κορν; Μάλλον κανένα καθώς το σνακ από καβουρντισμένους κόκκους αραβοσίτου είναι ένα από τους πιο αγαπημένους παιδικούς πειρασμούς. Σύμφωνα όμως με έρευνες εκτός από γευστικό, είναι και καλό για την υγεία μικρών και μεγάλων χάρη στη μεγάλη ποσότητα από πολυφαινόλες που περιέχει.

Μάλιστα, για του λόγου το αληθές, ο ερευνητής Τζόε Βίνσον του πανεπιστημίου του Σκράντον, στην Πενσιλβάνια, ειδικός στην ανάλυση τροφών από άποψη υγείας, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Αμερικανικής Χημικής Εταιρίας στο Σαν Ντιέγκο ανέφερε ότι οι πολυφαινόλες βρίσκονται σε μεγαλύτερη συγκέντρωση στο ποπκόρν, επειδή αυτό περιέχει μόνο 4% νερό, ενώ στα φρούτα και λαχανικά, όπου το νερό φθάνει το 90%, οι πολυφαινόλες είναι πιο διαλυμένες και άρα λιγότερο ευεργετικές.

78656209

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η φλούδα του ποπκόρν στην πραγματικότητα είναι το πιο υγιεινό μέρος, επειδή έχει περιέχει την υψηλότερη συγκέντρωση πολυφαινολών και ινών. Συνολικά, η έρευνα απέδειξε ότι το ποπκόρν περιέχει περισσότερες πολυφαινόλες από τους ξηρούς καρπούς και έως 15 φορές περισσότερες σε σχέση με τα τσιπ τορτίγια από πλήρη δημητριακά. Μια μερίδα ποπκόρν περιέχει έως 300 mg πολυφαινολών έναντι 114 mg μιας μερίδας γλυκού καλαμποκιού και 160 mg μιας μερίδας φρούτων (κατά μέσο όρο).

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλη σημασία στην διατροφική αξία του αγαπημένου μας σνακ έχει ο τρόπος παρασκευής και σερβιρίσματός του. Ειδικότερα, αν είναι μαγειρεμένο σε μπόλικο ελαιόλαδο ή με κακής ποιότητας βούτυρο, ή βουτηγμένο στο αλάτι, τότε είναι ιδιαιτέρως ανθυγιεινό καθώς περιέχει άφθονα λίπη και θερμίδες που επιβαρύνουν σημαντικά τον οργανισμό.

Παρολαυτά, οι επιστήμονες τονίζουν ότι σε καμία περίπτωση το ποπ κορν δεν αποτελεί υποκατάστατο των φρούτων και λαχανικών, τα οποία οπωσδήποτε πρέπει να περιέχει μια ισορροπημένη διατροφή, καθώς αυτά περιέχουν βιταμίνες και άλλες θρεπτικές ουσίες, που δεν υπάρχουν στο ποπ κορν.