- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Κεραμέως: «Αλίμονο αν έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση όσοι κλείνουν το σχολείο. Αγγίζει τη σφαίρα του παρανοϊκού».»

Αμετακίνητη και αδιάλλακτη εμφανίστηκε για μια ακόμη φορά η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως [2], αναφορικά με το ζήτημα της εξαίρεσης από την τηλεκπαίδευση και την υποχρεωτική λήψη απουσιών [3]για όσους μαθητές συμμετέχουν στις καταλήψεις, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή  Β2’ Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΜέΡΑ25  Κρίτωνα Αρσένη, «Δημοκρατικά αδιανόητο το μέτρο του αποκλεισμού από την τηλεκπαίδευση των μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις [4]».

«Ναι στον διάλογο, αλλά με ανοικτά σχολεία και στη βάση των δημοκρατικών μας θεσμών»

Η υπουργός ανέφερε ότι «η τηλεκπαίδευση [5] είναι υποχρεωτική. Αλίμονο εάν όμως σ’ αυτήν έχουν πρόσβαση εκείνοι που κλείνουν μια σχολική μονάδα» και θα ήταν «αδιανόητο αυτοί που παρεμποδίζουν τη λειτουργία του σχολείου, που έχουν θέσει τους εαυτούς τους εκτός του σχολείου προβαίνοντας σε μια έκνομη ενέργεια, αυτοί να μπορούν να πηγαίνουν δίπλα… για να αξιοποιήσουν τα οφέλη αυτής της τηλεκπαίδευσης». Αυτό, κατά την κ. Κεραμέως, «αγγίζει τη σφαίρα του παρανοϊκού».

Η υπουργός ανέφερε πως αυτή «η ετήσια πρακτική των καταλήψεων θα πρέπει να φτάσει στο τέλος της» και επέκρινε τις πολιτικές εκείνες παρατάξεις που, όπως είπε, στηρίζουν τις καταλήψεις. Η κ. Κεραμέως επέκρινε τη Νεολαία του ΜέΡΑ25 που έβγαλε ανακοίνωση και στην οποία ρητώς δηλώνει ότι στηρίζει τις καταλήψεις.

Σε πολλές καταλήψεις δεν τηρούνται τα μέτρα των αποστάσεων ούτε η χρήση μάσκας οπότε τα αιτήματα των μαθητών είναι άστοχα

Αναφορικά με το επιχείρημα ότι οι μαθητές προβαίνουν σε καταλήψεις γιατί ζητούν να πηγαίνουν σε ένα ασφαλές από τον Covid-19 σχολείο, η υπουργός Παιδείας ανέφερε πως, σε αντίθεση με τα ανοικτά σχολεία, «σε πολλές καταλήψεις ήταν που είδαμε να μην τηρούνται τα μέτρα των αποστάσεων και τους μαθητές να μη φοράνε μάσκα».

Τα σχολεία με πάνω από 25 μαθητές ανά τάξη αποτελούν μόλις το 3% του συνόλου των τμημάτων όλης της χώρας, ανέφερε η υπουργός και υπογράμμισε πως «τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες διασποράς». Όπως σημείωσε, αυτό αποδεικνύεται και από τα στοιχεία καθώς σήμερα «σε 14.000 σχολικές μονάδες που διαθέτει η χώρα μας, έχουμε μόλις 27 σχολεία κλειστά, ήτοι το 0,19%. Και στα περισσότερα από τα 80.000 σχολικά τμήματα έχουμε μόλις 186 κλειστά τμήματα, ήτοι 0,22%».

Γιατί δεν επιλέχθηκε η πρακτική των εναλλάξ μαθημάτων στα σχολεία

Στην κριτική γιατί το υπουργείο αρνείται να προχωρήσει στη λύση της διπλής βάρδιας, πρωί- απόγευμα, των σχολικών μονάδων, ώστε να υπάρξουν ολιγομελή τμήματα, η κ. Κεραμέως απάντησε πως η πρόταση αυτή μελετήθηκε, αλλά τα προβλήματα που θα υπήρχαν είναι ότι θα είχαν πρόβλημα οι εργαζόμενοι γονείς, θα έπρεπε να σταματήσει η λειτουργία του ολοήμερου σχολείου εάν οι βάρδιες γίνουν η πρώτη 8 το πρωί με 12 το μεσημέρι και η δεύτερη 12 το μεσημέρι με 4 το απόγευμα, ύστερα τι θα γίνει με τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που έχουν επτάωρο και προετοιμάζονται για τι πανελλήνιες και τέλος θα υπάρξει πρόβλημα με τους εκπαιδευτικούς που πηγαίνουν σε πάνω από ένα σχολεία.

Αρσένης: Σοκ για την Δημοκρατία η απαγόρευση συμμετοχής στην τηλεκπαίδευση των καταληψιών

Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 Κρίτων Αρσένης επέμεινε ότι η απαγόρευση συμμετοχής στην τηλεκπαίδευση των μαθητών που κάνουν κατάληψη πρέπει να αποσυρθεί, η απόφαση αυτή είναι «ένα σοκ για την Δημοκρατία».

Όπως είπε «αυτό πηγαίνει ενάντια στο ίδιο μας το Σύνταγμα που ορίζει ακριβώς ότι τα παιδιά έχουν ισότιμα δικαίωμα στην εκπαίδευση» και είναι άδικο για εκείνον τον μαθητή που «πιστεύει ότι αυτή τη στιγμή τα σχολεία μας δεν λειτουργούν σωστά, ότι θα έπρεπε να είναι πιο ολιγάριθμα τα τμήματα, να υπάρχουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί, περισσότερη καθαριότητα και μέσα προστασίας, [6] αυτός ο μαθητής να χάσει από απουσίες τη σχολική του χρονιά ή να χάσει την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο».

Οι μαθητές δεν ζητάνε λιγότερα μαθήματα αλλά την προστασία της δημόσιας υγείας

Ο Κρίτων Αρσένης τόνισε πως «προφανώς οι καταλήψεις δεν είναι κάτι το οποίο θα έπρεπε να είναι φυσιολογικό στη σχολική διαδικασία. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση τι ζητάνε αυτά τα παιδιά; Δεν ζητάνε διακοπές ή λιγότερα μαθήματα, αλλά την προστασία της δημόσιας υγείας. Ζητάνε αυτό που λέει και η επιστημονική κοινότητα».