Αρχική InfoMommy Υγεία Μήπως σας λείπει κάποια βιταμίνη; Δείτε τα συμπτώματα που πρέπει να σας αφυπνίσουν

Μήπως σας λείπει κάποια βιταμίνη; Δείτε τα συμπτώματα που πρέπει να σας αφυπνίσουν

woman-drinking-water-620x413Στην υγεία και την ευεξία μας, οι βιταμίνες αποτελούν θεμέλιο λίθο. Όμως, ο σύγχρονος τρόπος ζωής, οι ελλείψεις στη διατροφή αλλά και συγκεκριμένες παθήσεις, μπορούν να επηρεάσουν την επαρκή πρόσληψη ή την ομαλή απορρόφησή τους. Ο Κυριάκος Στεφανίδης, Γενικός Ιατρός μας παρουσιάζει ποιες είναι οι βιταμίνες, η έλλειψη των οποίων σχετίζεται με την εμφάνιση ορισμένων συμπτωμάτων.

Έλλειψη βιταμίνης Α

Η έλλειψη βιταμίνης Α συνδέεται με τα προβλήματα της ξηροδερμίας και τα προβλήματα όρασης. Μια οριακή έλλειψη βιταμίνης Α θα αυξήσει την ευαισθησία σε λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος και σε δερματικές παθήσεις.

Πού θα βρείτε τη βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α βρίσκεται στο γάλα, τον κρόκο αυγού, το βούτυρο, το συκώτι, τα λαχανικά και τα φρούτα με έντονο κίτρινο/πορτοκαλί χρώμα (π.χ. καρότα, γλυκοπατάτες, πεπόνια), καθώς και σε μαργαρίνες και χυμούς φρούτων.

Έλλειψη βιταμίνης C

Η κακοδιαθεσία που νιώθουμε καθημερινά συνδέεται με την έλλειψη βιταμίνης C. Η εν λόγω βιταμίνη βοηθά στη σύνθεση των ορμονών που ρυθμίζουν τη διάθεση. Ακόμη συμπτώματα όπως το μάτωμα των ούλων, η απώλεια δοντιών, καθώς επίσης και η εξάντληση, η αδυναμία, η ευερεθιστικότητα και το μυϊκό άλγος δηλώνουν έλλειψη.

Μια παρατεταμένη οριακή έλλειψη βιταμίνης C μπορεί να μην οδηγήσει σε κλινικά συμπτώματα, αλλά μπορεί να προδιαθέτει υπέρ μιας ενδεχόμενης καρδιοπάθειας και εξασθένισης του ανοσοποιητικού συστήματος.

Sick-womanΠού θα βρείτε τη βιταμίνη C

Η βιταμίνη C βρίσκεται στα φρούτα (κυρίως στα εσπεριδοειδή, ακτινίδια, φράουλες, παπάγια, μάνγκο, πεπόνι), στα λαχανικά (π.χ. μπρόκολο, κόκκινη πιπεριά, κουνουπίδι), στο μοσχαρίσιο συκώτι, στα στρείδια κτλ.

Έλλειψη ασβεστίου και βιταμίνης D

H έλλειψη ασβεστίου και βιταμίνης D συνδέεται με συμπτώματα όπως: μυϊκοί σπασμοί, αϋπνία, νευρικότητα.

Πού θα βρείτε το ασβέστιο και την βιταμίνη D

Τα λιπαρά ψάρια (τόνος, σολομός, σαρδέλα, σκουμπρί, πέστροφα, ρέγκα, λαυράκι, φαγκρί, κολιός), τα δημητριακά πρωινού, οι μαργαρίνες και οι χυμοί φρούτων είναι πλούσια σε ασβέστιο και βιταμίνη D.

Έλλειψη βιταμίνης Β2 (Ριβοφλαβίνη)

Η έλλειψη βιταμίνης Β2 (Ριβοφλαβίνη) είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει άφθες στο στόμα, κάψιμο στα χείλη και ενοχλήσεις στη γλώσσα. Συχνή είναι και η δερματίτιδα κάτω ή δίπλα στη μύτη. Τα μάτια μπορούν, επίσης, να προσληφθούν και να παρουσιαστεί αίσθηση καψίματος, κνησμός και παρουσία κούρασης σε αυτά.

Πού θα βρείτε τη βιταμίνη B2 (Ριβοφλαβίνη)

Η βιταμίνη Β2 βρίκσεται στη μαγιά, στο συκώτι, σε εμπλουτισμένα δημητριακά, στα αυγά, στο γάλα και το κοτόπουλο.

DFTIPS149_woman-yawning-vitamin-b12_FSΈλλειψη νιασίνης

Η έλλειψη νιασίνης φαίνεται να σύνδεεται με την κόπωση, την κατάθλιψη ακόμα και την απώλεια μνήμης. Είναι μια από τις πιο σταθερές βιταμίνες Β και δεν επηρεάζεται από το ηλιακό φως, τον αέρα ή το αλκαλικό περιβάλλον. Η μόνη σημαντική απώλεια νιασίνης παρατηρείται με το μαγείρεμα.

Πού θα βρείτε τη νιασίνη

Το ρύζι, το καστανό ρύζι, ο τόνος, το κοτόπουλο και το μπρόκολο είναι τροφές πλούσιες σε νιασίνη.

Έλλειψη βιταμίνης Ε

Οι αυστηρές δίαιτες μπορεί να οδηγήσουν σε έλλειψη βιταμίνης Ε. Η έλλειψή της δεν οδηγεί βραχυπρόθεσμα σε κάποια συγκεκριμένη ασθένεια, αλλά η χρόνια έλλειψη θεωρείται ότι συμβάλλει στην εμφάνιση καρκίνου και καρδιοπαθειών.

Πού θα βρείτε την βιταμίνη E

Η βιταμίνη Ε βρίσκεται στο ελαιόλαδο, στους ξηρούς καρπούς, στις μαργαρίνες, στο φυστικοβούτυρο, στα σπαράγγια, στο αβοκάντο, στα αυγά, στα θαλασσινά και στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, στα κράκερ, στους χυμούς φρούτων και στα δημητριακά πρωινού. Η απορρόφησή της γίνεται καλύτερα όταν συνδυάζεται με την κατανάλωση λιπών και ελαίων.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Design by | WebOlution & Powered by | Access Point
Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.