Αρχική InfoTeens Υγεία Ρόδος: 24χρονη τραυματίστηκε σε θαλάσσιο παιχνίδι - Συμβουλές για διασκέδαση στο νερό χωρίς παρατράγουδα

Ρόδος: 24χρονη τραυματίστηκε σε θαλάσσιο παιχνίδι - Συμβουλές για διασκέδαση στο νερό χωρίς παρατράγουδα

391-744x558Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Ρόδου για περιστατικό ελαφρύ τραυματισμού 24χρονης, στην παραλία “Φαληράκι” Ρόδου αναφέρει η Dimokratiki.gr. Συγκεκριμένα, η ανωτέρω τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια έλξης θαλασσίων δακτυλιδιών και μεταφέρθηκε με ιδιωτικό όχημα σε ιδιωτική κλινική  όπου μετά την παροχή πρώτων βοηθειών εξήλθε. Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου.

Πώς θα προστατευτούμε, απολαμβάνοντας το παιχνίδι στο νερό

Οι θαλάσσιοι τραυματισμοί είναι πολύ συνηθισμένοι. Το 10% των ενηλίκων τραυματίζεται λιγότερο ή περισσότερο σοβαρά όταν ασχολείται με τα θαλάσσια σπορ, ενώ δεκάδες παιδιά κτυπάνε παίζοντας μέσα ή γύρω απ’ το νερό. Ευτυχώς υπάρχουν πολλοί τρόποι για να απολαμβάνουμε τη θάλασσα δίχως απρόοπτα.  Σύμφωνα με στοιχεία από το Κέντρο Έρευνας και Πρόληψης Ατυχημάτων (ΚΕΠΑ) της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, πολλά παιδιά τραυματίζονται στις θάλασσες στις οποίες συμβαίνει και το 67% των πνιγμών και παρ' ολίγον πνιγμών.

Στην πραγματικότητα, 20 παιδιά ηλικίας κάτω των 14 ετών και 15 έφηβοι ηλικίας 15 έως 19 ετών πνίγονται ετησίως στην χώρα μας. Για κάθε παιδί που πνίγεται, εξάλλου, άλλα επτά παιδιά εξετάζονται στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών των νοσοκομείων εξαιτίας παρ' ολίγον πνιγμού, ενώ ακόμα έξι εισάγονται για νοσηλεία.

Επιπλέον, για κάθε 10 παιδιά που πνίγονται, 140 άλλα διακομίζονται στα επείγοντα περιστατικά των νοσοκομείων υποφέροντας από διάφορους άλλους τραυματισμούς και 36 χρειάζονται νοσηλεία - και πολλά από αυτά, αναπτύσσουν μόνιμες αναπηρίες.

Όσον αφορά τους ενήλικες, ένας στους δέκα υφίσταται κάποιου είδους μικροτραυματισμό κατά την ενασχόλησή του με τα θαλάσσια αθλήματα, ενώ ένας στους 100 τραυματίζεται πιο σοβαρά, κατά τον κ. Γεώργιο Σάπκα, αναπληρωτή καθηγητή Ορθοπεδικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Χειρουργικής Ορθοπεδικής και Τραυματιολογίας.

MC-water-sports

Οι πιο συχνοί μικροτραυματισμοί είναι κακώσεις στους μύες, τους τένοντες και τους συνδέσμους των χεριών, των ώμων, των ποδιών και της μέσης, ενώ από τους πιο σοβαρούς τραυματισμούς οι συχνότεροι είναι τα κατάγματα.

Οι κύριες αιτίες των τραυματισμών των ενηλίκων είναι, κατά τον κ. Σάπκα, η ελλιπής γνώση και η υπερβολική αυτοπεποίθηση. «Οι ερασιτέχνες συνήθως τραυματίζονται διότι δεν ξέρουν την σωστή τεχνική του αθλήματος που έχουν επιλέξει, ενώ οι έμπειροι έχουν τόση αυτοπεποίθηση που γίνονται απρόσεκτοι», εξηγεί.

«Έτσι, ένας έμπειρος αθλητής ξέρει πως να αποφεύγει την υπερκαταπόνηση του μυοσκελετικού συστήματος που μπορεί να οδηγήσει σε βλάβες των μυών, των τενόντων, των συνδέσμων και των οστών, αλλά μπορεί να υπερεκτιμήσει τις ικανότητές του και να μείνει πάρα πολλή ώρα κάτω από τον ήλιο και μέσα στο νερό, με συνέπεια να αναπτύξει ηλεκτρολυτικές διαταραχές, οι οποίες ευθύνονται, μεταξύ άλλων, για τις κράμπες».

Ένας αρχάριος, από την άλλη πλευρά, μπορεί να τραυματισθεί με μια απότομη κίνηση ή να παρουσιάσει κάποιο από τα επονομαζόμενα σύνδρομα υπέρχρησης επειδή το παρακάνει παρ' ότι δεν έχει την ανάλογη φυσική κατάσταση.

Γενικά, οι περισσότεροι τραυματισμοί στα θαλάσσια αθλήματα καταγράφονται σε αγόρια εφηβικής ηλικίας και νεαρούς ενήλικες (ηλικίες 16 έως 30 ετών), που επιδεικνύουν παράτολμη συμπεριφορά και συνηθίζουν να υπερεκτιμούν τις δυνατότητές τους.

Στα παιδιά, οι κύριες αιτίες των ατυχημάτων είναι η ελλιπής ενημέρωση, η ανεπαρκής επίβλεψη από ενήλικες και η απροσεξία που εκ φύσεως επιδεικνύουν.

Σύμφωνα με μελέτη του ΚΕΠΑ μεταξύ 300 Ελληνόπουλων από νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια όλης της χώρας, ένα στα δύο παιδιά του δημοτικού κολυμπούν μόνα ή με φίλους δίχως επαρκή επίβλεψη από ενήλικες, ενώ ένα στα πέντε (ανεξαρτήτως ηλικίας) θα προσπαθήσει στη διάρκεια του παιχνιδιού να πιάσει την μπάλα που έχει παρασύρει ο αέρας στα βαθιά.

Επιπλέον, το 40% θα αψηφήσουν τον κίνδυνο και θα μπουν στην θάλασσα ακόμα και αν έχουν φάει ή είναι κουρασμένα, εφ' όσον τα προσκαλέσουν οι φίλοι τους, ενώ ένα στα πέντε πιστεύει πως μπορεί να φάει ένα σάντουιτς πριν από το μπάνιο.

Επειδή, λοιπόν, καλή είναι η θάλασσα, αλλά η ασφάλεια έχει μεγάλη σημασία, να ποιοι είναι οι πιθανοί κίνδυνοι και οι τρόποι προφυλάξεως από αυτούς.

Οι κίνδυνοι

Στη συνέχεια παρατίθενται οι πιθανοί τραυματισμοί ανά θαλάσσιο άθλημα, κατά τον καθηγητή κ. Γεώργιο Σάπκα, και συμβουλές για να πάνε όλα καλά.

Ιστιοσανίδα

Πιθανοί κίνδυνοι: Κακώσεις στα γόνατα, στους ώμους και στον αυχένα, διαστρέμματα ποδοκνημικής αρθρώσεως (αστραγάλου), κράμπες στην γαστροκνημία (γάμπα), καταπόνηση των μυών και των συνδέσμων στη μέση, «τράβηγμα» ραχιαίων μυών, κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις από πτώση ιστίου.

Μέτρα προφύλαξης: Να κάνετε μαθήματα με ειδικευμένο δάσκαλο. Να φοράτε πάντοτε ειδικό σωσίβιο. Να κάνετε ιστιοσανίδα με παρέα. Να μην κάνετε ιστιοσανίδα, εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα μέσης. Αν μπορείτε, επενδύστε σε μία ιστιοσανίδα με υποδοχές για τα πόδια, διότι παρέχει καλλίτερη σταθερότητα. Να κάνετε ιστιοσανίδα μόνον στις παραλίες, όπου επιτρέπεται.

Ιστιοπλοΐα

Πιθανοί κίνδυνοι: Θλάσεις μυών και τενόντων στα χέρια και τους ώμους, κτυπήματα στο κεφάλι

Μέτρα προφύλαξης: Να φοράτε πάντοτε ειδικό σωσίβιο. Να κάνετε μαθήματα ιστιοπλοΐας, ειδάλλως να κάθεστε μακριά από την μαΐστρα (το κεντρικό πανί του σκάφους). Να αποφεύγετε το αλκοόλ. Να μην σαλπάρετε αν δεν καταρτίσετε πρόγραμμα και δεν το κοινοποιήσετε σε κάποιο υπεύθυνο άτομο που μένει στην στεριά. Να αποφεύγετε την πολύωρη έκθεση στον ήλιο. Ελέγξτε την κατάσταση του σκάφους, πριν ξεκινήσετε. Ενημερωθείτε για τον καιρό, πριν ξεκινήσετε.

Θαλάσσιο σκι

Πιθανοί κίνδυνοι: Κακώσεις της μέσης, των αγκώνων, των ώμων και των γονάτων, διαστρέμματα και μυϊκά προβλήματα, σοβαροί τραυματισμοί από πτώσεις σε συμπαγή αντικείμενα (λ.χ. βράχια).

Μέτρα προφύλαξης: Να κάνετε μαθήματα με ειδικευμένο δάσκαλο. Να φοράτε ειδικό σωσίβιο. Βεβαιωθείτε ότι το ταχύπλοο και τα σκι είναι σε καλή κατάσταση. Να προσέχετε τα απόνερα που δημιουργεί το ταχύπλοο. Να σβήνετε την μηχανή όταν πλησιάζετε τον σκιέρ που έχει πέσει στο νερό. Φροντίστε να οδηγεί το σκάφος έμπειρος στο θαλάσσιο σκι άνθρωπος. Φροντίστε να υπάρχει συνοδός στο ταχύπλοο, που θα έχει το νου του στον σκιέρ. Να κάνετε θαλάσσιο σκι παράλληλα με την ακτή και μακριά από αυτήν. Να μην κάνετε θαλάσσιο σκι τη νύκτα ή σε παραλίες όπου απαγορεύεται.

Τζετ σκι

Πιθανοί κίνδυνοι:«Τραβήγματα» προσαγωγών μυών (στο εσωτερικό των μηρών), κακώσεις στους μύες, τους συνδέσμους και τους τένοντες της μέσης, μυϊκές θλάσεις και ρήξεις συνδέσμων ή τενόντων στα χέρια, σοβαροί τραυματισμοί από πρόσκρουση σε συμπαγή αντικείμενα.

Μέτρα προφύλαξης: Να φοράτε πάντοτε ειδικό σωσίβιο. Να δένεστε με τον ιμάντα που σας συνδέει με τη μηχανή, ώστε αν πέσετε από το νερό να σβήσει η μηχανή. Να κάνετε τζετ σκι μόνον στις παραλίες όπου επιτρέπεται και μακριά από τους λουόμενους και τους σέρφερ. Να μην πλησιάζετε με το τζετ σκι άλλα πλεούμενα. Να κάνετε τζετ σκι με παρέα.

Κανό

Πιθανοί κίνδυνοι: «Τραβήγματα» μυών και συνδέσμων της μέσης, κακώσεις των ώμων και των αγκώνων, σπανίως κακώσεις σε σπονδυλικές αρθρώσεις.

Μέτρα προφύλαξης: Να φοράτε πάντοτε σωσίβιο. Να μην κάνετε κανό αν έχετε καταναλώσει αλκοόλ. Βεβαιωθείτε ότι το κανό είναι σε άριστη κατάσταση. Μην απομακρύνεστε πολύ από την παραλία.

Watersports

Γενικές συμβουλές

* Μην ασχολείστε με θαλάσσια αθλήματα εάν έχετε καταναλώσει αλκοόλ ή δεν έχουν περάσει τουλάχιστον 3 ώρες από το τελευταίο γεύμα.

* Μην ασχολείστε με θαλάσσια σπορ τις ώρες που «καίει» περισσότερο ο ήλιος (12 το μεσημέρι έως 4 το απόγευμα).

* Να είστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί εάν δεν έχετε καλή φυσική κατάσταση, αν είστε υπέρβαροι ή αν πάσχετε από χρόνια νοσήματα. Ειδικά οι πάσχοντες από επιληψία, στεφανιαία νόσο, διαταραχές του αίματος που προκαλούν μουδιάσματα των άκρων και κράμπες και όσοι είναι επιρρεπείς στην λιποθυμία δεν πρέπει να κάνουν καταδύσεις, ψαροντούφεκο, τζετ σκι, θαλάσσιο σκι ή ιστιοσανίδα, ενώ στην κολύμβηση και το κανό πρέπει να έχουν μαζί έναν άλλο ενήλικα.

* Ενημερωθείτε για τις τοπικές καιρικές συνθήκες και τις προβλέψεις της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας πριν πάτε για κολύμπι, για ψάρεμα ή για οποιοδήποτε θαλάσσιο άθλημα ή δραστηριότητα. Να θυμάστε ότι οι απότομες μεταβολές του καιρού (όπως τα «μελτέμια») μπορεί να αποδειχθούν εξαιρετικά επικίνδυνες.

* Περιορίστε τις δραστηριότητές σας κοντά στην ακτή ή έστω στις περιοχές που οριοθετούνται με σημαδούρες. Προσέξτε επίσης να μην βρίσκεστε πάνω στην ρότα των πλοίων _ οι ντόπιοι και οι αρμόδιες αρχές μπορούν να σας ενημερώσουν επ' αυτού.

* Κάθε φορά που χρησιμοποιείτε ένα πλωτό μέσο να φοράτε σωσίβιο, ανεξάρτητα από την απόσταση που πρόκειται να διανύσετε, το μέγεθος του σκάφους ή τις κολυμβητικές ικανότητές σας. Σωσίβιο χρειάζονται όλοι οι επιβαίνοντες, ανεξαρτήτως ηλικίας. Η Αμερικανική Ακτοφυλακή αναφέρει ότι τα οκτώ στα δέκα άτομα που πνίγονται σε ατυχήματα με πλωτά μέσα, χάνουν τη ζωή τους επειδή δεν φορούν σωσίβιο.

* Να θυμάστε ότι τα ρεύματα της ανοικτής θάλασσας συχνά είναι απρόβλεπτα, κινούνται με μεγάλη ταχύτητα και μπορεί να αλλάξουν απότομα κατεύθυνση. Ένα δυνατό θαλάσσιο ρεύμα μπορεί να παρασύρει και τον πιο πεπειραμένο κολυμβητή.

* Να έχετε το νου σας για ενδείξεις που προειδοποιούν ότι υπάρχει δίνη ή παλιρροιακό ρεύμα. Τέτοιες ενδείξεις είναι ο αποχρωματισμός του νερού, ο ασυνήθιστος κυματισμός, ο αφρός και η συσσώρευση θαλασσίων ακαθαρσιών στο νερό.

* Αν παγιδευτείτε σε ένα θαλάσσιο ρεύμα, αρχίστε να κολυμπάτε παράλληλα με την ακτή. Όταν ξεφύγετε από αυτό, θα μπορέσετε να κολυμπήσετε προς τα έξω.

Διαβάστε επίσης:

Πρώτες βοήθειες για τα ατυχήματα με τα δόντια μας – Τι μπορεί να συμβεί το καλοκαίρι;

Διαδικτυακή πρωτοβουλία για ασφαλή θαλάσσια σπορ

Τι πρέπει να προσέχω όταν κάνω κάποιο θαλάσσιο σπορ;


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Design by | WebOlution & Powered by | Access Point
Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.