Εν αναμονή της επιστροφής των μαθητών στα θρανία την Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου για την έναρξη της σχολικής χρονιάς και οι αντιδράσεις για την εφαρμογή του διευρυμένου Ολοήμερου Σχολείου συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό.
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως όσο κι αν τονίζει στους γονείς πως το διευρυμένο Ολοήμερο σχολείο μέχρι τις 5:30 μμ είναι ξεκάθαρα προς όφελός τους καθώς μέσω αυτού αποσκοπείται αφενός η ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης με δημιουργικές δράσεις και αφετέρου η διευκόλυνση συμμετοχής των γονέων στην αγορά εργασίας, φέρνοντας πιο κοντά το σχολικό ωράριο με το ωράριο των εργαζόμενων γονέων, εντούτοις οι φωνές και αντιδράσεις μερίδας γονιών για την εν λόγω καινοτομία καλά κρατούν.
Καταγγελίες γονιών και εκπαιδευτικών ότι δεν υπάρχουν οι υποδομές στα σχολεία
Πολλοί αναγνώστες που έχουν επικοινωνήσει με το Ιnfokids.gr εκφράζουν ανοιχτά τις επιφυλάξεις τους για το διευρυμένο Ολοήμερο.
Μάλιστα αρκετοί μας δήλωσαν ότι θα ήθελαν να διαψευστούν και όλα να κυλήσουν ρολόι όμως είναι βέβαιοι πως τα προβλήματα και τα παράπονα θα εμφανιστούν από την πρώτη κιόλας μέρα εφαρμογής της διευρυμένης λειτουργίας.
Οι επιφυλάξεις είναι πολλές καθώς πρόκειται να εφαρμοστεί ένα μοντέλο παρόμοιο μ’ εκείνο του εξωτερικού, με την έλλειψη προετοιμασίας να είναι εμφανής.
Όπως αναφέρει στο Ιnfokids.gr η Κ.Δ, μαμά 2 παιδιών στην Β και στην Ε Δημοτικού “Η εφαρμογή του Διευρυμένου Ολοήμερου είναι κενό γράμμα. Πώς θα μπορέσει να λειτουργήσει αυτό που διαφημίζει η υπουργός όταν απουσιάζουν οι υποδομές;
Τι είδους καινοτομία είναι να έχουμε τα παιδιά στοιβαγμένα σε αίθουσες κελια επί δέκα ώρες;
Πάνε να αντιγράψουν τα ξένα εκπαιδευτικά συστήματα χωρίς στη χώρα μας να έχουμε ούτε τα μισά από αυτά που έχουν εκείνα τα σχολεία.”
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο μπαμπάς Γιώργος Παπαδόπουλος που ο γιος του φοιτά στη Γ Δημοτικού και όπως δηλώνει στο Infokids.gr “Καλά τα λέει η υπουργός αλλά μάλλον ξεχνάει σε ποια χώρα θέλει να εφαρμόσει αυτό το πρόγραμμα. Δεν υπάρχουν υποδομές για τη συγκρότηση του Ολοήμερου Δημοτικού. Ας το πει ένα «πάρκινγκ… ολοήμερου» για να μην μπερδευόμαστε και εμείς οι γονείς.“
Αντιδράσεις και από τους εκπαιδευτικούς: “Επικοινωνιακή κυβερνητική φιέστα με δήθεν λύση στο δημογραφικό”
Την ίδια στιγμή, εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας κάνουν λόγο για απουσία διαβούλευσης του υπουργείου Παιδείας με τους εκπαιδευτικούς και δίνουν έμφαση στην απουσία κατάλληλων υποδομών.
Σε ανακοίνωσή του το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών, κατηγορεί την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι αναπτύσσει «ένα πρόχειρο πρόγραμμα χρησιμοποιώντας ως επικοινωνιακό πρόσχημα την ψευδεπίγραφη λύση του δημογραφικού προβλήματος».
«Υπάρχουν οι κτιριακές υποδομές και ο αντίστοιχος εξοπλισμός, ώστε να καλύψουν τις συνολικές ανάγκες των παιδιών που θα έρχονται στο σχολείο στις 8:15 και θα αναχωρούν στις 17:30 και δεν το ξέρουμε;»
Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων «Πώς θα αντιμετωπιστεί η αποξένωση των παιδιών από το οικογενειακό περιβάλλον και ιδιαίτερα των μικρότερων ηλικιών; Υπάρχει πρόγραμμα κάλυψης των επιπλέον διδακτικών ωρών με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και με ποιο καθεστώς πρόσληψης;» είναι μερικά μόνο από τα ερωτήματα που θέτουν οι εκπαιδευτικοί, ενώ υπογραμμίζουν πως εάν η κυβέρνηση θέλει «να λύσει το δημογραφικό πρόβλημα στη χώρα οφείλει να διασφαλίσει θέσεις εργασίας, με σεβασμό στην 8ωρη εργασία και με μισθούς αξιοπρέπειας κι όχι πείνας».
Μάλιστα διερωτώνται “Ποια παιδαγωγική θεωρία προάγει μια παρατεταμένη παρουσία μαθητών από το πρωί (από τις 7 αν λειτουργεί και πρωινή ζώνη) μέχρι το απόγευμα (το χειμώνα 5:30 ώρα έχει νυχτώσει) με ό, τι συνεπάγεται στη συνολική τους ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη μακριά από το οικογενειακό τους περιβάλλον;”
Καταλήγοντας τονίζουν ότι “ αποτελεί τουλάχιστον ειρωνεία να αναγράφεται ότι οι μαθητές μεταβαίνουν στην αίθουσα γεύματος, όταν η συντριπτική πλειονότητα των σχολείων χρησιμοποιεί τις αίθουσες διδασκαλίας ως χώρο σίτισης.
Το δημόσιο σχολείο να μην μετατραπεί σε «σύγχρονο παιδοφυλακτήριο»
“Επιπλέον το δημόσιο σχολείο δεν προσφέρεται για πειραματισμούς και δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να μετατραπεί σε «σύγχρονο παιδοφυλακτήριο», πέρα από κάθε παιδαγωγική θεωρία, αλλά ούτε και το μέσο για να επεκταθεί από την κυβέρνηση της ΝΔ το ωράριο εργασίας συνολικά και η εγκαθίδρυση μιας κοινωνίας που το 8ωρο εργασίας θα μετατραπεί σε 16ωρο….”
Δε θα επιτρέψουμε την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης που έχει σημαντικό έργο να επιτελέσει για όλους τους μαθητές και όχι να τους «κρατάει» όσο περισσότερο χρόνο επιλέγει η κυβέρνηση στον σχολικό χώρο χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να ανταποκριθεί στις πολλαπλές κοινωνικές, μορφωτικές και ψυχοσυναισθηματικές ανάγκες τους.”