Πώς η Γεωργία νίκησε το «τέρας» του άγχους των Πανελληνίων εξετάσεων

Οι Πανελλήνιες ξεκίνησαν και χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα διακατέχονται από ένταση και άγχος. Ένα απ’ αυτά τα παιδιά είναι η Γεωργία, η οποία σήμερα διαγωνίστηκε στις εξετάσεις.

Η ίδια αντιμετώπισε δυσκολίες κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς αφού ένιωθε αφόρητη πίεση με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει προβλήματα. Η μητέρα της απευθύνθηκε στην πανελλαδική Γραμμή 115 25 του Μαζί για το Παιδί για να πάρει την άποψη των ειδικών επιστημόνων.  Η αρχή έγινε, στη συνέχεια η ψυχολόγος μίλησε με την Γεωργία στο τηλέφωνο ενώ προγραμματίστηκαν και συναντήσεις δια ζώσης.

Τι είχε προκαλέσει τον έντονο πανικό στην Γεωργία; Πώς αντιμετωπίστηκε; Και πώς η Γεωργία άφησε πίσω τις δυσκολίες της και είναι έτοιμη να κατακτήσει το όνειρο της;

Το τηλεφώνημα στη γραμμή 11525

Η Γεωργία, 17,5 ετών κάλεσε στη γραμμή 115 25 έπειτα από παρότρυνση της μητέρας της σχετικά με το άγχος που βίωνε τη φετινή χρονιά ενόψει πανελληνίων εξετάσεων. Αρχικά τηλεφώνησε η μητέρα της προκειμένου να ενημερωθεί για τις υπηρεσίες και για το αν και πως μπορεί να βοηθηθεί η Γεωργία από τις υπηρεσίες της Γραμμής 115 25. Στη συνέχεια η Γεωργία πραγματοποίησε κλήση στη Γραμμή 115 25 στις διακοπές των Χριστουγέννων, έπειτα από ένα πολύ πιεστικό τρίμηνο. Στην ψυχολόγο που μίλησε, ανέφερε ότι δεν ήταν σε θέση να διαχειριστεί το άγχος της και ότι η πίεση που ένιωθε ήταν πολύ μεγάλη.

Μπλακ άουτ λόγω…άγχους

Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων γραπτών δοκιμασιών που είχε την έπιασε έντονη εφίδρωση, μια ελαφριά ζαλάδα και αισθάνθηκε ότι δεν θυμόταν τίποτα από αυτά που έχει διαβάσει. Έπειτα από 2 τηλεφωνικές συνεδρίες υποστήριξης, εξέφρασε την επιθυμία να πραγματοποιηθεί η επόμενη συνεδρία δια ζώσης και έτσι και έγινε, με την σύμφωνη γνώμη της μητέρας της. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 10 συνεδρίες με την Γεωργία.

Η «προέλευση» της πίεσης

Κατά τη διάρκεια των συνεδριών, έγινε σαφές ότι μεγάλο κομμάτι από την πίεση που ένιωθε η Γεωργία, προερχόταν από τους γονείς της. Δεν ήταν κάτι το οποίο συνέβαινε «φανερά» καθώς έμοιαζαν πολύ υποστηρικτικοί μαζί της και προσπαθούσαν ενεργά να την βοηθήσουν με το άγχος της. Η πίεση όμως που βίωνε η Γεωργία ήταν κάτι το οποίο «χτιζόταν» χρόνια και αφορούσε όλο το σύστημα αξιών και πεποιθήσεων με το όποιο είχε μεγαλώσει βάση του οποίου ένιωθε ότι δεν υπήρχε περιθώριο αποτυχίας.

Οι συγκρίσεις και η «οικογενειακή παράδοση»

Τα δύο μεγαλύτερα αδέρφια της είχαν πετύχει στις πανελλαδικές και κατάφεραν να περάσουν στις πρώτες τους επιλογές, ακολουθώντας μάλιστα και τα επαγγέλματα των γονέων, κάτι για το οποίο αισθάνονταν ιδιαίτερα περήφανοι. Ένώ λοιπόν δεν είχαν ποτέ διαφωνήσει ανοιχτά με τις επιλογές των σχολών που ενδιέφεραν την Γεωργία, υπενθύμιζαν τις επιτυχίες και την σταδιοδρομία των μεγαλύτερων αδερφιών της. Πηγαίνοντας στο φροντιστήριο στο οποίο είχαν φοιτήσει και τα αδέρφια της, αναπόφευκτα γίνονταν συγκρίσεις. Το αποτέλεσμα ήταν υψηλές απαιτήσεις και προσδοκίες από την Γεωργία.

Διαχείριση συναισθημάτων

Κατά τη διάρκεια των συνεδριών, η ψυχολόγος του Συμβουλευτικού Κέντρου του Μαζί για το Παιδί εξερεύνησε μαζί της το κομμάτι της δικής της διαφοροποίησης, τα συναισθήματα που αυτή δημιουργεί, τόσο στην ίδια όσο και στην οικογένεια με τον τρόπο που η ίδια τα αντιλαμβάνεται. Έμαθε να διαχειρίζεται αποτελεσματικά το άγχος της ώστε να μην την «μπλοκάρει» την ώρα της γραπτής δοκιμασίας.

Δίνοντας προτεραιότητές στις ανάγκες της Γεωργίας

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια των συναντήσεων με την Γεωργία προτάθηκε να κάνουν κάποιες συνεδρίες συμβουλευτικής στήριξης και οι γονείς προκειμένου να διερευνήσουν τρόπους για να είναι πιο βοηθητικοί προς τη Γεωργία. Οι γονείς πραγματοποίησαν 6 συνεδρίες στο σύνολο, μέσα από τις οποίες διερευνήθηκαν οι προσδοκίες που είχαν από την κόρη τους, το πώς τις επικοινωνούσαν, λεκτικά και μη, και πώς τελικά επηρέαζαν την Γεωργία. Ξεχώρισαν τις δικές τους προσδοκίες από της Γεωργίας και άρχισαν να κατανοούν το πώς έχει αρχίσει η Γεωργία να διαφοροποιείται. Μέσω αυτής της διεργασίας κατάφεραν να είναι ουσιαστικά πια δίπλα της στην προσπάθεια που έκανε χωρίς όμως πια η Γεωργία να αισθάνεται πίεση.

Λίγα λόγια για τη Γραμμή 115 25 του Μαζί για το Παιδί & το Συμβουλευτικό Κέντρο

Η πανελλαδική Γραμμή 115 25 του Μαζί για το Παιδί, είναι μια τηλεφωνική γραμμή βοήθειας που απευθύνεται σε παιδιά, εφήβους, γονείς και εκπαιδευτικούς. Έχει συμβουλευτικό και παραπεμπτικό χαρακτήρα και προσφέρει δωρεάν τις ακόλουθες υπηρεσίες:

• Συμβουλευτική για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζει ένα παιδί ή ένας έφηβος έως 18 ετών

• Λήψη ανώνυμων & επώνυμων καταγγελιών για περιστατικά κακοποίησης ανηλίκων

• Παραπομπές & ενημέρωση για υπηρεσίες που προσφέρουν άλλοι φορείς για το παιδί και την οικογένεια σε πανελλαδικό επίπεδο

• Πληροφορίες για τις υπηρεσίες της Ένωσης και των μελών της

Παράλληλα με την Συμβουλευτική γραμμή λειτουργεί και Συμβουλευτικό Κέντρο για γονείς το οποίο διοργανώνει δωρεάν ομάδες γονέων για τη στήριξη και την καθοδήγηση τους, καθώς και δωρεάν ψυχο-εκπαιδευτικά σεμινάριαμε στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση τους. Ταυτόχρονα, πραγματοποιούνται συνεδρίες δια ζώσης, είτε με όλη την οικογένεια, τους γονείς, ή τους εφήβους με στόχο την ψυχολογική στήριξη και καθοδήγηση γονέων, παιδιών και εφήβων για πληθώρα θεμάτων (σχολικά προβλήματα, εφηβεία, διαχείριση σχέσεων, ρόλων και συναισθημάτων κ.α.). Έπίσης, λειτουργούν διαδικτιακές ομάδες και σεμινάρια στήριξης γονέων.

Η πανελλαδική Γραμμή 115 25 της Ένωσης Μαζί για το Παιδί λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή 9:00-21:00.Αγ. Θωμά 14 Αθήνα 11527, Τηλ.: 2107482690 Fax : 2107482664e-mail: [email protected]

Διαβάστε επίσης:

Το χιουμοριστικό video του Κυριάκου Μητσοτάκη στο TikTok για τους μαθητές που δίνουν Πανελλήνιες 2023

Τραγωδία στις ΗΠΑ: 12χρονη μαχαίρωσε μέχρι θανάτου τον 9χρονο αδερφό της – Η σπαρακτική στιγμή της σύλληψής της (video)

7ο Συνέδριο Παιδοκαρδιολογίας & Καρδιοχειρουργικής Συγγενών Καρδιοπαθειών: Όλα τα νεότερα δεδομένα για τις συγγενείς καρδιοπάθειες παίδων και ενηλίκων