Παιδί και αθλητισμός: «Νους υγιής εν σώματι υγιεί»

1Το έλεγαν και το εννοούσαν οι αρχαίοι πρόγονοί μας! Στη σημερινή εποχή όλο και περισσότεροι γονείς αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα της άσκησης στην καθημερινότητα. Η αλήθεια είναι ότι προσπαθούν από νωρίς να μυήσουν τα παιδιά σε κάποιο οργανωμένο άθλημα, μιας που ο σύγχρονος τρόπος ζωής μας απομάκρυνε από τη φύση και τις φυσικές δραστηριότητες. Τα παιδιά μας μιμούνται. Ατέλειωτες ώρες διαβάσματος, ιδιαίτερα και φροντιστήρια, τηλεόραση και υπολογιστές, καναπές και κρεβάτι!

Είναι τόσο σημαντική η άσκηση;
Όμως, σε ένα συμφωνούμε όλοι: η άσκηση πρέπει να γίνεται με κάποιο πρόγραμμα, δεν θα έρθει μόνη της χτυπώντας μας την πόρτα! Η φυσιολογική ανάπτυξη του παιδιού επιτυγχάνεται και με ένα πρόγραμμα ήπιας άσκησης.

Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να προτείνουμε στα παιδιά ένα σπορ;
Ήδη από την προσχολική ηλικία, τα παιδιά είναι έτοιμα! ΔΕΝ χρειάζονται δύσκολα και σύνθετα πράγματα. Το οργανωμένο παιχνίδι, ας είναι η πρώτη του επαφή με τον αθλητισμό. Μην ξεχνάμε ότι μαθαίνουν ακόμα το σώμα τους, το χώρο, την κίνηση και τους κανόνες διάφορων αθλημάτων. Όλα αυτά μπορούν να γίνουν μέσα από το παιχνίδι.

Swimming-Pool-Safety-Tips-for-ChildrenΜας αρέσει το κολύμπι…
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα παιδιά γίνονται μέλη σε κολυμβητικούς συλλόγους. Τα αθλήματα της κολύμβησης καταλαμβάνουν πρωταγωνιστική θέση στις προτιμήσεις γονιών και παιδιών. Γύρω στα 4-5 μπορούν τα παιδιά να ξεκινήσουν ένα οργανωμένο άθλημα. Έχουν έλεγχο πάνω στο σώμα τους, ειδικά εάν έχουν εξοικειωθεί με την πισίνα από μικρότερη ηλικία.

Και ο στίβος μας αρέσει…
Τα αθλήματα του στίβου είναι πολλά. Ανάλογα με το άθλημα, η ηλικία των 10-11 ετών είναι η καλύτερη για να ξεκινήσει συστηματικά. Με το μπάσκετ -που τα περισσότερα παιδιά αγαπούν πολύ- μπορούν να ξεκινήσουν λίγο νωρίτερα, γύρω στα 7 χρόνια. Σε αυτή την ηλικία μπορεί να ξεκινήσει και τένις. Με την ποδηλασία, την ορειβασία και την ιστιοπλοΐα καλό είναι να αρχίσει γύρω στα 10.

3Αερόβια σωματική άσκηση και παιδί
Ζωηρό περπάτημα, χορός, σχοινάκι, πατίνια, τρέξιμο: αυτού του είδους η άσκηση βελτιώνει το καρδιοαναπνευστικό του σύστημα και είναι ένας τρόπος να ελέγχει την αναπνοή του. Δημιουργεί γερά οστά και ανθεκτικό σώμα. Ανάλογα με την ηλικία και τις ικανότητες του παιδιού, η άσκηση αυτή μπορεί να περιλαμβάνει: κλασική γυμναστική, τροποποιημένα push-ups (με τα γόνατα του παιδιού στο έδαφος), αναρρίχηση, σχοινί αναρρίχησης, καθίσματα και κοιλιακούς. Οι ασκήσεις αυτές πρέπει να γίνονται υπό την παρουσία ενός γυμναστή.

4Μαμά και Μπαμπά θέλω να σας πω κάτι:

-Διάλεξε προσεκτικά το άθλημα που μου ταιριάζει! Σε εμένα, όχι σε εσένα!
-Όταν καμιά φορά βαριέμαι, μην με πιέζεις! Κάνε το πρόγραμμά μου εύκολο για να μπορώ να το χαρώ!
-Ρώτα και τον παιδίατρο μου τί γνώμη έχει… θέλω να μου ρίξει μια ματιά πριν ξεκινήσω ο, τιδήποτε!
– Μου αρέσει ο αθλητισμός, εκτονώνομαι, βάζω στόχους, μαθαίνω να συνεργάζομαι, υπακούω σε κανόνες, γίνομαι μαχητικός και ομαδικός, διασκεδάζω με τους φίλους μου, αποκτώ και άλλους φίλους, μαθαίνω τον εαυτό μου, περνάω τόσο ωραία…

Καλή διασκέδαση!