Σήμερα ανοίγει η αυλαία των Πανελληνίων 2020 για τους μαθητές των ΕΠΑΛ που διαγωνίζονται στα Νέα Ελληνικά (Γενικής Παιδείας). Συνολικά, φέτος, περίπου 100.000 υποψήφιοι θα διεκδικήσουν 77.970 θέσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι περισσότεροι εξεταζόμενοι στο «νέο» σύστημα και οι υπόλοιποι στο «παλαιό».
Αυτά είναι τα θέματα στα Νέα Ελληνικά
Το Infokids.gr σε συνεργασία με τα Φροντιστήρια Διακρότημα θα δημοσιεύει τις εκφωνήσεις των θεμάτων, και σταδιακά τις προτεινόμενες λύσεις – απαντήσεις.
Mπορείτε να δείτε τα θέματα στα Νέα Ελληνικά ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΠΑΛ ΘΕΜΑΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το θέμα της έκθεσης
Το κείμενο στο οποίο βασίστηκε το θέμα της έκθεσης και οι ερωτήσεις, ήταν διασκευή άρθρου του Κοσμά Βίδου για την Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό, το οποίο δημοσιεύθηκε τον περασμένο Μάρτιο σε εβδομαδιαίο περιοδικό.
Στο δεύτερο μέρος της εξέτασης, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις πάνω σε απόσπασμα που προέρχεται από τη 13η ιστορία του μυθιστορήματος του Ίταλο Καλβίνο «Μαρκοβάλντο ή Οι εποχές στην πόλη» (μετάφραση Έφη Καλλιφατίδη, Εκδόσεις Καστανιώτη, Αθήνα, 1989), με τίτλο: «Πού είναι πιο γαλάζιος ο ποταμός».
Αυτές είναι οι απαντήσεις στα Νέα Ελληνικά
Μπορείτε να δείτε τις απαντήσεις στα θέματα ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΠΑΛ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Σχολιασμός των θεμάτων από τα Φροντιστήρια ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Τα θέματα ήταν σαφή και στο πλαίσιο όσων έχουν διδαχθεί οι μαθητές μας. Το θέμα που έπρεπε να διαχειριστούν ήταν το οικολογικό ζήτημα και συγκεκριμένα η ανάγκη προστασίας του υδάτινου στοιχείου.
Στο μη λογοτεχνικό κείμενο οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερώτηση που αφορούσε την κατανόηση του θέματος του άρθρου και σε γλωσσικές ασκήσεις που εξέταζαν τη θεωρία της έκθεσης χωρίς να υπάρχει κάποια ιδιαίτερη δυσκολία (τίτλος, ρηματικά πρόσωπα, συνώνυμα). Η παραγωγή λόγου ήταν διατυπωμένη με σαφήνεια και αφορούσε την αντιμετώπιση του οικολογικού ζητήματος και συγκεκριμένα την προστασία του υδάτινου στοιχείου.
Το λογοτεχνικό κείμενο ήταν απόσπασμα από το μυθιστόρημα του Ίταλο Καλβίνο Μαρκοβάλντο ή Οι εποχές στην πόλη. Οι μαθητές έχουν ξανασυναντήσει τον ήρωα του κειμένου στη λογοτεχνία της Α Γυμνασίου (Μανιτάρια στην πόλη). Η πρώτη δραστηριότητα εξέταζε την αναγνωστική ανταπόκριση των μαθητών ενώ η δεύτερη δραστηριότητα αφορούσε αφηγηματικούς τρόπους και σχήματα λόγου , στα οποία οι μαθητές εξασκούνται κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο λύκειο. Η τελευταία δραστηριότητα του λογοτεχνικού κειμένου απευθυνόταν στην κριτική ικανότητα των μαθητών καθώς ζητούσε σκέψεις και συναισθήματα για τον ήρωα του κειμένου.
Δάβου Μαριάννα
Φιλόλογος