Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τον έφηβο να συγκεντρωθεί στο διαβασμά του;

Neurologists-warn-against-teens-using-study-drugsΣυνήθως οι περισσότεροι έφηβοι αναβάλλουν το διάβασμα για αργότερα και δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν ακόμα και όταν αποφασίσουν να διαβάσουν. Αυτό συμβαίνει γιατί τα πράγματα που απασχολούν τον έφηβο, φιλίες, έρωτες, διασκέδαση έχουν μεγαλύτερη προτεραιότητα από το σχολείο επισημαίνει η Τζαβέλα Ελευθερία
Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια. MSc
.

Πώς μπορούμε σαν γονείς να βοηθήσουμε τον έφηβο στην διαχείριση του χρόνου του και στις τεχνικές συγκέντρωσης;

– Ζητήστε από το παιδί να κάνει ένα καθημερινό πρόγραμμα όπου θα καταγράψει όλες τις δραστηριότητες του από το πρωί μέχρι το βράδυ, και το οποίο θα περιλαμβάνει οπωσδήποτε διάβασμα αλλά και διασκέδαση. Μία μέρα της εβδομάδας, πχ η Κυριακή να μένει κενή από μελέτη για να μπορεί να ξεφεύγει από την καθημερινή ρουτίνα.

Χώρος μελέτης. Να είναι πολύ συγκεκριμένος, ένα γραφείο με καλό φωτισμό.

– Να είναι ξεκούραστος όταν ξεκινάει διάβασμα. Να κλείνει κινητά και να μην σηκώνει τηλεφώνα την ώρα που διαβάζει.

Όταν νιώθει ότι έχει εξαντληθεί να σταματάει για ένα διάλειμμα. Να ξεκινά πάντα με τα δύσκολα μαθήματα για να του φεύγει το άγχος.

– Να μην έχει στο γραφείο του πράγματα που του αποσπούν την προσοχή όπως φαγητό, παιχνίδια, ανοιχτό pc.

– Πριν αρχίζει τη μελέτη μπορεί να προγραμματίζει και να σημειώνει σε ένα χαρτί τι έχει να διαβάσει για σήμερα και ανά πόσες ασκήσεις ή παραγράφους μπορεί να κάνει ένα μικρό διάλειμμα, βάζοντας ένα Χ στο σημείο που έχει σταματήσει. Ο έλεγχος του πόσο έχει διαβάσει κάθε φορά θα τον ανακουφίσει από το άγχος του πρέπει να τα κάνω όλα μαζί. Προτείνετε του να υπογραμμίζει τα σημεία που είναι σημαντικά και στο τέλος να κάνει ένα πέρασμα για να του μείνουν.

– Εάν μπαίνει συνέχεια στον πειρασμό να κοιτάζει το ρολόι, πρότεινε του να μην έχει ρολόι την ώρα που διαβάζει μπροστά του και να βάζει ένα ξυπνητήρι που θα τον διακόπτει προγραμματισμένα ανά μισάωρο για να κάνει διάλειμμα.

– Βοηθήστε το παιδί να δει το κάθε μάθημα που διαβάζει όχι σαν μια αγγαρεία αλλά σαν κάτι από το οποίο μπορεί να πάρει κάτι για τον εαυτό του, μια σημαντική γνώση πάνω σε ένα τομέα.

– Οι στόχοι που βάζει το παιδί για το διάβασμα πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και να μη βάζει στόχους που ξέρει ότι θα τον δυσκολέψουν πολύ και δεν θα συγχρονίζονται με τους προσωπικούς του ρυθμούς και τις δυνατότητες του.