Γιατί οι μαθητές του Β γίνονται μελλοντικά καλύτεροι ηγέτες;

Ζούμε σε έναν κόσμο που σχεδόν κάθε γονιός ενθαρρύνει το παιδί του να παίρνει καλούς βαθμούς στο σχολείο. Και απλά καλούς βαθμούς –πολλοί απαιτούν «σε όλα Α» ή «σε όλα 20» καθ’όλη τη διάρκεια της σχολικής πορείας. Οτιδήποτε λιγότερο θεωρείται απογοήτευση…σχολι

Οι γονείς αυτοί βασίζονται στην πίστη, ότι μόνο αν ένα παιδί είναι καλός μαθητής στο σχολείο θα μπορέσει να επιτύχει στη ζωή του ως ενήλικας.

Και στο σημείο αυτό ξεκινά μια προβληματική, απάντηση στην οποία έρχεται να δώσει μια ενδιαφέρουσα μελέτη που διεξήγαγε η κορυφαία Αμερικανική Στρατιωτική Ακαδημία West Point στους αποφοίτους της, προκειμένου να δει πώς συνδέονταν οι βαθμοί τους με τις ηγετικές τους ικανότητες.

Αυτό που βρήκε η σχολή ήταν, ότι τα άτομα που εξελίσσονται στον αμερικανικό στρατό –αυτοί που λαμβάνουν ηγετικές θέσεις και που διαχειρίζονται τεράστια χρηματικά ποσά- είναι στην πλειοψηφία τους μαθητές του Β.

Το συμπέρασμα είναι, ότι το να έχεις ηγετικό ρόλο στην εργασία και την καριέρα σου, σπάνια έχει να κάνει απλά και μόνο με το πόσο ευφυής είσαι. Παρόλο που οι μαθητές του Α μπορεί ατομικά να πετύχουν πολύ υψηλούς στόχους, π.χ. ως ερευνητές, μηχανικοί ή εκπαιδευτικοί, είναι πιθανό να μην αναπτύσσουν εξίσου τα διαπροσωπικά τους ταλέντα, τα οποία απαντώνται συχνότερα σε μαθητές του Β.

Σκεφτείτε το –όλοι έχουμε φίλους που είναι πανέξυπνοι, αλλά που ίσως να είναι… υπερβολικά έξυπνοι, με αποτέλεσμα δύσκολα να μπορούν να συσχετιστούν με άλλους ανθρώπους. Οι μαθητές του Β, ωστόσο, έχουν μάθει να «ανθίζουν» χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό αρκετά καλής πνευματικής ιπποδύναμης, με ένα είδος συναισθηματικής νοημοσύνης, η οποία τους δίνει την ικανότητα να συσχετίζονται με και να κινητοποιούν τους ανθρώπους γύρω τους.

Όσο για τους μαθητές του Γ; Είναι από αυτούς, λένε οι ειδικοί, που πρέπει να περιμένει κανείς να δει τα μεγαλύτερα «θαύματα». Είναι ανάμεσά τους που κατά κανόνα κυκλοφορούν οι πραγματικές διάνοιες.

Το συμπέρασμα είναι, ότι στο σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο αντιμετωπίζει τη μάθηση ως γραμμή παραγωγής της μετα-βιομηχανικής εποχής, είναι εύκολο να πέσει κανείς θύμα της ιδέας, ότι το παιδί μας ή οι μαθητές μας πρέπει να έχουν άριστους ελέγχους για να έχουν επιτυχημένη καριέρα. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι υπάρχουν ικανότητες και ταλέντα που παίζουν πολύ πιο σημαντικό ρόλο στην επιτυχία από τους βαθμούς, όπως π.χ. το να μπορείς να συνεργαστείς και να παίξεις καλά με τους άλλους.

Αν, λοιπόν, το παιδί σας φέρνει Β στον έλεγχο προόδου του, μη φρικάρετε. Σκεφτείτε, μάλιστα, μήπως πρέπει να το γιορτάσετε κιόλας, αφού ίσως μεγαλώνετε έναν μελλοντικό ηγέτη.

Πηγή: inc.com