- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Πώς μπορεί να καταλάβει ο δάσκαλος αν ένας μαθητής είναι χαρισματικός;

Η έρευνα καταδεικνύει πως οι εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται να επισημαίνουν τους χαρισματικούς μαθητές [1] ώστε εντοπίζοντάς τους να μπορούν οι μαθητές αυτοί να ενταχθούν σε ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί κατονομάζουν έναν μαθητή/τρια ως «άριστο ή ακόμη και χαρισματικό» αν αυτός/αυτή έχει σταθερά υψηλή επίδοση -πολλές φορές επίδοση που ξεπερνά τις προσδοκίες του εκπαιδευτικού-, καλή και ευπροσάρμοστη συμπεριφορά (πειθαρχημένος/η, υπάκουος/η, προσεκτικός/η) και όταν ο μαθητής/μαθήτρια συμμετέχει στο μάθημα ενεργά.

Ο χαρακτηρισμός «χαρισματικός/ή» ενίοτε δημιουργεί δυσκολίες για τον ίδιο τον/την μαθητή/τρια καταρχήν γιατί τοποθετεί τον/την μαθητή/τρια σε μια ειδική κατηγορία με την οποία επιφορτώνεται το βάρος των προσδοκιών και των στερεοτύπων των εκπαιδευτικών και των γονιών.

Κατά τον Monks η χαρισματικότητα ορίζεται ως η συνισταμένη τριών παραγόντων: της υψηλής νοητικής ικανότητας, της υπερδημιουργικότητας και της έντονης παρακίνησης και αυτοδέσμευσης προς το έργο. Αυτή η συνισταμένη παραγόντων μπορεί να φέρει υψηλά επιτεύγματα μόνο όταν υπάρχει αλληλεπίδραση και διάδραση μεταξύ τριών περιβαλλοντικών παραγόντων: της οικογένειας, του σχολείου και της παρέας των συνομηλίκων (Monks, 1986).

Διαβάστε περισσότερα στο Infokids.com.cy [2]