Γιατί η σωστή μερίδα πάει… περίπατο στις γιορτές;

Από τη Μαίρη Μιχελή, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc

Πλησιάζουν οι γιορτές των Χριστουγέννων και για ακόμα μια φορά αρχίζουμε να αναρωτιόμαστε αν θα καταφέρουμε αυτή τη χρονιά να μην υποκύψουμε στις γιορτινές παγίδες. Γιατί όμως οι γιορτές των Χριστουγέννων είναι στο μυαλό όλων μας τόσο άρρηκτα συνδεδεμένες με το πολύ φαγητό; Γιατί τα πιάτα δεν σταματούν να γεμίζουν και οι μερίδες όλο και μεγαλώνουν; Γιατί τα γλυκά πολλαπλασιάζονται με ρυθμούς άπιαστους;

Για όλα φταίει το γιορτινό τραπέζι. Πολλές φορές, μάλιστα, αυτό το τραπέζι δεν είναι ένα, αλλά δύο, τρία ή και περισσότερα, αφού αυτή την περίοδο κάθε μέρα είναι γιορτή! Βέβαια, μπορεί το τραπέζι να μας δίνει πολλές παραπάνω θερμίδες, οι οποίες μεταφράζονται σε επιπλέον κιλά, αλλά υπάρχει ένας ουσιαστικότερος λόγος που μας ωθεί. Λόγω του χαλαρού και εορταστικού κλίματος, νιώθουμε συχνά ότι ήρθε η ώρα να απαλλαγούμε από το καθημερινό – μίζερο – πρόγραμμά μας και να ξεδώσουμε.

Τι κι αν φάμε λίγο παραπάνω; Δεν χάθηκε ο κόσμος… Μόνο που αυτό το λίγο παραπάνω γίνεται όλο και περισσότερο και χάνουμε την αίσθηση της ποσότητας. Τελικά, καταλήγουμε να τρώμε έως και τριπλάσια μερίδα φαγητού, χωρίς να δίνουμε σημασία στο αν έχουμε χορτάσει, γιατί… «Γιορτές είναι, ας χαλαρώσουμε!». Ακόμη όμως κι αν ξεκινήσουμε τις γιορτές με την υπόσχεση να είμαστε εγκρατείς υπάρχουν πολλοί λόγοι για να πάει η μερίδα… περίπατο, μόλις κάτσουμε στο γιορτινό τραπέζι.

Πιάτα για άρχοντες
Πιάτα και πιατέλες σε μέγεθος XL, μας περιμένουν σερβιρισμένα γιορτινά στο μεγάλο τραπέζι της μαμάς, της θείας ή ακόμα και της φίλης. Και μπορεί το καλό σερβίτσιο να είναι πανέμορφο, αλλά εκείνη τη στιγμή μας διαφεύγει πως το μέγεθος των πιάτων θα αποτελέσει λόγο επίσκεψης στον διαιτολόγο μετά το πέρας των γιορτών.

Είναι γεγονός πως από τη δεκαετία του ’70 μέχρι σήμερα, τα πιάτα έχουν αυξηθεί από τα 25 στα 30 εκατοστά. Συνεπώς, για να γεμίσει το πιάτο και να χορτάσει το μάτι, σερβίρουμε μεγαλύτερη μερίδα φαγητού στο πιάτο μας.

Απ’ όλα έχει ο… μπουφές…

Από το mednutrition.gr

Διαβάστε τη συνέχεια στο infowoman.gr