Νίκος Φίλης: Ποιες αλλαγές στο σχολικό πρόγραμμα προανήγγειλε σε σημερινή του συνέντευξη

Την αύξηση του χρόνου των διαλειμμάτων και τη μείωση του αριθμού των μαθημάτων κατά τρεις ώρες εβδομαδιαίως προωθεί το υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με τα λεγόμενα του υπουργού κ. Νίκου Φίλη στα πλαίσια σημερινής ραδιοφωνικής του συνέντευξης στον ALPHA 989.

Ο κ. Φίλης απάντησε σε όσους τον κατηγορούν ότι θέλει να καταργήσει τα Αρχαία Ελληνικά λέγοντας: «Ανάμεσα στην αρχαιοπληξία και την αρχαιογνωσία, εμείς επιλέγουμε την αρχαιογνωσία.Μου αρέσουν τα Αρχαία. Να ενισχύσουμε την αρχαιομάθεια. Να απαντήσουμε στο πραγματικό ερώτημα γιατί τα παιδιά μας δεν μιλάνε καλά ελληνικά. Διδάσκονται στην πρώτη Γυμνασίου τρεις ώρες Αρχαία και δύο ώρες Νέα Ελληνικά. Αυτό είναι σωστό; Πιο πολύ παίζουν με τα tablet τα παιδιά παρά ανοίγουν κανένα βιβλίο να διαβάσουν. Τα παιδιά μας δεν μιλούν ελληνικά μετά από τόσα χρόνια σπουδών της γλώσσας. Είναι ένα κομφούζιο, σε αυτό πρέπει να απαντήσουμε. Δεν είναι εύκολο θέμα. Είναι ένα σύστημα που εφαρμόστηκε επί 20 χρόνια τώρα, από το 1993 και μετά πιλοτικά μπήκαν τα Αρχαία πρωτότυπα στα σχολεία και ποτέ αυτό δεν αξιολογήθηκε».

Πρόσθεσε ότι «ακούγονται ανοησίες ότι «όποιος δεν θέλει στα 13 ένα παιδί να διδάσκεται από το πρωτότυπο τα αρχαία  ελληνικά,  αυτός είναι ανθέλληνας». Με ιδεολογικούς, αντιδραστικούς όρους, που θεωρούμε ότι είναι υπονόμευση της εθνικής ταυτότητας αν τα παιδιά δεν μαθαίνουν στα 13 τους Αρχαία ελληνικά ενώ δεν μπορούν να μιλήσουν τα ελληνικά, δεν μπορούμε να μιλήσουμε. Παιδαγωγικά μπορούμε να μιλήσουμε».

Ο κος Φίλης έδωσε διευκρινίσεις για το θέμα των εξετάσεων λέγοντας ότι «θέλουμε να διευρύνουμε τον χρόνο διδασκαλίας των σχολείων σε βάρος των εξετάσεων. Το σχολείο πρέπει να έχει μεγαλύτερο ωφέλιμο διδακτικό χρόνο. Αυξάνουμε την διάρκεια του έτους οπωσδήποτε μέχρι 31 Μαΐου. Να έχουμε μέσα στο μάθημα τεστ, εργασίες. Ένα παιδί πρέπει να αξιολογείται μέσα από έναν πιο δημιουργικό τρόπο. Ο δάσκαλος δεν είναι ο δάσκαλος από την μία και οι μαθητές από την άλλη. Βγάζω έναν λόγο και φεύγω. (Η διακοπή για τις εξετάσεις ) ήταν νεκρό μάθημα. Όχι μία εξέταση και έξω. Το γενικό κλίμα του σχολείου, αν αφαιρέσουμε τον βραχνά να είναι εξεταστικό κέντρο, όπως είναι σήμερα, θα είναι ένα κλίμα δημιουργικό».

Τόνισε ότι «το σχολείο πρέπει να ζωντανέψει, να είναι σχολείο που να μαθαίνει το παιδί. Πρέπει να προχωρήσουμε σε αλλαγή της ύλης».

Για τους καθηγητές είπε ότι «αξιολόγησή τους γίνεται κάθε μέρα. Είναι από τα λίγα επαγγέλματα που η πραγματική αξιολόγηση είναι τα μάτια του παιδιού μέσα στην τάξη. Η συλλογική αξιολόγηση δεν έχει καμία σχέση με την τιμωρητική αξιολόγηση Βενιζέλου και Σαμαρά που απολύανε κόσμο. Ο εκπαιδευτικός εργάζεται σε δύσκολες συνθήκες, όπου το χιλιάρικο είναι ένας «καλός μισθός» και σε μία κοινωνία που δεν αποδίδει την απαραίτητη αξία στον εκπαιδευτικό. Σήμερα όλοι ψάχνουν να βρουν τους υπευθύνους. Το μισθολόγιο των εκπαιδευτικών είναι χαμηλό… Εγώ δεν μπορώ να κάνω εξαγγελίες. Μακάρι να μπορούσαμε να προχωρήσουμε σε αυξήσεις».