Φράουλες: Κάντε τα παιδιά σας να αγαπήσουν τον κόκκινο θησαυρό της Άνοιξης

Η άνοιξη και οι καρποί της είναι η ιδανική ευκαιρία για να κάνετε τα παιδιά σας να λατρέψουν τα φρούτα και να τα εντάξουν στο καθημερινό διατροφικό τους πρόγραμμα. Οι φράουλες είναι από τα πιο νόστιμα φρούτα της άνοιξης. Η φραουλιά ανθίζει από το Μάιο ως τον Ιούλιο και οι καρποί της ωριμάζουν το καλοκαίρι, ωστόσο, υπάρχουν πλέον ποικιλίες που δίνουν καρπούς όλο το χρόνο. Η επίσημη ονομασία της είναι fragaria vesca και πρόκειται για πολυετές ποώδες φυτό. Σήμερα είναι γνωστές σχεδόν 600 ποικιλίες άγριας και ήμερης φράουλας.

Η μακραίωνη ιστορική της πορεία

Σύμφωνα με αρχαιολογικές ενδείξεις, η παρουσία της φράουλας χρονολογείται το 5.000 π.Χ.. Η φράουλα και ειδικότερα η άγρια, είναι ένα φρούτο με βαθιές ρίζες στην αρχαία Ελλάδα. Οι θεραπευτικές ιδιότητες της είχαν ήδη ανακαλυφθεί από την αρχαιότητα, αφού οι Έλληνες και κυρίως οι Ρωμαίοι την χρησιμοποιούσαν ως φάρμακο. Οι πρώτες καλλιέργειες φράουλας στην Ευρώπη έγιναν κατά το Μεσαίωνα στη Ρώμη και η πιο γνωστή ποικιλία καταγόταν από τις Άλπεις. Η συστηματική καλλιέργειά της στην Ευρώπη άρχισε τον 17ο αιώνα, όταν έφτασαν από την Αμερική νέες ποικιλίες.

Baby-Boy-Smile-Eating-StrawberriesΤα οφέλη της φράουλας στην υγεία

Οι φράουλες αποτελούνται κατά 90% από νερό, 10% από σάκχαρα (κυρίως φρουκτόζη) και φυτικές ίνες. Περιέχουν άφθονη βιταμίνη C, βιταμίνη Ε, βιταμίνη Α (καροτίνη), βιταμίνη Β, φυλλικό οξύ, ασβέστιο, φώσφορο, άφθονο κάλιο, ιώδιο, βρώμιο, μαγνήσιο, σελήνιο, τανίνες, λουτεΐνη, φλαβονοειδή (όπως οι ανθοκυανίνες, η κερκετίνη, η καμφερόλη, και οι κατεχίνες), φαινολικές φυτοχημικές ουσίες και διάφορα οξέα όπως σαλικυλικό και ελαγικό οξύ. Θερμιδικά αποδίδουν μόνο 46 kcal ανά 100 gr.

Δρουν θεραπευτικά:

Σε παθήσεις της όρασης όπως η ξηρότητα, η εκφύλιση των οπτικών νεύρων και της ωχράς κηλίδας, δυσκολίας στη όραση και βοηθάνε στη διατήρηση της σωστής πίεσης των ματιών.
Στην αναιμία.
Στη δυσκοιλιότητα.
Σε δυσπεψία
Έχει διουρητική και καθαρτική δράση

Μικρές συμβουλές

  • Αγοράζετε μόνο όσες έχουν μικρό έως φυσιολογικό μέγεθος και μόνο όσες θα καταναλώσετε άμεσα.
  • Οι φράουλες θα πρέπει να είναι καθαρές, συμπαγείς, λαμπερές, με ευδιάκριτες μικρές τριχίτσες στην επιφάνειά τους.
  • Απαιτείται το σχολαστικό τους πλύσιμο με άφθονο νερό αφού πωλούνται στην αγορά και είναι εμποτισμένες με φυτοφάρμακα.
  • Διατηρήστε τις στο ψυγείο και αποφύγετε την κατάψυξη

strawberries-and-white-chocolate-fondueΚι επειδή μας αρέσει να μοιραζόμαστε μαζί σας γευστικές συνταγές που θα ξετρελαίνουν με την μοναδικότητα της γεύσης και την απλότητα των πρώτων υλών τους σας προτείνουμε να σερβίρετε στους μικρούς μας φίλους σουβλάκια φράουλας με σάλτσα λευκής σοκολάτας.

Υλικά:

150 γραμμάρια λευκή σοκολάτα ψιλοκομμένη
250 ml (1 φλιτζάνι) κρέμα γάλακτος
500 γραμμάρια φράουλες, πλυμένες και καθαρισμένες

Εκτέλεση

Τοποθετήστε τη σοκολάτα σε ένα πυρίμαχο μπολ πάνω από νερό που σιγοβράζει και βεβαιωθείτε πως το κύπελλο δεν αγγίζει το νερό (μπεν μάρι).Χρησιμοποιήστε ένα μεταλλικό κουτάλι για να ανακατεύετε τη σοκολάτα μέχρι να λιώσει καλά και αφήστε τη να κρυώσει. Με ένα μίξερ χτυπήστε την κρέμα γάλακτος μέχρι να σχηματιστούν μαλακές αιχμές. Προσθέστε τη σοκολάτα και χρησιμοποιήστε ένα μεγάλο μεταλλικό κουτάλι και ανακατέψτε καλά. Εν τω μεταξύ, μουσκέψτε τα ξυλάκια για τα σουβλάκια για περίπου 20 λεπτά και προθερμάνετε το γκριλ ή μια ψησταριά. Σουβλίστε φράουλες και ψήστε τες γυρίζοντας περιστασιακά για περίπου 5 λεπτά. Σερβίρετε με τη λευκή κρέμα σοκολάτας.