- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Οι Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών διαπιστώνουν συνεχιζόμενη υποβάθμιση των μαθημάτων τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Οι εκπρόσωποι των Επιστημονικών Ενώσεων Φυσικών Επιστημών (Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, Ελληνική Γεωλογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση, Ένωση Ελλήνων Χημικών και Ένωση Ελλήνων Φυσικών), παρακολουθούν με αγωνία τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση των Φυσικών Επιστημών [1] στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Οι Φυσικές Επιστήμες αποτελούν παγκοσμίως βασικό πυλώνα της εκπαίδευσης, ωστόσο στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα παραμένουν παραγκωνισμένες και με σημαντικά ποιοτικά και ποσοτικά προβλήματα στην διδασκαλία τους τόσο στη Γενική Εκπαίδευση όσο και την Ειδική Αγωγή.

Παρά την παρότρυνση της UNESCO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αύξηση της διδασκαλίας, οι Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα γνωρίζουν σημαντική υποβάθμιση με σοβαρές συνέπειες στην ανάπτυξη επιστημονικού εγγραμματισμού που διασφαλίζει την κριτική ικανότητα και επομένως και την κοινωνική ετοιμότητα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του PISA (2019) οι μαθητές στην Ελλάδα βαθμολογήθηκαν χαμηλότερα από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ στις Φυσικές Επιστήμες.

Εκτιμούμε ότι η αντιμετώπιση των συναδέλφων μας Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών ΠΕ04 είναι ανισότιμη σε σχέση με συναδέλφους τους άλλων κλάδων. Η τροπολογία του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (άρθρο 6, παρ. 1, ν. 3699/2008) ουσιαστικά τους αποκλείει από τη δυνατότητα διεκδίκησης θέσεων σε Τμήματα Ένταξης καθώς ο μαθητικός πληθυσμός ανά σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αριθμεί κάτω των 300 μαθητών και στις πλείστες των περιπτώσεων κάτω των 200 μαθητών.

Άλλωστε, αυταπόδεικτα, οι υφιστάμενες κτηριακές υποδομές καθιστούν εκτός πραγματικότητας το παραπάνω όριο. Αξίζει να αναφερθεί, ότι θίγονται ιδιαίτερα οι μαθητές περιοχών της επαρχίας και ειδικότερα των νησιωτικών περιοχών. Τα ανωτέρω οδηγούν σε καταφανή ανισότιμη αντιμετώπιση των διδασκομένων μαθημάτων και συνεπώς σε περαιτέρω υποβάθμιση των Φυσικών Επιστημών στα σχολεία.

Ως Επιστημονικές Ενώσεις υιοθετούμε, συνυπογράφουμε και υποστηρίζουμε τα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων μας όλων των ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ4 και ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας να αντιμετωπίσει με μεγαλύτερη προσοχή τα αιτήματά τους που αφορούν: