Ο Έλληνας που εμπνεύστηκε το παιδικό παιχνίδι προγραμματισμού Cubes Coding βραβεύεται στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Cubes_Coding_1Το Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ., το Μη Κερδοσκοπικό Αγαθοεργές Σωματείο «eduACT – Δράση για την Εκπαίδευση» και το Αμερικανικό Προξενείο Θεσσαλονίκης διοργανώνουν την εναρκτήρια εκδήλωση «Experts’ Seminar για το FLL “world class”, Ambassador’s Event & Kick off Event». Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 8 Φεβρουάριουκαι ώρα 11.00, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Cubes_Coding_3

Η συγκεκριμένη εκδήλωση εντάσσεται σε μια παγκόσμια διοργάνωση που ξεκίνησε το 1992 και έκτοτε διοργανώνεται κάθε χρόνο σε διεθνή κλίμακα, σε δίκτυο 80 χωρών, με τη συμμετοχή περισσότερων από 23.000 ομάδων. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα (πρωτάθλημα) εκπαιδευτικής ρομποτικής, για παιδιά 9-16 ετών. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, θα απονεμηθεί από τον Αναπληρωτή Πρύτανη Έρευνας και Συντονισμού του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Καθηγητή Θεόδωρο Λαόπουλο, τιμητική πλακέτα στον Δρ. του Τμήματος Πληροφορικής και ΕΔΙΠ του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Θεοδόση Σαπουνίδη, για τις διεθνείς διακρίσεις που απέσπασε το 2014, με την πρόταση «Cubes Coding».

Cubes_Coding_2

Ας γνωρίσουμε το παιχνίδι:

Η δημιουργία του «Cubes Coding», που βασίστηκε στη διδακτορική διατριβή που εκπόνησε στο τμήμα Πληροφορικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) ο κ. Σαπουνίδης, κατάφερε να μπει στην ομάδα των νικητών που ξεχώρισαν ανάμεσα σε 611 προτάσεις από 77 χώρες. «Είναι ένα παιχνίδι με κύβους, οι οποίοι περιέχουν ηλεκτρονικά κυκλώματα, που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, όταν αυτοί ενώνονται. Το παιδί καλείται να βάλει τους κύβους στη σωστή σειρά για να φτιάξει ένα πρόγραμμα που θα εκτελέσει το ρομπότ». «Η διαδικασία αυτή μαθαίνει στο παιδί με τις βασικές αρχές του προγραμματισμού και το βοηθά να αγαπήσει την πληροφορική. Η τεχνολογία αφορά ένα καθαρά οπτικοποιημένο γραφικό σύστημα που αποτελείται από 44 κύβους, οι οποίοι αναπαριστούν εντολές και παραμέτρους. Οι κύβοι των παραμέτρων προσαρμόζονται στις εντολές και αλλάζουν τη λειτουργία τους. Με αυτό το σύστημα, οι χρήστες μπορούν να ελέγξουν «τη συμπεριφορά ενός NXT Lego Ρομπότ».

Η εκδήλωση θα είναι ανοιχτή για το κοινό μετά τις 12.30.