- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

“Γονείς μην αγχώνεστε με την πολύωρη τηλεκπαίδευση – Δεν είναι όλες οι οθόνες το ίδιο”

Είναι λογικό να προβληματιζόμαστε για τις ατελείωτες ώρες που περνούν καθημερινά τα παιδιά μας μπροστά σε μία οθόνη, αυτό με αυτόν τρόπο καταρρίπτονται όσα τόσα χρόνια προσπαθούμε να τους εμφυσήσουμε, περί περιορισμένου χρόνου στις συσκευές αυτές. Ανησυχούμε για τις επιπτώσεις που οι οθόνες μπορεί να έχουν στην όρασή της, στα στάση του σώματός τους, αλλά ακόμα περισσότερο στην πνευματική τους λειτουργία. Και έχουμε όλα τα δίκια.

Η Parent Coach κ. Δήμητρα Γούναρη [2], ωστόσο, μας βοηθά να σκεφτούμε τα πράγματα με πιο ευρύ τρόπο, για να τα δούμε στην πραγματική τους διάσταση και να πάρουμε λίγο κουράγιο:

“Διαβάζω και ακούω τον προβληματισμό των γονιών για την έκθεση των παιδιών τους στις οθόνες λόγω της τηλεκπαίδευσης. Υπάρχει η αγωνία ότι η τηλεκπαίδευση βλάπτει τα παιδιά λόγω της έκθεσης τους σε οθόνες. Μερικοί γονείς που δεν είχαν καθόλου οθόνες στο σπίτι (λόγω επιλογής) “αναγκάστηκαν” να τις εισάγουν.

Η προσωπική επαφή στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν αντικαθίσταται από την επαφή μέσω της οθόνης.

Αλλά…

Η έκθεση στις οθόνες διακρίνεται σε διάφορες μορφές, οι οποίες δεν προσμετρώνται με τον ίδιο τρόπο σε επίπεδο αρνητικών επιπτώσεων. Είναι πολύ διαφορετική η παθητική παρακολούθηση ενός βίαιου παιδικού και τελειώς διαφορετική η ενεργητική συμμετοχή ενός παιδιού σε μια διαδικτυακή τάξη όπου παρακολουθεί πραγματικούς ανθρώπους με φυσική κίνηση και πραγματικούς ρυθμούς.

Είναι διαφορετική η παθητική θέαση βίντεο και ταινιών από την κοινωνική επαφή με φίλους, μακρυνούς συγγενείς μέσω βιντεκλήσεων όπου υπάρχει αληθινή συζήτηση.

Αυτή τη στιγμή, η έκθεση στην οθόνη μέσω της τηλεκπαίδευσης υποκαθιστά μια κρίσιμη δραστηριότητα του παιδιού με γνωστικό και κοινωνικό αντίκτυπο για το ίδιο. Δεν είναι όλες οι οθόνες το ίδιο.

Το ίδιο όμως, παραμένει η ανάγκη των παιδιών για σωματική άσκηση και επαφή. Σας προτείνω να αφήσουμε στην άκρη το χρονόμετρο και τις αθροίσεις των ωρών μπροστά στον υπολογιστή και να στραφούμε σε δραστηριότητες που υποστηρίζουν την σωματική άσκηση των παιδιών και τη δική μας επαφή μαζί τους.

Καθημερινές βόλτες, χορό στο σπίτι με μουσική, τραμπολίνα, μπάλες, λάστιχα, αγκαλιές, φιλιά, αεροπλανάκια!”