- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Κεραμέως: Αυτός είναι ο λόγος που επιμένουμε τόσο πολύ στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση έναντι της ασύγχρονης

H υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως [1], στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση απάντησε και σε ερωτήσεις αναφορικά με την πορεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης [2].

Όπως τόνισε εξαρχής η υπουργός ” Η τηλεκπαίδευση [3]είναι ένα εγχείρημα για το οποίο η χώρα μας μπορεί να είναι υπερήφανη καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι είμαστε από τις ελάχιστες χώρες που εφαρμόζουμε καθολική τηλεκπαίδευση [4]. Βεβαίως θα υπάρξουν προκλήσεις, βεβαίως θα υπάρξουν τεχνικά ζητήματα σε ένα τέτοιας εμβέλειας ψηφιακό έργο. Εδώ είμαστε να λύνουμε και να βελτιώνουμε τα όποια προβλήματα προκύπτουν. “

Με αφορμή τη πληθώρα μηνυμάτων που δεχόμαστε από τους αναγνώστες του Infokids.gr αναφορικά με τα προβλήματα σύνδεσης που αντιμετωπίζουν [5]στην πλατφόρμα Webex καθώς και τα παράπονα ότι πολλές οικογένειες δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για σύγχρονη τηλεκπαίδευση, ρωτήσαμε την υπουργό για ποιο λόγο έχει επικρατήσει η σύγχρονη έναντι της ασύγχρονης.

Η ερώτηση του Infokids.gr

Τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

Πολλοί εκπαιδευτικοί ζητούν να εφαρμόζεται καθημερινά ασύγχρονη τηλεκπαίδευση [6] όπως συνέβη και στο προηγούμενο lockdown και μια φορά την εβδομάδα σύγχρονη ώστε να αποφευχθούν τα τεχνικά προβλήματα και κανείς μαθητής να μην αποκλείεται από την εκπαιδευτική διαδικασία στις περιπτώσεις που δεν έχει tablet ή laptop. Mια τέτοια πρόταση σας βρίσκει σύμφωνη;

Γιατί δεν δίνεται στα σχολεία η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν για την σύγχρονη τηλεκπαίδευση και άλλες εναλλακτικές πλατφόρμες πέραν του Webex, στις περιπτώσεις που το σύστημα δεν ανταποκρίνεται;

Η απάντηση της Υπουργού Παιδείας

Η κα Κεραμέως απάντησε ότι “Βεβαίως και υπάρχουν όλες οι πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης στη διάθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και μάλιστα σε μια πρόσφατη εγκύκλιο που στάλθηκε στα σχολεία προβλέπεται και η ασύγχρονη εκπαίδευση συμπληρωματικά με την σύγχρονη.

Η ασύγχρονη εκπαίδευση ίσχυε ανέκαθεν, και θεωρώ είναι ένα από τα σημαντικά κεκτημένα αυτής της πανδημίας ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με όλες αυτές τις δυνατότητες (σ.σ. σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης).

Επιμένουμε τόσο πολύ στη σύγχρονη εκπαίδευση γιατί δίνουμε πάρα πολύ αξία στην επαφή έστω και μέσω οθόνης του μαθητή με το δάσκαλο.

Το ιδανικό είναι να τον βλέπει δια ζώσης. Αφού δεν μπορεί να τον δει δια ζώσης τουλάχιστον ας τον βλέπει μέσα από μια οθόνη γιατί θεωρούμε ότι είναι πάρα πολύ σημαντική η διατήρηση αυτής της επαφής [7].

Άρα αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που έχουμε συστήσει τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση και τη διατήρηση της ζωντανής – όσο γίνεται – επαφής δασκάλου και μαθητή.”