Αρχική Infokids Διατροφή & Fitness Παιδί και γάλα: Ένας διατροφικός οδηγός που λύνει όλες τις απορίες των μαμάδων

Παιδί και γάλα: Ένας διατροφικός οδηγός που λύνει όλες τις απορίες των μαμάδων

Το γάλα κατέχει ξεχωριστή θέση στη ζωή του ανθρώπου και αυτό γιατί είναι η αποκλειστική τροφή του κατά το πρώτο στάδιο της ζωής του. Πέρα όμως από το στάδιο αυτό πόσο απαραίτητο είναι το γάλα στη διατροφή μας και είναι τελικά αναντικατάστατο;

Το γάλα αποτελεί απαραίτητο τρόφιμο για μια ισορροπημένη διατροφή;

Σύμφωνα με τη μεσογειακή διατροφή το γάλα δεν θα μπορούσε να λείπει από μια ισορροπημένη διατροφή. Συνδυάζει τα τρία βασικά θρεπτικά συστατικά – υδατάνθρακες, πρωτεΐνη και λίπος και είναι το πιο πλούσιο τρόφιμο σε ασβέστιο. Η πρωτεΐνη που περιέχει είναι άριστης ποιότητας, δηλαδή περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα στις κατάλληλες ποσότητες και είναι απαραίτητη για τη δομή και ανάπτυξη των μυών και άλλων ιστών του σώματος. Επιπλέον, το γάλα περιέχει και μια πλούσια γκάμα από βιταμίνες όπως η Α, Δ, Γ ,Β1, Β12 και νιασίνη. Η βιταμίνη Α συμβάλλει στην υγεία των ματιών και του δέρματος. Η βιταμίνη Δ βοηθά στην χρησιμοποίηση του ασβεστίου από το σώμα και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β για την καλή διατήρηση της υγείας.

Πόσο γάλα πρέπει να πίνουμε καθημερινά;

Παιδιά κάτω από 9 χρονών θα πρέπει να τρώνε 3 μερίδες γαλακτοκομικών ενώ άνω των 9 και μέχρι 18 χρονών, 4-5 μερίδες. Όσο για τα άτομα άνω των 50 ετών συστήνονται 4 μερίδες ημερησίως. 1 μερίδα ισοδυναμεί με 1 φλιτζάνι γάλα, 250ml ή 30 γρ. σκληρό τυρί ή 40 γρ. χαλλούμι ή 200 γρ. γιαούρτι. Μπορείτε είτε να πιείτε 3 ποτήρια γάλα είτε να πιείτε 1 ποτήρι γάλα και να φάτε και 2 φέτες τυρί. Εσείς επιλέγετε ποιο συνδυασμό θα κάνετε.

Πρέπει να πίνουμε γάλα εφ' όρου ζωής;

Για να μπορεί να πίνει κανείς γάλα πρέπει να είναι καλά ανεκτό από τον οργανισμό του δηλαδή να διαθέτει το ενζυμο λακτάση. Ορισμένα άτομα παρουσιάζουν έλλειψη της λακτάσης έτσι δεν μπορούν να διασπάσουν τη λακτόζη και υποφέρουν από διάρροια, πόνο στη κοιλιά, φούσκωμα και αέρια. Όσοι δεν έχουν παρατηρήσει τέτοια συμπτώματα δεν υπάρχει κανένας λόγος να το αφαιρέσουν από τη διατροφή τους και σίγουρα μπορούν να το πίνουν και εφόρου ζωής. Οι υπόλοιποι μπορούν είτε να το αντικαταστήσουν με γιαούρτι και τυρί είτε να επιλέξουν γάλα χαμηλό σε λακτόζη.

Tip: τα κίτρινα τυριά έχουν λιγότερη λακτόζη.

Διαβάστε περισσότερα στο Infokids.com.cy


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Design by | WebOlution & Powered by | Access Point
Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.