Αρχική InfoDad Πώς επηρεάζει η διατροφή την ανδρική γονιμότητα;

Πώς επηρεάζει η διατροφή την ανδρική γονιμότητα;

Η διατροφή είναι ένας από τους πολλούς παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την υγεία του σπέρματος. Αν και δεν μπορείτε να τους ελέγξετε όλους, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείτε να κάνετε. Διατροφικοί παράγοντες που επηρεάζουν το σπέρμα είναι το σωματικό βάρος, η ισορροπία στη διατροφή και το αλκοόλ.

Είναι πιο πιθανό να έχετε υγιές σπέρμα αν διατηρείτε φυσιολογικό βάρος. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός μη στερητικού διατροφικού πλάνου, το οποίο μπορεί να τηρηθεί τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον. Η πιθανότητα να διατηρήσετε το υγιές βάρος που μόλις αποκτήσατε, αυξάνεται αν αυτό συνδυαστεί με άσκηση και την υιοθέτηση σωστής συμπεριφοράς υγείας. Παρόλο που οι έρευνες είναι διφορούμενες, υπάρχουν βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, έλλειψη των οποίων φαίνεται πως επηρεάζει αρνητικά το σπέρμα. Για παράδειγμα, βιταμίνη C (πηγές: πιπεριές, μπρόκολο, πορτοκάλια, κτλ), βιταμίνη E (πηγές: ελαιόλαδο, ξηροί καρποί, κτλ), το φυλλικό οξύ (πηγές: μπρόκολο, λάχανο Βρυξελλών, σπαράγγια, κτλ), ο ψευδάργυρος (πηγές: θαλασσινά, γαλακτοκομικά, ψωμί, κτλ), το σελήνιο (πηγές: καρύδια, ψάρια, θαλασσινά, συκώτι, νεφρά).

Για αυτό το λόγο είναι σημαντικό να έχετε μια ισορροπημένη διατροφή που θα περιλαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά. Καταναλώστε τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, που είναι πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία και έχετε ποικιλία.

Επιλέξτε τουλάχιστον πέντε μερίδες τροφίμων ολικής άλεσης την ημέρα και περιορίστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος. Προτιμήστε χαμηλότερες σε λιπαρά τροφές, όπως είναι το ψάρι, το κοτόπουλο, η γαλοπούλα και το χοιρινό. Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, ο κολιός, οι σαρδέλες, κτλ. περιέχουν ω-3 λιπαρά τα οποία φαίνεται πως συμβάλλουν στην υγεία του σπέρματος. Περιορίστε τα κορεσμένα λιπαρά από τη διατροφή σας. Αυτά περιέχονται σε ζωικά προϊόντα, όπως το κόκκινο κρέας, τα γαλακτοκομικά πλήρη σε λιπαρά, τα τηγανητά, κτλ. Επίσης, καταναλώστε τουλάχιστον τρεις μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων ανά ημέρα.

Η υπερκατανάλωση αλκοόλ επηρεάζει αρνητικά το σπέρμα και σχετίζεται με δίαιτα χαμηλή σε θρεπτικά συστατικά. Περιορίστε το αλκοόλ σε δύο ποτά την ημέρα (1 ποτό ισοδυναμεί περίπου με 330 ml μπύρας, 150 ml κρασί ή 40 ml άλλων ποτών όπως βότκα, ουίσκι, κτλ).

Άλλοι παράγοντες

Η άσκηση κάνει καλό στη γονιμότητα αλλά και γενικότερα στην υγεία σας. Υψηλά επίπεδα όμως μειώνουν την τεστοστερόνη σας και αυτό μπορεί να την επηρεάσει. Το κάπνισμα μειώνει τον αριθμό και την κινητικότητα του σπέρματος, ενώ σχετίζεται με μείωση του επίπεδου των βιταμινών C και Ε στο αίμα.

Υπάρχουν και άλλοι πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν το σπέρμα, μερικοί είναι οι εξής: στρες, αμφεταμίνες, σάουνα, μπάνιο με πολύ ζεστό νερό, στεροειδή και συμπληρώματα τεστοστερόνης, κάποια φάρμακα, χημειοθεραπεία, πυρετός, ατμοσφαιρική ρύπανση, συχνότητα των επαφών, στενά εσώρουχα, η ηλικία κτλ.

Τέλος, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι χρειάζονται 2-3 μήνες για την ωρίμανση του σπέρματος, άρα οι αλλαγές στη διατροφή σας πρέπει να γίνουν από νωρίς, ώστε να έχουν αποτέλεσμα στο παρόν!

Σε συνεργασία με το medNutrition.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Design by | WebOlution & Powered by | Access Point
Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.


Όλα όσα αφορούν εσάς και το παιδί σας
τώρα στο e-mail σας

Εγγραφή στο Newsletter