- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Μακρή: Έτσι θα επιστρέψουν οι μαθητές στα σχολεία μετά το Πάσχα – Δεν θα καταργηθεί η μάσκα

Μακρή: Έτσι θα επιστρέψουν οι μαθητές στα σχολεία μετά το Πάσχα - Δεν θα καταργηθεί η μάσκα

H αντίστροφη μέτρηση για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία μετά τις πασχαλινές διακοπές ξεκίνησε καθώς την Τρίτη 3 Μαίου τα σχολεία θα επαναλειτουργήσουν.  [2]

Χωρίς self test, αλλά με μάσκες οι μαθητές

Μετά τις διακοπές του Πάσχα οι μαθητές θα εισέρχονται στα σχολεία χωρίς self test, αλλά θα διατηρηθεί το μέτρο της συστηματικής χρήσης μάσκας. [3]Ο έλεγχος για covid στα σχολεία θα επικεντρώνεται πια στα άτομα με συμπτώματα. Στην περίπτωση που ένα παιδί διαγνωστεί με covid, θα εφαρμόζεται άμεσα έλεγχος σε όλους τους συμμαθητές με δύο αυτοδιαγνωστικά (self) test στην πρώτη και την τέταρτη μέρα μετά τη διάγνωση του κρούσματος. Το παιδί θα επιστρέφει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού.

Απόφαση των ειδικών να επιστρέψουν τα παιδιά στα σχολεία χωρίς self test

Η επιστροφή των μαθητών στα σχολεία χωρίς self test μετά τις διακοπές του Πάσχα αποφασίστηκε γιατί αυτό πρότεινε η επιτροπή των ειδικών, «με την οποία είχαμε άριστη συνεργασία από την αρχή της πανδημίας» και ακολουθούσαμε τα πρωτόκολλα, τόνισε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή [4], μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8. [5]

Επισήμανε ότι η ηγεσία του υπουργείου να διαφοροποιηθεί από τις οδηγίες των ειδικών, και σε αυτή την περίπτωση, ώστε να νοιώθουν όλοι πιο ασφαλείς, και σε άλλες περιπτώσεις, αλλά «αποφασίσαμε να ακούμε τους ειδικούς», καθώς «θέλουμε να λειτουργούν τα σχολεία μας με ασφάλεια» και για να γίνει αυτό «οι ειδικοί θα έχουν τον πρώτο λόγο».

Δεν θα καταργηθεί η μάσκα

Παράλληλα, η κυρία Μακρή εκτίμησε ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί η υποχρεωτική χρήση μάσκας στα σχολεία. «Θα γίνει σήμερα – με την υπουργό και την επιτροπή των ειδικών – μια τελευταία συζήτηση πριν το άνοιγμα των σχολείων και κάποια από τα μέτρα όπως η μάσκα θα εξειδικευτούν και θα γίνουν γνωστά στην εκπαιδευτική κοινότητα με λεπτομέρειες. Φαίνεται όμως – και το λέω αυτό με σχετική ασφάλεια – ότι η μάσκα που είναι ένα ήπιο και αποτελεσματικό μέσο προστασίας, θα παραμείνει» [6], είπε χαρακτηριστικά.

Για την τράπεζα θεμάτων

Αναφορικά με τις επιφυλάξεις που έχουν εκφράσει εκπαιδευτικοί της ΟΛΜΕ για την Τράπεζα Θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διευκρίνισε ότι το υπουργείο έχει ως επιστημονικό συνεργάτη το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής το οποίο παρακολουθεί την κάλυψη της ύλης και το οποίο θεωρεί ότι η κάλυψη «είναι επαρκέστατη και έχει γίνει με τρόπο που εκπαιδευτικά επιτρέπει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων».

«Μας είναι πολύ εύκολο να αναβάλουμε και να βρούμε δικαιολογίες ότι ήταν μια ντεμί χρονιά. Δικαιολογίες για τη μη εφαρμογή υπάρχουν. Όμως, σύμφωνα με τα δεδομένα που γνωρίζουμε, η ύλη έχει καλυφθεί και η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων οδηγεί σε αδιάβλητες και πιο αντικειμενικές εξετάσεις», υπογράμμισε.

Η υφυπουργός Παιδείας παραδέχθηκε ότι «δημιουργήθηκαν κάποια θέματα λόγω της εφαρμογής του μέτρου της βάσης του 10», αλλά όπως είπε «τα παιδιά απέδωσαν καλύτερα και δεν είχαν μειωμένη βαθμολογία». «Αυτά μας οδηγούν στο ότι είναι ορθή η επιλογή να εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων. Δεν είναι ελληνική πρωτοτυπία. Μας απασχόλησε πάρα πολύ το θέμα. Η άποψη του υπουργείου είναι ότι δεν θα αδικήσει τα παιδιά και καλώς θα εφαρμοστεί», ξεκαθάρισε.

Για την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια

Για την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια δήλωσε ότι θα συνεχίσει να εφαρμόζεται, καθώς με τον τρόπο αυτό «ενισχύεται η αυτονομία των πανεπιστημίων ώστε εκείνα να επιλέγουν το ακαδημαϊκό τους προφίλ, να ενισχύσουν την ποιότητα των φοιτητών». «Δεν νομίζω ότι μετά και την περσινή εφαρμογή μπορεί κανείς να έχει ανησυχίες για το πόσο αυτό θα λειτουργήσει καλά και αποτελεσματικά», σημείωσε.

«Υπάρχουν γονείς και υποψήφιοι που θέλουν πάση θυσία την εισαγωγή στα πανεπιστημιακή ιδρύματα. Έχει μεγάλη σημασία η επιτυχία, εξίσου σημαντικό είναι όμως το να αποφοιτά κανείς. Έχουμε το υψηλότερο ποσοστό εισαγωγής και το χαμηλότερο αποφοίτησης. Που σημαίνει παιδιά και οικογένειες που στεγνώνουν οικονομικά χωρίς αυτό να τους δίνει τη δυνατότητα επαγγελματικής αποκατάστασης. Δεν είναι ωραίο να κοροϊδεύουμε, αγνοώντας ότι το προφίλ αυτών των ανθρώπων δεν τους επιτρέπει να αποδώσουν στη συγκεκριμένη επαγγελματική και επιστημονική δραστηριότητα», πρόσθεσε η κυρία Μακρή.

Διαβάστε επίσης:

«Σάρωσε» το 6ο Διαπολιτισμό Δημοτικό Ελευθερίου Κορδελιού στον διαγωνισμό ραδιοφωνικού μηνύματος [7]

Πλεύρης: Ανατροπή με την κατάργηση της μάσκας – Πλήρως προετοιμασμένη η Ελλάδα για την ηπατίτιδα σε παιδιά [8]

Πραγματογνώμονας θα «διαβάσει» τις ζωγραφιές της Τζωρτζίνας – Η κραυγή βοήθειας της 9χρονης με τα σκίτσα της [9]