Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Μήπως θα έπρεπε να βάζετε καθημερινά ξίδι στη σαλάτα σας;

Μήπως θα έπρεπε να βάζετε καθημερινά ξίδι στη σαλάτα σας;

Ας ξεκινήσουμε με ένα βασικό ερώτημα: Τρώτε καθημερινά τα λαχανικά σας; Δύο από τα κύρια γεύματα της ημέρας, το μεσημεριανό και το βραδινό, θα πρέπει να περιέχουν λαχανικά, ωμά ή βραστά, που θα παρέχουν απαραίτητες βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες με λιγοστές θερμίδες.

Η πλευρά αυτή του πιάτου μας θα μπορούσε να γίνει ακόμα πιο γευστική, αρωματική και, κυρίως, θρεπτική προσθέτοντας ξίδι! ΟΧΙ, το ξίδι δεν καίει το λίπος, όπως συχνά ακούγεται, και ΝΑΙ, έχει ελάχιστες θερμίδες (3 kcal ανά κουταλιά σούπας για το λευκό ξίδι). Ας εστιάσουμε στην έως τώρα βιβλιογραφία για τη δράση του ενάντια σε μεταβολικές διαταραχές, όπως ο διαβήτης, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και η παχυσαρκία.

Ξίδι και διαβήτης

Η καθημερινή κατανάλωση ξιδιού φαίνεται πως βελτιώνει τον έλεγχο γλυκόζης και ινσουλίνης στο αίμα, ιδιαίτερα σε άτομα με προδιάθεση ή ήδη ανεπτυγμένο διαβήτη τύπου ΙΙ. Άτομα με διαβήτη που κατανάλωσαν 30 ml ξίδι (2 κουταλιές της σούπας) πριν από ένα γεύμα, είχαν μικρότερη απόκριση γλυκόζης και ινσουλίνης έως και 2 ώρες μετά την κατανάλωση ενός γεύματος, σε σχέση με άτομα που δεν κατανάλωσαν ξίδι. Και αν σας φαίνεται μεγάλη η ποσότητα του ξιδιού για καθημερινή κατανάλωση, τότε μάθετε ότι σε άλλη μελέτη, μόλις 2 κουταλάκια του γλυκού (10ml) καθημερινά μαζί με το κύριο γεύμα αρκούσαν για αποτελεσματικό έλεγχο της γλυκόζης.

Πρόσφατη μελέτη παρατήρησε ότι η κατανάλωση ξιδιού για 12 εβδομάδες μείωσε τα επίπεδα γλυκόζης νηστείας και γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης (βασικοί δείκτες ελέγχου της γλυκόζης στο αίμα) σε άτομα με προδιάθεση για διαβήτη. Επομένως, εκτός από άμεση δράση, το ξίδι μπορεί να βοηθήσει σε διατήρηση υγιών επιπέδων γλυκόζης μεσοπρόθεσμα.

Ξίδι και υγεία της καρδιάς

Το ξίδι προστατεύει κυρίως μέσω της δράσης του στον έλεγχο της γλυκόζης, όπως αναφέρθηκε παραπάνω. Άλλωστε, τόσο ο διαβήτης όσο και η αυξημένη κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων όπως η ζάχαρη και τα γλυκά, έχουν σχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα. Ωστόσο, πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση ξιδιού μπορεί να μειώσει ελαφρώς τη χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια στο αίμα.

Ένα σημαντικό στοιχείο του ξιδιού είναι οι αγγειοδιασταλτικές ιδιότητες του, βοηθώντας έτσι στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος. Το βαλσάμικο ξίδι, πιο συγκεκριμένα, είναι πλούσιο σε ανθοκυανίνες, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που συμβάλλει στη βελτίωση της λειτουργίας του ενδοθηλίου των αρτηριών.

Ξίδι και ρύθμιση βάρους

Αν και ο μύθος της καύσης λίπους καλά κρατεί, η βιβλιογραφία είναι φτωχή όσον αφορά τη δράση του ξιδιού στην απώλεια βάρους. Μπορεί να μην έχει άμεση επίδραση στο βάρος, όμως αυξάνει σημαντικά το αίσθημα της όρεξης, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο European Journal of Clinical Nutrition. Στη μελέτη αυτή, το αίσθημα της όρεξης μειώθηκε στο μισό, βουτώντας ψωμί σε ξίδι! Φυσικά, σημαντικό ρόλο έχει ο τρόπος που θα καταναλώσετε το ξίδι. Αν βουτάτε το ψωμί στο ξίδι, ίσως αυτό να μη βοηθήσει σε απώλεια βάρους. Αντίθετα, περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν, αν βάλετε ξίδι στη σαλάτα σας!

Σε συνεργασία με το medNutrition.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.