«Όλοι οι μαθητές στο Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς δικαιολογητικά» ζητούν οι Διευθυντές των Σχολείων

Αν έχετε παιδί στο δημοτικό σχολείο, έχετε λάβει αυτές τις μέρες κάποιο χαρτί που σας ζητά να απαντήσετε στο κατά πόσο το παιδί σας θα συμμετέχει στο ολοήμερο πρόγραμμα την χρονιά 2018-2019 και -αν ναι- σας καλεί να προσκομίσετε τα σχετικά δικαιολογητικά. Ωστόσο, χθες δημοσιεύτηκε η ανακοίνωση του ΔΣ της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., αναφορικά με την υπουργική απόφαση με τις προϋποθέσεις λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος στα Δημοτικά Σχολεία. Σε αυτήν, οι Διευθυντές καλούν το υπουργείο Παιδείας να περιλάβει όλα τα παιδιά στο ολοήμερο πρόγραμμά του, ανεξάρτητα από το αν οι γονείς εργάζονται ή όχι. Παρακάτω εξηγούν τους λόγους και κάνουν προτάσεις, με τις οποίες είμαστε βέβαιοι ότι πολλοί θα συμφωνήσετε:

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., με αφορμή την έκδοση της ΥΑ 69345/Δ1/2-5-2018 με θέμα: «Προϋποθέσεις για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος των 4/θέσιων και άνω Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων», έχει να επισημάνει τα εξής:

Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην επιλογή του ΥΠ.Π.Ε.Θ. να εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα μόνο οι μαθητές των οποίων οι γονείς εργάζονται, είναι άνεργοι ή ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, προσκομίζοντας τα ανάλογα δικαιολογητικά.

Προτείνουμε:

α. Να δοθεί η δυνατότητα να εγγράφονται και να φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα όλοι οι μαθητές που οι γονείς τους το επιθυμούν, χωρίς την προσκόμιση κανενός απολύτως δικαιολογητικού, από τη στιγμή μάλιστα που το γνωστικό αντικείμενο της Μελέτης–Προετοιμασίας μαθημάτων για την επόμενη ημέρα δεν είναι ενταγμένο στο Πρωινό Πρόγραμμα για όλους τους μαθητές(όπως κατά τη γνώμη μας θα έπρεπε), αλλά προσφέρεται μόνο στους μαθητές του Ολοήμερου Προγράμματος. Άλλωστε, η εμπειρία μάς δείχνει ότι πολλοί γονείς εγγράφουν τα παιδιά τους στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, γιατί οι ίδιοι αδυνατούν να τα βοηθήσουν στη Μελέτη-Προετοιμασία των μαθημάτων τους, η οποία αποτελεί ισχυρό παράγοντα αντισταθμιστικής αγωγής.

β. Ορισμό ενός εκπαιδευτικού ΠΕ 70 ως Υπεύθυνου του Ολοήμερου σε όλα τα σχολεία με δύο(2) και άνω τμήματα Ολοήμερου για όλες τις ημέρες της εβδομάδας, και όχι ορισμό Υπεύθυνου Ολοήμερου ανά ημέρα, αφού αυτό υποβαθμίζει σημαντικά τη λειτουργία του.

γ. Παροχή δωρεάν γεύματος σε όλους τους μαθητές που φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.