- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Πανελλήνιες 2019: Αυτά είναι τα θέματα και οι λύσεις στα Αρχαία Ελληνικά και στα Μαθηματικά

Σήμερα οι υποψήφιοι των ΓΕΛ της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται  στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, ενώ οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής εξετάζονται στα Μαθηματικά.

Θέματα και Απαντήσεις

Το Infokids.gr σε συνεργασία με τα Φροντιστήρια Διακρότημα [2] θα δημοσιεύει τις εκφωνήσεις των θεμάτων, και σταδιακά τις προτεινόμενες λύσεις – απαντήσεις.

Μπορείτε να δείτε τα θέματα που “έπεσαν” στα Αρχαία Ελληνικά πατώντας στον ακόλουθο σύνδεσμο ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ  [3]και δείτε τις λύσεις στον ακόλουθο σύνδεσμο ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΡΧΑΙΑ [4]

Mπορείτε να δείτε τα θέματα που “έπεσαν” στα Μαθηματικά πατώντας στον ακόλουθο σύνδεσμο ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ  [5]και δείτε τις λύσεις στον ακόλουθο σύνδεσμο ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ [6]

Σχολιασμός Θεμάτων στα Αρχαία Ελληνικά

Στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών οι μαθητές εξετάστηκαν στην 3η ενότητα του Πρωταγόρα όσον αφορά το διδαγμένο κείμενο. Για πρώτη φορά φέτος δεν τους ζητήθηκε μετάφραση του αποσπάσματος, αλλά να απαντήσουν σε ερωτήσεις κλειστού τύπου (Σ ή Λ) με εντοπισμό χωρίων με βάση το αρχαίο κείμενο. Για πρώτη φορά ,επίσης, εξετάστηκαν σε παράλληλο κείμενο που δεν είχαν διδαχθεί και συγκεκριμένα σε απόσπασμα από τον Προμηθέα Δεσμώτη του Αισχύλου.

Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις στις οποίες κλήθηκαν οι μαθητές να απαντήσουν ήταν βατές, με σαφήνεια διατυπωμένες, χωρίς ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας και παρέπεμπαν εν μέρει σε σχόλια του σχολικού βιβλίου κλειστού τύπου ήταν και η ερώτηση εισαγωγής (Σ ή Λ) και η λεξιλογική άσκηση (αντιστοίχιση λέξεων της στήλης Α με τη στήλη Β).

Στο αδίδακτο κείμενο οι μαθητές εξετάστηκαν σε απόσπασμα από τον Κυνηγετικό του Ξενοφώντα. Για πρώτη φορά φέτος κλήθηκαν να απαντήσουν και σε ερώτηση κατανόησης. Το ίδιο το κείμενο δεν παρουσίαζε ιδιαίτερες μεταφραστικές δυσκολίες, παρά μόνο σε κάποια σημεία του. Οι γραμματικές παρατηρήσεις ήταν νέου τύπου, αλλά τόσο αυτές όσο και οι συντακτικές δεν παρουσίαζαν κάποια δυσκολία.

Τζιτζικάκης Παναγιώτης [7], φιλόλογος

Σχολιασμός Θεμάτων στα Μαθηματικά

ΘΕΜΑ Α: Διαφορετικής φιλοσοφίας από τα παλιά θέματα. Δεν υπήρχαν κλειστού τύπου σωστό λάθος.
ΘΕΜΑ Β: Χρειαζόταν στο Β4 γνώση γνωστής γραφικής παράστασης. Δε χρειαζόταν μελέτη όπως τα προηγούμενα χρόνια.
ΘΕΜΑ Γ: Πολύ εύκολα τα ερωτήματα Γ1, Γ2. Και μπορούσαν να διαπραγματευτούν τα Γ3, Γ4.
ΘΕΜΑ Δ: Η δυσκολία βρισκόταν στο Δ4.

Γενική εκτίμηση: Πολύ καλά δομημένα και κλιμακούμενης δυσκολίας, χωρίς ασάφειες. Κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης. Ένας καλά διαβασμένος μπορούσε να γράψει πολύ καλά. Χρειάζονταν και γνώσεις από προηγούμενες τάξεις.

Μπότσης Γιάννης [8], Μαθηματικός