- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Πώς θα υπάρξει προστασία για τον κορωνοϊό όταν 25 μαθητές θα στοιβάζονται σε τάξεις κλουβιά;

Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και η επιστροφή των μαθητών στα θρανία εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού [2], προβληματίζει πολλούς γονείς. Η στάση των γονιών πυροδοτείται και από το γεγονός ότι μέχρι στιγμής το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει καταλήξει στον τρόπο με τον οποίο θα  ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο  [3] ούτε για τις συνθήκες που θα διεξάγονται τα μαθήματα. Ερωτηματικά πάντως υπάρχουν και για το αν τελικά οι μαθητές θα κληθούν να φοράνε μάσκα [4] κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Η Βασιλική Σταμάτη [5], Μητέρα – Εκπαιδευτικός, έγραψε μια ανοιχτή επιστολή προς τους επιστήμονες – μέλη της επιτροπής του Υπουργείου Υγείας για την αντιμετώπιση του covid-19 και μέσω της οποίας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το κατά ποσό είναι ασφαλής η επιστροφή των μαθητών σε υπεράριθμες τάξεις – σ.σ. πλέον βάσει του νέου νόμου οι τάξεις θα έχουν ως μέγιστο αριθμό τους 25 -27 μαθητές [6] – που η τήρηση αποστάσεων είναι ανέφικτη.

Οι προβληματισμοί και οι απόψεις της μητέρας απηχούν τις ανησυχίες πολλών γονιών που φοβούνται ότι ο συνωστισμός τουλάχιστον 25 μαθητών σε τάξεις κάθε άλλο παρά αποτρεπτικός θα είναι για την αποφυγή κορωνοϊού.  [2]

Η ανοιχτή επιστολή της μητέρας για το άνοιγμα των σχολείων για τη νέα σχολική χρονιά

Μία από τις θεματικές ενότητες στις οποίες εκπαιδεύονται οι μαθητές και οι μαθήτριές μας στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας είναι αυτή που αφορά στον κοινωνικό ρόλο των επιστημόνων και γενικότερα των πνευματικών ανθρώπων. Εκεί τα παιδιά μας, ανάμεσα σε άλλα, διαβάζουν κείμενα και γράφουν δικά τους, στα οποία παρουσιάζονται οι επιστήμονες να πρέπει να στρατεύονται πάντα για το καλό του συνόλου, να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους, να μην υπηρετούν σκοπιμότητες πολιτικές ή οικονομικές, να προασπίζουν και να φανερώνουν την αλήθεια, να επιδεικνύουν αλτρουιστική διάθεση, να είναι μπροστάρηδες στις κοινωνικές διεκδικήσεις, να αγωνίζονται για το κοινωνικό καλό, να προστατεύουν τα δικαιώματα όλων, να στέκονται απέναντι στην εξουσία κι όχι δίπλα της, όταν αυτό επιβάλλει το γενικό καλό…

Ο κατάλογος των απόψεων που δυστυχώς ακόμα και σήμερα «παπαγαλίζει» ο μαθητικός πληθυσμός των σχολείων μας είναι μακρύς και πάντα υπάρχει η ελπίδα ότι μέσα από αυτά τα όμορφα τα λόγια τα μεγάλα θα μείνει και κάτι ως πίστη και ως αξία και στη ζωή τους μετά το σχολείο.

Περιμένοντας το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβρη ακούμε τους επιστήμονες να μιλούν για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, για εκ περιτροπής διδασκαλία, για υποχρεωτική χρήση μάσκας (πολλοί από εμάς που γνωρίζουμε καλά τη σχολική πραγματικότητα γελάμε ήδη πικρά με πολλά από αυτά), αλλά δεν έχω ακούσει από κανέναν/καμιά (ας με συγχωρήσει κάποιος/α που μπορεί να έχει εκφράσει μια τέτοια θέση, αλλά δεν έπεσε στην αντίληψή μου) να μιλάει για κανονική λειτουργία των σχολείων με τμήματα με μειωμένο αριθμό μαθητών/τριών (μάξιμουμ 15), για διορισμούς χιλιάδων εκπαιδευτικών, ώστε να αντιμετωπιστεί το θέμα του πολλαπλασιασμού των ωρών διδασκαλίας, και για δημιουργία αιθουσών διδασκαλίας που θα εξασφαλίζουν τους αναγκαίους όρους για την προστασία της υγείας.

Αυτό είναι το χρέος της πνευματικής και επιστημονικής ηγεσίας σήμερα: να απαιτήσουν από την πολιτική ηγεσία τον μόνο ρεαλιστικό όρο για την ομαλή λειτουργία των σχολείων και τη διασφάλιση της δημόσια υγείας.

Ομαλή λειτουργία των σχολείων και δημόσια υγεία σε τάξεις κλουβιά όπου στοιβάζονται 25-27 άτομα μαζί με τον δάσκαλό τους δεν μπορεί να υπάρξει.

Ήδη άλλες χώρες, μαθαίνουμε ότι προχωρούν σε ένα τέτοιο σχεδιασμό. Και ας μη βιαστεί να πει κανείς/καμιά ότι αυτά δεν μπορούν να γίνουν στη μικρή φτωχή Ελλάδα, γιατί αυτό είναι το χρέος των πολιτικών εξουσιών.

Τὸ παρον γαρ αἰει βαρύ τοῖς ὑπηκόοις, που έλεγε κι ο Θουκυδίδης.

Κυρίες και κύριοι της επιστημονικής κοινότητας στον χώρο της δημόσιας υγείας, αναμένουμε την ανάληψη των ευθυνών σας, όπως αυτές θα εκφραστούν στις προτάσεις – απαιτήσεις σας από την πολιτική ηγεσία για τη λειτουργία των σχολείων κατά τη νέα σχολική χρονιά.