«Ο 8χρονος γιος μου δυσκολεύεται στο σχολείο. Διστάζω να εξεταστεί για…»

«Ο γιος μου πηγαίνει στην Δευτέρα Τάξη και πραγματικά δυσκολεύεται πολύ στο σχολείο, είμαι όμως διστακτική στο
να ζητήσω να εξεταστεί για μαθησιακές δυσκολίες. Δεν θέλω να αντιμετωπίσειτο στίγμα που συνεπάγεται η ετικέτα των μαθησιακών δυσκολιών. Τι να κάνω;»

Aπαντούν οι επιστημονικοί συνεργάτες του Kέντρου Πρόληψης  Διάγνωσης, Θεραπείας και Αποκατάστασης ikid

Αν ο γιος σας δυσκολευόταν να αναπνεύσει, αν είχε άσθμα ή κάποιο άλλο πρόβλημα υγείας δεν θα διστάζατε να το ερευνήσετε, σωστά; Και αν τα μάτια του αλληθώριζαν καθώς έβλεπε τηλεόραση ή είχε πρόβλημα να πιάσει την μπάλα που του πετούσαν, δεν θα ήσασταν απρόθυμη σχετικά με το να ελεγχθούν τα μάτια του από κάποιον ειδικό, έτσι δεν είναι; Το να χρησιμοποιεί κανείς μια συσκευή για εισπνοές ή να φοράει γυαλιά είναι παρόμοιο με κάποιον που προσπαθεί να βρει τρόπο να πετύχει, να ανταγωνιστεί και να διαπρέψει σε διαφορετικές σχολικές εργασίες. Δείτε την «εξέταση» ως έναν τρόπο να ανακαλύψετε και όχι να βάλετε «ταμπέλα» στον γιο σας.

Η ετικέτα των μαθησιακών δυσκολιών (αν κριθεί κατάλληλη μετά από εξέταση και προσεκτική συζήτηση) χρησιμοποιείται μόνο για να γνωστοποιήσει επίσημα την ανάγκη για παροχή ειδικών υπηρεσιών και υποστήριξης προς τον γιο σας και δεν είναι κάτι για το οποίο πρέπει να ντρέπεστε! Οποιοδήποτε στίγμα συνοδεύει την ετικέτα είναι αποτέλεσμα κακής πληροφόρησης. Το «στίγμα» μπορεί να ελαχιστοποιηθεί (ή ακόμα και να εξαλειφθεί) μέσα από ανοιχτές και ειλικρινείς συζητήσεις σχετικά με τα πράγματα στα οποία τα πηγαίνει καλά, τις περιοχές στις οποίες χρειάζεται βοήθεια και μια αμοιβαία δέσμευση να εξασφαλίσετε ότι θα έχει πολλές ευκαιρίες για να λάμψει! Φυσικά βεβαιωθείτε ότι θα συμμετέχει και ο γιος σας σε αυτές τις συζητήσεις!