- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Η Ρομποτική μπαίνει στα δημόσια σχολεία της χώρας – Το παράδειγμα του Δημοτικού Σχολείου Σκουροχωρίου

Το Δημοτικό Σχολείο Σκουροχωρίου [1] είναι ένα από τα 14 σχολεία που επέλεξε το Υπουργείο Παιδείας για να υλοποιηθεί το πρόγραμμα με τίτλο: «Πρόγραμμα Ρομποτικής & STEAM FLL – GAME CHANGERS», στο πλαίσιο του Πιλοτικού Προγράμματος του ΙΕΠ: «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». [2]

Συναρμολόγηση, κίνηση, ήχος και φωτισμός, μπαίνουν στο σχολικό περιβάλλον και το στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, ενδυναμώνοντας δεξιότητες μαθητών Νηπιαγωγείων,Δημοτικών και Γυμνασίων για συνεργασία, επίλυση προβλημάτων και δημιουργικές λύσεις.

Η εκπαιδευτική ρομποτική [3] αποτελεί έναν καινοτόμο τομέα μάθησης, στον οποίο οι μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων μαθαίνουν να προσεγγίζουν τις Θετικές Επιστήμες μέσα από το παιχνίδι και τον πειραματισμό. Όπως έχει αποδειχθεί έχει θετικές επιπτώσεις στη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού και συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι. Με τον τρόπο αυτό μετατρέπεται η εκπαίδευση σε μία άκρως διασκεδαστική δραστηριότητα.

Τι θα διδαχθούν οι μαθητές

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ανάπτυξης ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, τεχνολογίας και επιστήμης για μαθητές μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής και θα συμμετέχουν οι μαθητές όλων των τάξεων  για το λόγο αυτό έχει αποσταλεί στα σχολεία που εντάσσονται στη δράση ο σχετικός εξοπλισμός.

Στο πλαίσιο του προγράμματος όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που εντάσσονται πιλοτικά στη δράση θα επιμορφωθούν από το ΙΕΠ με τη μορφή σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, διάρκειας 28 ωρών.

Το παράδειγμα του Δημοτικού Σχολείου Σκουροχωρίου

Όπως δήλωσε ο διευθυντής του σχολείου κ.Αθανάσιος Κατσίμπελης :  “ Είμαι χαρούμενος που το Δημοτικό Σχολείο Σκουροχωρίου  έχει ήδη εξοπλιστεί με σετ και κιτ ρομποτικής που προσέφερε η Εduact σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και συγχαίρω τους εκπαιδευτικούς του σχολείου υπευθύνους των εργαστηρίων δεξιοτήτων για το ζήλο τους να επιμορφωθούν και να συμμετέχουν σε κάτι πρωτοπόρο.

Οι μαθητές μας θα συνεργάζονται σε ομάδες για την κατασκευή και τον προγραμματισμό ενός ρομπότ, ενώ παράλληλα θα αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους με κατασκευές μακετών για να προτείνουν λύσεις στα προβλήματα του πραγματικού κόσμου.”

Σκοπός είναι να αξιοποιηθεί η εξειδικευμένη γνώση των δύο τελευταίων στον τομέα της ρομποτικής, προς όφελος όλων των μαθητών και μαθητριών καθώς και των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και να δημιουργηθεί μία κοινότητα υποστήριξης – ανταλλαγής τεχνογνωσίας και ανακάλυψης της γνώσης και το σημαντικότερο που δεν πρέπει να ξεχνάμε εμείς οι εκπαιδευτικοί είναι πως η δράση γίνεται από τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί είναι εμπνευστές και αρωγοί στην εμβληματική αυτή πρωτοβουλία.”

Όλα όσα έγιναν στην εναρκτήρια εκδήλωση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος

Η εναρκτήρια εκδήλωση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος «Ρομποτικής & STEAM FLL –GAME CHANGERS» προγράμματος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που εφαρμόζεται φέτος σε πιλοτικάσχολεία της χώρας, στο πλαίσιο της δράσης ‘’Εργαστήρια Δεξιοτήτων’’, πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως, της Γενικής Γραμματέως Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Σίσσυς Γκίκα, του μέλους του ΔΣτου Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Αναστάσιου Εμβαλωτή, καθώς και εκπροσώπων της Eduact, της First και της Lego Educa9on που συμβάλλουν στην υλοποίηση του προγράμματος.

Στόχος είναι τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» να επεκταθούν τη νέα σχολική χρονιά 2021-2022 σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως [4] δήλωσε: «Επενδύουμε στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων καιδεξιοτήτων ζωής, γιατί οραματιζόμαστε ένα δημόσιο σχολείο που εστιάζει στη μετάδοση της γνώσης και παράλληλα εφοδιάζει τα παιδιά μας με δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Μία από τις θεματικές που εισάγονται στα σχολεία στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η ρομποτική, πουσυμβάλλει στην ενδυνάμωση της υπολογιστικής και αναλυτικής σκέψης, της δημιουργικότητας, τηςσυνεργασίας, της επίλυσης προβλημάτων.

Μέσω της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών μας στοπρόγραμμα ρομποτικής, επενδύουμε στο πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό μας, ώστε ναεμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, να γνωρίσουν νέα εργαλεία και μεθόδους διδασκαλίας και να καλλιεργήσουν σταδιακά με τη σειρά τους στους μαθητές νέες, πολύτιμες δεξιότητες