Γιατί τα κορίτσια έχουν χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά;

article-2544288-1B45F711000005DC-972_634x464Πρόσφατη μελέτη αποκάλυψε ότι η κρίση αυτοπεποίθησης που αναπτύσσουν τα κορίτσια όταν διαβάζουν μαθηματικά ευθύνεται για τις χαμηλές επιδόσεις τους στο σχολείο και τις μειωμένες επιλογές σταδιοδρομίας.

Τα κορίτσια είναι καλύτερα από τα αγόρια στα περισσότερα μαθήματα του σχολείου και υπερισχύουν στην πλειοψηφία τους όσον αφορά τις επίσημες εξετάσεις.

Ωστόσο, έχουν τόσο μικρή αυτοπεποίθηση όταν πρόκειται για τα μαθηματικά με αποτέλεσμα να μένουν πιο πίσω σε σχέση με τα αγόρια ήδη από τα μέσα της εφηβείας τους.

Οι χαμηλές προσδοκίες είναι αποτέλεσμα των γονέων και των δασκάλων, οι οποίοι θεωρούν ότι τα κορίτσια ανταποκρίνονται καλύτερα σε άλλα μαθήματα, σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης που πραγματοποίησε την έρευνα.

Girl-studyingΗ μελέτη των 15χρονων παιδιών στις ανεπτυγμένες χώρες απέδειξε ότι το 41% των κοριτσιών στην Αγγλία θεωρούν ότι δεν είναι καλές στα μαθηματικά, σε αντίθεση με το 24% των αγοριών.

Το χάσμα μεταξύ των φύλων στους Άγγλους έφηβους που σχεδιάζουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα μαθηματικά μετά το σχολείο ανέρχεται σε ποσοστό 14% (60% για τα αγόρια και 46% για τα κορίτσια) σε σχέση με το 12% στις ανεπτυγμένες χώρες.

Επιπλέον, τα κορίτσια αποκλείουν μερικές από τις πιο επικερδείς θέσεις εργασίας λόγω της απέχθειας που έχουν για τα μαθηματικά. Μόνο το 40% θα εξετάσει το ενδεχόμενο μιας θέσης που απαιτεί σημαντική χρήση οικονομικών όρων, την ίδια ώρα που το ποσοστό για τα αγόρια ανέρχεται στο 50%. Ακόμα κι αν επιλέξουν τις θετικές επιστήμες, θα προτιμήσουν εκείνες με τα λιγότερα μαθηματικά, όπως για παράδειγμα ο τομέας της υγείας.