- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Κεραμέως: “Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών έχει απρόσκοπτη πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση”

Σε ερωτήσεις Βουλευτών της Αντιπολίτευσης, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, απάντησε σήμερα στη Βουλή η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως. [1]

Φίλης: Προβληματική η πρόσβαση των μαθητών στην τηλεκπαίδευση, πολλοί είναι αποκλεισμένοι

Πιο συγκεκριμένα, στην προφορική ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Νίκου Φίλη σχετικά με την πρόσβαση των μαθητών και τα μαθησιακά αποτελέσματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η Υπουργός παρέθεσε αναλυτικά στοιχεία που καταδεικνύουν πως η κατά τη διενέργειά της σε διάφορες περιοχές της χώρας.

«Τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία», τόνισε η κα Κεραμέως, και υπογράμμισε την «καταλυτική συμβολή των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους». Η τηλεκπαίδευση έχει όρια [2], η πανδημία έχει επιφέρει σημαντική κόπωση σε όλους και δεν παραβλέπουμε τις σημαντικές προκλήσεις της τηλεκπαίδευσης, τεχνικές και άλλες, σχετικά με τις οποίες γίνεται μεγάλη προσπάθεια άμεσης ανταπόκρισης.

Η υπουργός Παιδείας κατέρριψε τους ισχυρισμούς περί αποκλεισμού από την τηλεκπαίδευση με στοιχεία

Ωστόσο, η Υπουργός απέρριψε τους ισχυρισμούς της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης περί ισχνής συμμετοχής στην τηλεκπαίδευση, καταθέτοντας επίσημα στοιχεία όπως αυτά προκύπτουν από Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) της χώρας και κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:

«Έρχομαι τώρα στη συμμετοχή των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την περίφημη διανομή φορητών ηλεκτρονικών συσκευών, για την οποία είπατε ότι δεν έχει δοθεί ούτε ένας, κε Φίλη. Δεν ξέρω πού βρίσκετε τα στοιχεία σας, εγώ θα σας δώσω τα επίσημα στοιχεία. [3]

Να διαβάσω ενδεικτικά:

– Περιφέρεια Αττικής – Πρωτοβάθμια Β’ Αθήνας: «Στα σχολεία αρμοδιότητάς μας, το ποσοστό συμμετοχής ανήλθε στο 95-97%. Προβλήματα στην πρόσβαση των μαθητών/τριών στην τηλεκπαίδευση είτε λόγω του δικτύου, είτε λόγω του εξοπλισμού, δεν παρουσιάστηκαν». Καταθέτω στα πρακτικά.

-Δεύτερον, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δυτικής Αττικής, εν προκειμένω. Από τα μέσα Νοεμβρίου […] έχει διανεμηθεί αυξημένος αριθμός tablet και φορητών υπολογιστών στους μαθητές που φοιτούν σε σχολεία από δωρεές, από το Υπουργείο Παιδείας, και ούτω καθ’ εξής. Δεν έχουν καταγραφεί εμπόδια στην πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

– Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ανατολικής Αττικής. Στα σχολεία αρμοδιότητάς μας δεν έχουν σημειωθεί ιδιαίτερα προβλήματα στη εκπαίδευση των μαθητών και τα όποια τεχνικά προβλήματα εμφανίζονται, αντιμετωπίζονται άμεσα τόσο από τη διεύθυνση των σχολείων όσο και από το τμήμα πληροφορικής και τα λοιπά.

– Προχωρώ. Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής – Δευτεροβάθμια Πειραιά. Στις περιπτώσεις αδυναμίας της δυνατότητας τηλεκπαίδευσης, σε όσους γονείς-κηδεμόνες απευθύνθηκαν στη Διεύθυνσή μας ή σε σχολικές μονάδες, παρασχέθηκε ο απαραίτητος εξοπλισμός. […]

– Πάμε και αλλού, όμως. Μην πάμε μόνο στην Αθήνα. Είπατε, κε Φίλη, δεν έχουμε δώσει ούτε έναν υπολογιστή. Και όμως, η Περιφερειακή Διεύθυνση Στερεάς Ελλάδας μας λέει: Έχουν δοθεί 1.478 laptop, 721 σταθεροί υπολογιστές, από το πρόγραμμα edulabs 80 laptop, 111 σταθεροί υπολογιστές, και ούτω καθ’ εξής. Τα λέει η Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Από την έναρξη της πανδημίας έχουν δωρηθεί από εταιρίες και φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης σε σχολικές μονάδες της Στερεάς Ελλάδας περισσότερες από 1400 συσκευές tablet. […]

– Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση ποσοστό 95-98%. Ελάχιστα ή και μεμονωμένα προβλήματα. Σε όσες περιπτώσεις υποβλήθηκαν εκ μέρους των γονέων αιτήματα για ενίσχυση του οικιακού του εξοπλισμού, καταβλήθηκε κάθε προσπάθεια και τελικά ικανοποιήθηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό με ηλεκτρονικό εξοπλισμό που χορηγήθηκε από διάφορούς φορείς, Υπουργείο Παιδείας, Δήμοι, χορηγίες ιδιωτών και ούτω καθ’ εξής.

-Πάμε και στα Δωδεκάνησα. Τα μαθήματα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είτε δια ζώσης, είτε με τηλεκπαίδευση, γίνονται κανονικά και ακολουθούν το κανονικό πρόγραμμα. Στην τηλεκπαίδευση το ποσοστό συμμετοχής ανέρχεται σχεδόν στο 100%.  Όσοι μαθητές αιτήθηκαν βοήθεια είτε για ελλείψεις σε ψηφιακό εξοπλισμό είτε για θέματα δικτύου ικανοποιήθηκαν. Τα παραπάνω αιτήματα ικανοποιήθηκαν είτε μέσω δανεισμού είτε μέσω δωρεών, είτε μέσω συγκεκριμένων πόρων των σχολικών επιτροπών. Κάποια μόνο ενδεικτικά καταθέτω στα πρακτικά.»