- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

“Ο επικήδειος των… περιττών μαθημάτων”: Μια καθηγήτρια που δίδασκε Θεατρολογία ξεσπά για την κατάργησή της

Πριν λίγα χρόνια έκανα τον επικήδειο της Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας. Πέρσι των Λατινικών. Φέτος ήρθε η ώρα της Θεατρολογίας.

Διδάσκω χρόνια το μάθημα της Θεατρολογιας στην Α’ Λυκείου. Θα διαιρούσα την διδασκαλία μου σε δύο φάσεις: την πρώτη, περισσότερο “ακαδημαϊκή” – θεωρητική και πιστή στο σχολικό εγχειρίδιο και την δεύτερη των τελευταίων 5-6 ετών, σίγουρα πιο δημιουργική!

Το συνεχόμενο δίωρο στην “αίθουσα πολλαπλών” ήταν το δροσερό αεράκι που καθάριζε το μυαλό μας από την συνεχή διανοητική προσπάθεια, απεγκλώβιζε το σώμα μας από την καρέκλα και το θρανίο, έδινε κίνηση στη φαντασία μας και δημιουργούσε ένα πλαίσιο αυτοέκφρασης και γνήσιας επικοινωνίας.

Νιώθω ότι πολλά από τα πιο ουσιαστικά πράγματα που προσπάθησα να περάσω στα παιδιά, τα δίδαξα βιωματικά μέσα απ’ αυτό το μάθημα: Αγωγή του Προφορικού Λόγου, Εμπιστοσύνη, Ενσυναίσθηση, Συνεργασία, Μέτρο, Αισθητική…

Με αφορμή αυτό το μάθημα, παρακολούθησα δεκάδες παραστάσεις συντροφιά με θεατρόφιλους μαθητές, γονείς και καθηγητές και υλοποίησα πολιτιστικά προγράμματα Θεατρικής Παιδείας, που μου έδωσαν την δυνατότητα να συνεργαστώ με υπέροχους ανθρώπους Eleni Moleski Kat Milioti Dimitris Daskas Angeliki Tobrou και να μάθω απ’ αυτούς! Εξίσου σημαντική ήταν για μένα η συνεργασία με υπέροχα πλάσματα που συνέδεσαν το εφηβικό ταξίδι τους προς την αυτογνωσία με το άγγιγμα της τέχνης.

Ο Όσκαρ Ουάιλντ έλεγε “Μπορώ να στερηθώ τα απαραίτητα αλλά όχι τα περιττά”. Κάπως έτσι νιώθω κι εγώ. Γιατί τα “περιττά” προσδίδουν υπερ-αξία στα “απαραίτητα”.

Φιλόλογος