- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Γιατί δεν πρέπει να “τσακώνεσαι” ποτέ με κανέναν στο Facebook

Ας είμαστε ειλικρινείς. Αρκετοί από εμάς έχουμε διαπληκτιστεί έστω μία φορά στο Facebook, το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο.

Ειδικοί, όμως, λένε ότι αυτή η τακτική δεν είναι και η καλύτερη, αφού σύμφωνα με έρευνες φαίνεται να… μοιραζόμαστε πολλά περισσότερα από τη γνώμη μας.

Όπως διαπιστώθηκε σε πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Psychological Science, οι άνθρωποι εκφράζουν διαφορετικά τη γνώμη τους πάνω σε κάτι που διαβάζουν online και πάνω σε κάτι που ακούν ή βλέπουν.

Οι ερευνητές των Πανεπιστημίων του Berkeley και του Σικάγο ανέθεσαν σε 300 εθελοντές να διαβάσουν, να δουν βίντεο ή να ακούσουν συζητήσεις πάνω σε αμφιλεγόμενα ζητήματα. Έπειτα, οι συμμετέχοντες απαντούσαν σε ερωτήσεις πάνω στις γνώμες με τις οποίες διαφωνούσαν.

Όταν διαβάζουμε μια διαφορετική γνώμη είμαστε πιο σκληροί

Τα αποτελέσματα; Όπως φάνηκε οι άνθρωποι που ακούν ή παρακολουθούν κάποιον να εκφράζει αντίθετη γνώμη από τη δική τους είναι λιγότερο πιθανό να χαρακτηρίσουν τον ομιλητή «άκαρδο ή ανενημέρωτο».

Από την άλλη εκείνοι που διάβαζαν διαφορετικές γνώμες από τις δικές τους ήταν πιο απαξιωτικοί απέναντι σε εκείνον που εξέφραζε την άποψή του γραπτά.

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Οι ειδικοί αποδίδουν αυτή τη συμπεριφορά στην ανωνυμία και την απόσταση που μας προσφέρει το διαδίκτυο. «Οι άνθρωποι εκφράζονται πολύ πιο έντονα στο Facebook σε σύγκριση με την καθημερινή ζωή», δηλώνουν οι ερευνητές και τονίζουν ότι στα social media δεν υπάρχει άμεση «σύνδεση» ανάμεσα σε αυτόν που γράφει και στα σχόλια που ακολουθούν τις αναρτήσεις του, γι’ αυτό είναι εύκολο κάποιος να… ξεφύγει.

Οι χρήστες ξεχνούν ότι όσα γράφουν προσβάλλουν ή πληγώνουν τους άλλους.

Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης μάς επιτρέπουν να είμαστε πολύ ευθείς, αλλά «πρέπει να θυμόμαστε ότι με όσα γράφουμε περνάμε ένα μήνυμα στον κόσμο και σε όποιον διαβάζει το σχόλιό μας».

Έπειτα από αυτά τα ευρήματα οι ερευνητές συμβουλεύουν τους χρήστες να λύνουν τις διαφορές τους μιλώντας ευθέως στον άλλο. Ενώ είναι εύκολο τα αίματα να ανάψουν κάτω από μια ανάρτηση με την οποία διαφωνούμε, «το να μιλήσουμε στον άλλο πρόσωπο με πρόσωπο και να επιλύσουμε τις διαφορές μας τετ-α-τετ είναι προτιμότερο και πιο θεμιτό», προτείνουν.

Τελικό συμπέρασμα; Στα σχόλια και τις αναρτήσεις του Facebook [2] οι χρήστες εκφραζόμαστε πολύ σκληρά χωρίς να δίνουμε σημασία στην ψυχολογία εκείνου που διαβάζει το σχόλιό μας ούτε και στο “στίγμα” που αφήνουμε στο διαδίκτυο.

Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα θελήσετε να κατακεραυνώσετε ένα post ή να πάρετε ενεργό μέρος σε κάποια διαδικτυακή συζήτηση, προτιμήστε το τηλεφώνημα ή μια συνάντηση από κοντά με το πρόσωπο που γράφει τη γνώμη που σας «προκάλεσε» κι αν δεν τον γνωρίζετε προσωπικά στείλτε του ένα ευγενικό προσωπικό μήνυμα για να λύσετε τις «διαφορές» σας…