Το πρώτο τεχνολογικό, ψυχαγωγικό πάρκο άνοιξε πριν λίγες μέρες στην Αθήνα, κοντά στο γνώριμο και αγαπημένο μας Allou Fun Park. Πολυμήχανο (Polymechanon) είναι το όνομά του και υπόσχεται άφθονο παιχνίδι, ψυχαγωγία και μάθηση. Πιο συγκεκριμένα, το Polymechanon@Allou είναι ένας διαδραστικός χώρος ψυχαγωγίας και μάθησης, η δημιουργία του οποίου αξιοποιεί τα αποτελέσματα της έρευνας του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φ.Π.Ψ. της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η καινοτομία του είναι ότι οι επισκέπτες καλούνται να παίξουν στα πρωτοποριακά παιχνίδια κατανοώντας βασικές αρχές τεχνολογίας, ενώ παράλληλα αναγκάζονται να συνεργαστούν και να λειτουργήσουν ομαδικά επιστρατεύοντας συνειδητά και ασυνείδητα γνώσεις και δεξιότητες από τα μαθηματικά, την πληροφορική, τη γεωγραφία, τη φυσική και άλλες επιστήμες. Γι’ αυτό, το Polymechanon@Allou! φιλοδοξεί να γίνει ένας δημοφιλής προορισμός για ψυχαγωγία και μάθηση για όλες τις ηλικίες από 8 εώς 88 ετών.
Τα παιχνίδια – εκθέματα που φιλοξενεί είναι μοναδικά και αντίστοιχά τους υπάρχουν σε φημισμένα μουσεία όπως το Exploratorium του Σαν Φρανσίσκο, το NEMO του Άμστερνταμ ή το Cité de l’ Espace του Παρισιού.
Η ιδέα βασίστηκε στα αποτελέσματα της πολυετούς έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου της Αθήνας, σχετικά με τις δυνατότητες που ανοίγονται από την χρήση κατάλληλα σχεδιασμένων λογισμικών για την εκπαίδευση και ψυχαγωγία των παιδιών.
Τα Παιχνίδια
Τεχνολογίες Ρομποτικής
Ανατομία: Οι επισκέπτες μπορούν να «συναρμολογήσουν» ένα ρομπότ και να αντιληφθούν βασικές συμπεριφορές του. Κατανοούν έτσι βασικά στοιχεία της ρομποτικής, χειριζόμενοι απλά πραγματικά μοντέλα.
Η Βοσκή: Τα ρομπότ στην αρένα της «Βοσκής» συμπεριφέρονται σαν ζώα ενός φανταστικού κόσμου. Κινούνται επηρεαζόμενα από το φως και τρέφονται από χρωματιστές περιοχές που υπάρχουν στο πάτωμα της αρένας.
Το Μετρό: Προσομοίωση ενός σιδηροδρομικού δικτύου, όπου οι παίκτες αλλάζουν τον προσανατολισμό των διασταυρώσεων, ανοίγουν ή κλείνουν τις γέφυρες για να οδηγήσουν τα οχήματα της ομάδας τους μέσα από συγκεκριμένους σταθμούς, εμποδίζοντας ταυτόχρονα τις άλλες ομάδες να κάνουν το ίδιο.
Το Κυνηγητό: ρομπότ που καθοδηγούνται από τους παίκτες σε ρόλους κυνηγών και κυνηγημένων που εναλλάσσονται, κερδίζοντας ή χάνοντας πόντους.
Κιναισθητικός έλεγχος ψηφιακών τεχνολογιών
Το Χόκεϊ: Το γήπεδο και ο δίσκος που χτυπούν οι παίκτες, δημιουργούνται στο πάτωμα από μία κατακόρυφη προβολή, ενώ μία κάμερα και προβολείς υπέρυθρων ακτίνων ανιχνεύουν τις κινήσεις των παικτών και τους επιτρέπουν να κτυπήσουν το δίσκο.
Η Τραμπάλα: Οι παίκτες περιφέρονται σε ένα υπερυψωμένο δάπεδο αλλάζοντας έτσι την κατανομή του βάρους τους επάνω του ώστε η προβολή του αντίστοιχου επιπέδου στην οθόνη μπροστά τους να αλλάζει την κλίση του για να οδηγήσουν τις 3 διαφορετικές μπάλες που βλέπουν σε ισάριθμες τρύπες.
Reactable: Μία από τις διασημότερες παγκοσμίως διατάξεις παραγωγής ηλεκτρονικής μουσικής που αναπτύχθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης και την οποία, διάσημοι μουσικοί όπως η Bjorg χρησιμοποιούν στις συναυλίες τους. Οι παίκτες παίζουν μουσική χρησιμοποιώντας κοινά αντικείμενα τα οποία κινούν πάνω σε ένα τραπέζι που είναι εφοδιασμένο με κατάλληλο εξοπλισμό. Την ίδια στιγμή πάνω στο τραπέζι εμφανίζονται οι κυματομορφές των ήχων δημιουργώντας ένα μοναδικό αποτέλεσμα.
Η Σκοποβολή: Οι παίκτες εμφανίζονται ως σιλουέτες στην οθόνη και σημαδεύουν χτυπώντας με οποιοδήποτε μέρος του σώματός τα διαφορετικού χρώματος αντικείμενα με στόχο να τα βάλουν στα ακίνητα αντίστοιχα σχήματα.
Τα Μήλα: Η ψηφιακή εκδοχή του γνωστού παιδικού παιχνιδιού με παίκτες, των οποίων οι σιλουέτες προβάλλονται σε μία μεγάλη οθόνη και προσπαθούν να αποφύγουν αντικείμενα που έρχονται προς το μέρος τους από τη μία μεριά της.
Οι Μετεωρίτες: Μετεωρίτες με διαφορετικά χρώματα πέφτουν προς τα κάτω στην οθόνη και οι παίκτες οι οποίοι βρίσκονται πάνω στην επιφάνεια του εδάφους προσπαθούν να τους πιάσουν και να τους καταστρέψουν πριν φτάσουν σε αυτό.
Το Κόσκινο: στόχος είναι να ταξινομηθούν τα εικονικά αντικείμενα που προβάλλονται στην οθόνη ανάλογα με κάποιο βασικό χαρακτηριστικό τους, όπως το χρώμα ή το είδος του σχήματος.
Info
Πωλητήριο
Σύντομα θα λειτουργήσει πωλητήριο όπου θα διατίθενται hi tech αντικείμενα και δώρα
Φαγητό: Στο Polymechanon λειτουργεί καφέ με αναψυκτικά, ροφήματα και σνακ για μικρούς και μεγάλους.
Εταιρικές Εκδηλώσεις
Ομαδικές Επισκέψεις: Το Polymechanon@Allou! αποτελεί ιδανικό προορισμό για σχολικές επισκέψεις από την 4η Δημοτικού έως την 3η Λυκείου. Η επίσκεψη διαρκεί έως και δύο ώρες και το επίπεδο δυσκολίας των παιχνιδιών προσαρμόζεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε ομάδας – τάξης (ηλικία, εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες) με ειδικά προγράμματα και διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας ενώ ειδικά εκπαιδευμένοι εμψυχωτές αναλαμβάνουν την καθοδήγηση των παιδιών.
Parties: Το Polymechanon είναι ιδανικός χώρος για parties, είτε αυτά απευθύνονται σε παιδιά είτε σε ενήλικες. Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής από μία μεγάλη ποικιλία menu, dj που μάλιστα θα έχει και τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει το reactable, δημιουργώντας έτσι μία μοναδική ατμόσφαιρα, παρουσία εμψυχωτών για να διασκεδάσουν όλοι στα παιχνίδια, καθώς και άλλες υπηρεσίες με στόχο το party να μείνει πραγματικά αξέχαστο!
Πρόσβαση ΑΜΕΑ: Η σχεδίαση των εκθεμάτων – παιχνιδιών διασφαλίζει άνετη πρόσβαση και άτομα με ειδικές δεξιότητες (ΑΜΕΑ), που μπορούν όχι μόνο να παρακολουθούν, αλλά και να παίζουν ισότιμα.
Ώρες λειτουργίας
Polymechanon@Allou!
1 Οκτωβρίου – 30 Απριλίου
Δευτέρα- Πέμπτη: 09:00 – 14:00
Παρασκευή: 09:00 – 14 :00 & 17:30 – 20:30
Σαββατοκύριακα, επίσημες αργίες & σχολικές αργίες: 11:00 – 21:00
1 Μαΐου – 30 Σεπτεμβρίου
Δευτέρα – Παρασκευή: 17:00 – 21:00
Σαββατοκύριακα 15 Ιουνίου – 15 Σεπτεμβρίου: 19:00 – 23:00
Polymechanon@Allou
Παπαδιαμάντη 4, 182 33 Αγ. Ιωάννης Ρέντης
τηλ: 210 4920081, 6988 70 58 98
fax: 210 4920059
url: www.polymechanon.gr
e-mail: [email protected]