Αρχική Γωνιά του μαθητή "Μισώ τα Μαθηματικά!" "Κι εγώ μαμά!": Να γιατί δεν πρέπει να λέτε στα παιδιά ότι δεν αγαπάτε ένα μάθημα!

"Μισώ τα Μαθηματικά!" "Κι εγώ μαμά!": Να γιατί δεν πρέπει να λέτε στα παιδιά ότι δεν αγαπάτε ένα μάθημα!

Η σχολική φοβία συνδέεται με τη φοβία που αναπτύσσει το παιδί για ένα συγκεκριμένο σχολικό μάθημα. Το μάθημα που συνήθως τα παιδιά «φοβούνται περισσότερο» είναι τα μαθηματικά. Έρευνες δείχνουν ότι το στερεότυπο του ότι οι γυναίκες δεν τα καταφέρνουν στα μαθηματικά διαιωνίζεται από γενιά σε γενιά και κληροδοτείται συνήθως από τη μητέρα στην κόρη εξηγεί η Αριστονίκη Θεοδοσίου-Τρυφωνίδου, εξελικτική ψυχολόγος.

Τα παιδιά σχολικής ηλικίας επηρεάζονται ιδιαίτερα από τη στάση των γονιών τους απέναντι στο σχολείο και ειδικά από τη στάση του γονιού που είναι του ίδιου φύλου με αυτά. Οι γονείς χρειάζεται να κατανοήσουν ότι οι μαθηματικές δεξιότητες δεν είναι συνάρτηση του φύλου. Η άποψη ότι οι άνδρες είναι καλοί στα μαθηματικά, ενώ οι γυναίκες όχι, είναι ένα στερεότυπο που πολλοί ερευνητές έχουν αποδομήσει.

Αντί λοιπόν να αποφεύγετε το αντικείμενο του «φόβου» σας, δηλαδή τα Μαθηματικά, θα πρέπει να δείτε την καθημερινή ενασχόληση του παιδιού ως μια καλή ευκαιρία να τα προσεγγίσετε και να μάθετε περισσότερα. Μάλιστα καλό είναι να το κάνετε με ενθουσιασμό και να δείξετε έτσι στο παιδί σας ότι πάντα υπάρχουν περιθώρια να μάθει κανείς περισσότερα.

Ακόμα και τα αγόρια της οικογένειας μπορεί να αναπτύξουν φοβία για μαθηματικά, εάν σας ακούν από μικρά να μιλάτε με τρόμο για τα Μαθηματικά και να λέτε πόσο χαρήκατε, όταν τελειώσατε το σχολείο και απαλλαχτήκατε από αυτό το μάθημα. Αντίθετα, είναι σημαντικό να εξηγείτε πως τα μαθηματικά είναι μέσα στη ζωή μας και τα χρησιμοποιούμε συνεχώς (π.χ. για να μοιράσουμε δίκαια τις λιχουδιές στους φίλους μας, για να γίνονται ευκολότερα οι οικονομικές μας συναλλαγές.

Για να κατανοήσουν καλύτερα τα παιδιά τα Μαθηματικά χρειάζεται να καταλάβουν πώς για να λύσω μια άσκηση στα μαθηματικά σημαίνει «προσπαθώ ξανά και ξανά, σκέφτομαι τα δεδομένα από την αρχή και δοκιμάζω». Άρα αυτό που χρειάζεται είναι να καλλιεργήσουμε στα παιδιά τη μαθηματική σκέψη.

Πώς καλλιεργείται αυτό;

  • το λάθος μας βοηθά να δούμε το εμπόδιο της σκέψης μας, κάθε λάθος, θα πρέπει να είναι αφετηρία για νέα δοκιμή
  • κάθε άσκηση ζητάει συγκεκριμένα στοιχεία τα οποία είναι δεδομένα άρα το πρώτο βήμα είναι να καταλαβαίνει τι του ζητά η άσκηση/πρόβλημα, γιατί συνήθως οι λάθος λύσεις οφείλονται στο ότι τα παιδιά δεν έχουν καταλάβει σωστά το πρόβλημα
  • συζητάμε με το παιδί το δρόμο μέχρι την λύση του προβλήματος ούτως ώστε να εντοπίσουμε που συναντά γνωστικές δυσκολίες. Ακόμα και αν η λύση είναι σωστή, μπορεί να ανακαλύψουμε με την κουβέντα ότι υπάρχει κάτι (π.χ. έννοια, διαδικασία) που το παιδί δεν έχει καταλάβει απόλυτα.
  • Αν διαπιστώσετε ότι το παιδί έχει καταλάβει κάτι λάθος ή δυσκολεύεται στην κατανόηση μιας έννοιας/διαδικασίας, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με τον εκπαιδευτικό και να τον συμβουλευτείτε για το πώς θα βοηθήσετε το παιδί.

Όπως σε όλα τα πράγματα, έτσι και στα Μαθηματικά, η εξάσκηση είναι το κλειδί για τη βελτίωση. Να ενθαρρύνετε το παιδί να λύνει ασκήσεις, αλλά κυρίως αξιοποιείστε για εξάσκηση τα μαθηματικά προβλήματα της καθημερινής ζωής (π.χ. λογαριασμοί).

Επειδή κάποια προβλήματα μπορεί να λύνονται με διαφορετικούς τρόπους, να ενθαρρύνετε το παιδί να δοκιμάζει διαφορετικούς τρόπους επίλυσης και γενικώς να ψάχνει.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.