- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων προτείνει την ίδρυση Κλασικών Γυμνασίων και Λυκείων

Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) [1]σε ανακοίνωσή της εκφράζει δυσαρέσκεια για τις ακάλυπτες ώρες φιλολογικών μαθημάτων που καταγράφονται από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς και ζητά την γενικότερη αναβάθμιση των κλασικών σπουδών. Μάλιστα όπως τονίζει “Μια πρώτη έμπρακτη απόδειξη θα είναι η ίδρυση Κλασικών Γυμνασίων και Λυκείων, που απουσιάζουν από τη χώρα η οποία υπήρξε η κοιτίδα του κλασικού πολιτισμού.”

Η ανακοίνωση της ΠΕΦ

Η συνέχιση και ένταση της πανδημίας σημαδεύει δυσάρεστα την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, δεν δικαιώνει όμως την ολιγωρία της Πολιτείας απέναντι στο πρόβλημα των ακάλυπτων φιλολογικών ωρών στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας, πρόβλημα που μεγεθύνει το σοβαρό έλλειμμα παιδείας, το οποίο -μεταξύ άλλων- ενέτεινε η πρωτοφανής υγειονομική κρίση.

Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων ζητάει από το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει, το συντομότερο δυνατόν, στην άμεση πρόσληψη Φιλολόγων -με ετήσιες και όχι τρίμηνες συμβάσεις- προκειμένου να καλυφθούν τα κενά των φιλολογικών ωρών και να μη διαταράσσεται περαιτέρω η ομαλή λειτουργία του σχολείου λόγω της αδυναμίας προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου.
Το Δ.Σ. της ΠΕΦ επαναλαμβάνει με έμφαση την πάγια θέση της Ένωσής μας για ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας αποκλειστικά σε φιλολόγους του κλάδου ΠΕ02, ώστε να διασφαλισθεί το κύρος επιστημονικό και παιδαγωγικό, του μείζονος μορφωτικής αξίας μαθήματος.

Παράλληλα, το Δ.Σ. της ΠΕΦ επαναφέρει το αίτημα για συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να τεθούν στο σύνολό τους τα πολλά, σοβαρά και χρόνια ζητήματα που αφορούν τον κλάδο των Φιλολόγων και πλήττουν την ανθρωπιστική παιδεία

Στον χειμαζόμενο κόσμο μας, η ανάγκη για στήριξη από την Πολιτεία της κλασικής παιδείας και των ανθρωπιστικών γραμμάτων, μέσω μιας αληθινά διορατικής εκπαιδευτικής πολιτικής, προβάλλει επιτακτική. Θα πρέπει εξάλλου να γίνει αντιληπτό πως μια ουσιαστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση προϋποθέτει στοργική μέριμνα και γενικότερη στήριξη των ανθρωπιστικών σπουδών.

Μια πρώτη έμπρακτη απόδειξη θα είναι η ίδρυση Κλασικών Γυμνασίων και Λυκείων, που απουσιάζουν από τη χώρα η οποία υπήρξε η κοιτίδα του κλασικού πολιτισμού.