Ο καθηγητής Περ. Μηχανικής Δ. Σαρηγιάννης μιλά για μάσκες στα σχολεία και απολύμανση του αέρα

Ο καθηγητής Περ. Μηχανικής Δ. Σαρηγιάννης μιλά για μάσκες στα σχολεία και απολύμανση του αέρα

Το πρώτο κουδούνι ήδη ήχησε στα σχολικά προαύλια για τους μαθητές σήμερα και ορισμένοι επιστήμονες εκφράζουν την ανησυχία τους για τη λειτουργία των σχολείων χωρίς μέτρα. Ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ Δημοσθένης Σαρηγιάννης μιλά για την αναγακιότητα χρήσης μάσκας σε σχολικά λεωφορεία και σε αίθουσες και αποκαλύπτει τι έδειξε μελέτης της ομάδας του για την απολύμανση του αέρα και για την COVID-19.

Εντυπωσιακά ευρήματα

Η επιστημονική μελέτη είναι υπό δημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό και διήρκεσε από τον Μάρτιο έως τα μέσα Ιουλίου. Έγινε σε κλινικές COVID-19, σε ιδιωτικά ιατρεία, σε ΜΕΘ, σε Πανεπιστήμια και σε άλλους κλειστούς χώρους. Το ζητούμενο ήταν να διερευνηθεί πώς συμβάλλει η απολύμανση του αέρα σε κλειστούς χώρους.

Τα ευρήματα είναι εντυπωσιακά και καλούν την Πολιτεία να σκεφθεί σοβαρά πώς θα εντάξει τις συσκευές απολύμανσης του αέρα στα σχολεία και στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ελληνική μελέτη για την απολύμανση του αέρα

«Η απολύμανση του αέρα και ο καλός εξαερισμός είναι απαραίτητα στις σχολικές αίθουσες. Ειδικά εκεί, όπου δεν είναι εύκολος ο καλός εξαερισμός – δηλαδή να μπορείς να ανοίξεις το παράθυρο, αλλά να μπορεί να λειτουργήσει η τάξη χωρίς φασαρία ή χωρίς πολύ κρύο τον χειμώνα. Εκεί που δεν θα είναι εύκολο, λοιπόν, καλό είναι να υπάρχει απολύμανση του αέρα με τις ειδικές συσκευές. Στη μελέτη μας αποδείξαμε ότι ο συνδυασμός καλού εξαερισμού και απολύμανσης του αέρα είναι η βέλτιστη λύση, αφού μειώνει το φορτίο του αέρα πάνω από 90%», μας λέει ο κ. Σαρηγιάννης.

Τι σημαίνει αυτό; Όπως εξηγεί ο καθηγητής, το φορτίο του αέρα, που αναπνέουμε, είναι δύο ειδών: Το ιικό και το σωματιδιακό. Το ιικό είναι το φορτίο του ιού (του κορωνοϊού SARS-CoV-2 εν προκειμένω) και το σωματιδιακό φορτίο είναι τα διάφορα μικροσωματίδια, που αιωρούνται στον αέρα.

Η απολύμανση του αέρα έχει θετικές συνέπειες για τη δημόσια υγεία γενικότερα, καθώς βελτιώνει και τους σκληρούς δείκτες.

Σύμφωνα με τον καθηγητή του ΑΠΘ: «Ένα μικρογραμμάριο φορτίου ανά κυβικό μέτρο αέρα αυξάνει την πιθανότητα θανάτου από COVID-19 σε βαριά νόσηση. Συγκεκριμένα, εάν κάποιος έχει ευπάθεια και νοσηλευθεί με COVID-19, έχει 8-9% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνει, εάν προηγουμένως είχε εισπνεύσει πολλά μικροσωματίδια».

Η πρόταση για τα σχολεία

Ο κ. Σαρηγιάννης λέει ότι θα ήταν καλό να πάνε όλα τα παιδιά στα σχολεία σήμερα με σελφ τεστ. Παράλληλα θεωρεί ότι η χρήση μάσκας θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική και στα σχολικά λεωφορεία, όπως είναι στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Εκτίμησε ότι στην αυριανή ενημέρωση του ΕΟΔΥ θα δούμε περαιτέρω αποκλιμάκωση, με 4.300 κρούσματα.

«Βέβαια, όπως έχουμε ξαναπεί, η πραγματική διασπορά δεν είναι αυτή που μετριέται, είναι γύρω στις 4,5 με 5 φορές παραπάνω σε αυτή τη φάση, όπως ήταν και το καλοκαίρι. Νέα έξαρση θα υπάρξει, εάν εμφανιστεί ο Κένταυρος ή κάποια άλλη νέα μετάλλαξη, καθώς είναι μεγάλη η πτώση της ανοσίας σε όλους τους πολίτες. Γιαυτό δεν πρέπει να αργήσουμε άλλο να κλείσουμε το εμβολιαστικό κενό με την 4η δόση», κατέληξε ο κ. Σαρηγιάννης.

Πηγή: healthstories.gr

Διαβάστε επίσης

«Μαμά, πονάει κι εσένα η κοιλιά σου;»: Δάσκαλος μάς δείχνει πώς να χειριστούμε το αγχωμένο μας παιδάκι στο σχολείο

Πρώτη μέρα στα θρανία για 1,34 εκατ. μαθητές -Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία -Ποιες αλλαγές θα ισχύσουν φέτος

Όθων Παπαδόπουλος: “Γιατί αποκάλεσα μαγκάκι την Πισπιρίγκου” – Oι αποκαλύψεις για την πορεία της πολύκροτης υπόθεσης