Με ποιο τρόπο οφελεί η άσκηση την καρδιά μας;

1678258

Τα οφέλη γενικά από την άσκηση για το σώμα και τον οργανισμό, είναι πολλά και ποικίλα.

Εκτός των άλλων, πολύ σημαντικές είναι οι επιπτώσεις της άσκησης στη καρδιά μας. Συγκεκριμένα:

1. Η άσκηση μειώνει την πίεση του αίματος: Αν η πίεση του αίματος μας είναι υψηλή, η τακτική άσκηση μπορεί να μας βοηθήσει να τη μειώσουμε σε φυσιολογικά επίπεδα.

2. Χαμηλώνει τα επίπεδα χοληστερόλης: Η άσκηση μπορεί να συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα, αλλά μόνο όταν συνοδεύεται από απώλεια βάρους και σημαντικές αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες. Σε ορισμένες μελέτες φάνηκε να αυξάνει τα επίπεδα καλής χοληστερόλης (HDL) και να μειώνει τα επίπεδα κακής (LDL) στο αίμα των συμμετασχόντων.

3. Ενισχύει την καρδιά: Η καρδιά είναι μυς και με τη σωστή άσκηση ενισχύεται. Έτσι λειτουργεί καλύτερα, τόσο σε κατάσταση ηρεμίας όσο και όταν πιέζεται. Η άσκηση διευρύνει επίσης τις αρτηρίες της καρδιάς και περιορίζει τις πιθανότητας αποφράξεως.

4. Συμβάλλει στον έλεγχο του βάρους: Η τακτική άσκηση συμβάλλει στην καύση του λίπους και την ανάπτυξη των μυών. Οι άνθρωποι που ασκούνται, έχουν λιγότερες πιθανότητες παχυσαρκίας, από όσες οι άνθρωποι που κάνουν καθιστική ζωή.

5. Περιορίζει το στρες: Δεν μπορεί κανείς να μετρήσει το στρες, αλλά πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι ακούμενοι αισθάνονται καλύτερα κατά τη διάρκεια της άθλησης, ενώ παράλληλα γίνονται λιγότερο νευρικοί. Σε μια μελέτη με μια ομάδα καρδιοπαθών ασθενών ανέφεραν ότι η άσκηση τους έκανε να αισθάνονται υγιείς και ευτυχισμένοι, ενώ πριν αρχίσουν τα προγράμματα άσκησης δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένοι με την καταστασή τους.