Η σπουδαιότητα των βιταμινών Α και Β στον οργανισμό μας

Vitamin-A

Οι βιταμίνες Α και Β είναι γεγονός ότι συμβάλλουν στην καλή υγεία του οργανισμού. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που καταναλώνουμε σε ποσότητα τρόφιμα με αυτές τις βιταμίνες ή κρίνουμε αντίστοιχα τη σπουδαιότητα των τροφίμων από την περιεκτικότητα τους σε βιταμίνες. Συγκεκριμένα η βιταμίνη Α είναι πολύ σημαντική για τον οργανισμό. Διατηρεί το δέρμα υγιές, είναι απαραίτητη γι ατη σψστή ανάπτυξη των οστών και των ματιών και διεγείρει το ανοσοποιητικό σύστημα. Διατίθεται σε δύο μορφές: Ως καθαρή βιταμίνη Α και ως βήτα καροτίνη την οποία ο οργανισμός μετατρέπει σε βιταμίνη Α. Οι ειδικοί υποστηρίζεουν ότι μπορεί να προστατεύσει από τη στεφανιαία νόσο. Βιταμίνη Α περιέχουν οι εξής τροφές: συκώτι, κρόκος αυγών, καρότα, γάλα, βούτυρο, πράσινα σκούρα φυλλώδη λαχανικά, κίτρινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά, σπανάκι, κουνουπίδι, αγκινάρες.

Προσοχή: Δεν πρέπει όμως να λαμβάνεται σε μεγάλες δόσεις – η καθημερινή συνιστώμενη δόση είναι περίπου 600 mcg.

bitamin-B

Η βιταμίνη Β -όλο το σύμπλεγμα (Β1, Β2, Β3, Β5, Β6, Β12) είναι απαραίτητες για τη λειτουργί ατου νευρικού και αιμοποιητικού συστήματος. Ανεπάρκειες παρατηρούνται στα παιδιά και τους εφήβους, σε όσους κάνουν κατάχρηση οινοπνευματωδών ποτών ή τρώνε συχνά πρόχειρο φαγητό, σε όσους υποβάλλονται μακροχρόνια σε φαρμακευτική αγωγή (π.χ με αντιβιοτικά).  Επίσης, η ομάδα βιταμινών Β ασκεί μεγάλη επίδραση στο μυαλό. Αυτοί που πάσχουν από ψυχιατρικά νοσήματα θα πρέπει να φροντίζουν να καταναλώνουν αρκετά μεγάλες ποσότητες βιταμινών Β.  Βιταμίνες Β περιέχουν οι εξής τροφές: κρέας, γαλακτοκομικά προϊόντα, δημητριακά ολικής άλεσης, καρπούζι, σταφίδες, σύκα, χουρμάδες, ρύζι, ντομάτες, κάρδαμο, σιτάρι, μέλι.