Μόλις φάω όσπρια, τα έντερα μου φουσκώνουν. Πρέπει να σταματήσω να τα τρώω;

beans2«Είμαι υπέρ της υγιεινής διατροφής. Δεν τρώω κόκκινο κρέας, μόνο κοτόπουλο τρώω κι αυτό σπάνια, τρώω πολύ τα όσπρια, αλλά με πειράζουν. Μόλις τα καταναλώσω φουσκώνω, η κοιλιά μου γίνεται σαν μπαλόνι και νιώθω τα έντερα μου να κινούνται. Τι να κάνω; Να σταματήσω να τα τρώω;»

Απαντά η Αναστασία Κουκιαδάκη Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Για να έχουμε ένα υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο διατροφής , θα πρέπει σε κάθε μας γεύμα να έχουμε και τα 3 μακροθρεπτικά συστατικά ( πρωτεΐνες – υδατάνθρακες – λίπη ).

Πρωτεΐνες είναι: Το κρέας, το κοτόπουλο , το τυρί , τα αυγά και η φυτικής προέλευσης σόγια.

Υδατάνθρακες είναι: Τα φρούτα και τα λαχανικά.

Λίπη είναι: Το λάδι, οι ελιές και το αβοκάντο.

Αν από την διατροφή μας αφαιρέσουμε ένα από τα 3 μακροθρεπτικά συστατικά, αυτόματα η διατροφή μας δεν νοείται σωστή. Οπότε όταν αφαιρέσουμε το κρέας εντελώς από τα γεύματά μας, θα πρέπει να το αντικαταστήσουμε με άλλες πήγες πρωτεΐνης όπως είναι το ψάρι ,τα αυγά τυρί ή πηγές πρωτεΐνης από φυτικής προέλευσης όπως είναι η σόγια. Όσον αφορά τα όσπρια, η κατανάλωση των οσπρίων, είναι γνωστό ότι δημιουργεί πρόβλημα σε ένα αρκετά μεγάλο αριθμό ανθρώπων, που βρίσκουν ότι χωνεύονται δύσκολα, ενώ προξενούν κατά την πέψη, ενοχλητικά αέρια. Οι υδατάνθρακες, και φυτικές ίνες στα όσπρια, ευθύνονται για το γεγονός αυτό.

Θα πρέπει να ελέγξεις αν σε ενοχλούν όλα τα είδη οσπρίων ή ένα συγκεκριμένο μόνο ή αν έχεις ενοχλήσεις και από λαχανικά. Αν σε ενοχλούν όλα τα είδη οσπρίων ίσως να έχει διαταραχθεί η εντερική σου χλωρίδα και καλό θα ήταν να τα αφαιρέσεις για λίγο από την διατροφή σου και να τα βάζεις ξανά σταδιακά. Στην περίπτωση που σε ενοχλεί μόνο ένα όσπριο, θα πρέπει να το αφαιρέσεις για λίγο από την διατροφή σου και να καταναλώνεις τα υπόλοιπα όσπρια, έπειτα να το επαναφέρεις στο διαιτολόγιό σου σε μικρότερη ποσότητα απ’ ότι το κατανάλωνες και με συνδυασμό με μια πηγή πρωτεΐνης.