Αρχική InfoMommy Πολιτισμός - Σεμινάρια Σεμινάρια συμβουλευτικής: Ο Α' κύκλος απευθύνεται σε ειδικούς ψυχικής υγείας (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ψυχιάτρους)- Έναρξη: 01/11/2014 –Λήξη: 01/03/2015.

Σεμινάρια συμβουλευτικής: Ο Α' κύκλος απευθύνεται σε ειδικούς ψυχικής υγείας (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ψυχιάτρους)- Έναρξη: 01/11/2014 –Λήξη: 01/03/2015.

shutterstock_92438878

Περιλαμβάνει τα παρακάτω θέματα:

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Τι είναι η συμβουλευτική ψυχολογία

Σχέση της συμβουλευτικής ψυχολογίας με την κλινική ψυχολογία

Σχέση της συμβουλευτικής ψυχολογίας με την Ψυχοθεραπεία

Θεωρίες συμβουλευτικής ψυχολογίας: Λογικές – ενορατικές, Ενορατικές-συναισθηματικές, Συναισθηματικές-δραστικές, Δραστικές-λογικές

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

Δέκα μοντέλα παροχής συμβουλών

Είδη συμβουλευτικής

Συνέντευξη και συζήτηση

Χαρακτηριστικά προσωπικότητας συμβούλου

Στοιχεία που πρέπει να αποφεύγει ο σύμβουλος

Βασικά στοιχεία για τη πρώτη συνάντηση/ συνέντευξη με το συμβουλευόμενο

Υπόδειγμα λήψης ιστορικού για ενήλικες

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

Ενεργητική ακρόαση (Παραγωγική ακρόαση και Μη παραγωγική ακρόαση)

Δεξιότητες μη – λεκτικής αποδοχής

Δεξιότητες λεκτικής αποδοχής

Παραδείγματα

Βιωματικές ασκήσεις (2- 3 ατόμων)

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ

Χαρακτηριστικά της σχέσης συμβούλου - παιδιού

Επιθυμητά χαρακτηριστικά ενός συμβούλου παιδιών

Συμβουλευτικές δεξιότητες στα παιδιά

Υπόδειγμα λήψης ιστορικού για τα παιδιά

ΣΤΟΧΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ

Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του συμβούλου

Πως αντιλαμβάνεται ο συμβουλευόμενος το συμβουλευτικό ψυχολόγο;

Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του συμβουλευόμενου

Υπάρχουν διαφορές μεταξύ των ατόμων που ζητούν ψυχολογική βοήθεια και εκείνων που δεν ζητούν;

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ/ Η ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

Πώς μπορούν οι ψυχοθεραπευτές να αποφύγουν την παραβίαση δεοντολογίας και να διαχειριστούν δεοντολογικά ζητήματα όταν αυτά προκύπτουν

Ποιες είναι οι αρχές του Κώδικα Δεοντολογίας για την διεξαγωγή θεραπείας και η κριτική τους

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Εκρήξεις θυμού/ Επιθετικότητα

Δυσκολίες ύπνου

Η ζήλια των παιδιών

Βασικές αρχές διαχείρισης της συμπεριφοράς

Η ενίσχυση της συμπεριφοράς

Παραδείγματα περιστατικών

ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

O Εκφοβισμός στο σχολείο σήμερα (Το φαινόμενο bullying)

Οι διάφορες μορφές του εκφοβισμού

Ατομικές και ομαδικές περιπτώσεις εκφοβισμού

Η διαδικασία του εκφοβισμού

Τι μπορούμε να κάνουμε

Τυπικά χαρακτηριστικά των παιδιών που συνήθως πέφτουν θύματα εκφοβισμού

Συνθήκες που μπορεί να συμβάλλουν στην ανάπτυξη εκφοβιστικής- επιθετικής συμπεριφοράς

Πιθανές ενδείξεις για τους γονείς ότι το παιδί τους μπορεί να είναι θύμα εκφοβισμού

Παραδείγματα περιστατικών

B’ ΚΥΚΛΟΣ

Ο Β΄ κύκλος απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, ψυχολόγους, παιδοψυχίατρους και περιλαμβάνει περισσότερη εμβάθυνση στα παρακάτω ειδικά θέματα:

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Προβλήματα προσαρμογής του παιδιού στο παιδικό σταθμό

Η διαταραχή του «άγχους αποχωρισμού»

Αγχώδεις διαταραχές/ φοβίες

Κατάθλιψη

Σχολική άρνηση

Άλλες συναισθηματικές δυσκολίες (νυχτερινή ενούρηση, άρνηση φαγητού, ψέματα)

Αντιμετώπιση από γονείς και εκπαιδευτικούς

Παραδείγματα περιστατικών

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΕΦΗΒΟΥΣ

Στάσεις/ Συμπεριφορές του έφηβου

Ο έφηβος σε σχέση με τους γονείς του

Η σχέση του εφήβου με το σχολείο

Ηλεκτρονικοί υπολογιστές-ιντερνέτ

Έφηβοι και χρήση ουσιών

Έφηβοι και σεξουαλικότητα

Η συμβουλευτική με εφήβους

Δυσκολίες στη θεραπευτική σχέση και στη διαμόρφωση θεραπευτικών στόχων

Τεχνικές συνέντευξης αύξησης κινήτρου

Παραδείγματα περιστατικών

ΔΙΑΖΥΓΙΟ

Θεωρητικές προσεγγίσεις για την επίδραση του διαζυγίου στα παιδιά

Αντιδράσεις των παιδιών στο χωρισμό των γονέων με βάση την ηλικία τους

Τι θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι γονείς πριν μιλήσουν στα παιδιά για το διαζύγιο

Πως οργανώνεται για τα παιδιά η ζωή μετά το διαζύγιο

Μιλώντας στα παιδιά για μια νέα σχέση ή για ένα δεύτερο γάμο

Συμβουλευτική διαζευγμένων γονιών και παιδιών

Παραδείγματα περιστατικών

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Αξιολόγηση, διάγνωση και ανακοίνωση των αποτελεσμάτων

Τα συναισθήματα και η αντίδραση των γονιών μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων

Η στάση της οικογένειας στο άμεσο και ευρύτερο περιβάλλον

Τα συναισθήματα που βιώνουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες/ Ο ρόλος τον γονιών

Ο ρόλος τον γονιών στην αποκατάσταση των μαθησιακών δυσκολιών

Συμβουλές προς του γονείς

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού - δασκάλου στην αποκατάσταση των μαθησιακών δυσκολιών

Συνεργασία του εκπαιδευτικού με τον ειδικό παιδαγωγό

Ενδείξεις πιθανής μαθησιακής δυσκολίας στο Νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού

Ενδείξεις ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο

Παραδείγματα περιστατικών

ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΗ ΑΡΡΩΣΤΙΑ

Φάσεις της χρόνιας/ απειλητικής αρρώστιας

Εξέλιξη της χρόνιας νόσου και μοντέλα ασθένειας

Πώς θα εξηγήσουμε στο παιδί τη χρόνια ασθένεια του γονιού του

Γυναίκα και καρκίνος

Ο ρόλος του κλινικού ψυχολόγου στην υπηρεσία των ασθενών με καρκίνο

Το σοβαρά άρρωστο παιδί και η οικογένειά του

Παραδείγματα περιστατικών

ΘΡΗΝΟΣ/ ΠΕΝΘΟΣ

Θεωρίες για το πένθος/ θρήνο

Μορφές/ εκδηλώσεις θρήνου

Καταστάσεις που οδηγούν σε παθολογικές εκδηλώσεις θρήνου

Θάνατος και θρήνος στα παιδιά

Διαδικασίες και αντιδράσεις θρήνου στα παιδιά

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς;

Πρέπει να πηγαίνουν τα παιδιά στις κηδείες;

Τι πρέπει να πουν οι γονείς για το θάνατο;

Παραδείγματα περιστατικών

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΑΔ

Εκπαίδευση Γονέων σχετικά με τη φύση των ΔΑΔ

Εκπαίδευση Γονέων σε βασικά θέματα παρέμβασης (Θετική Ενίσχυση, Διαδικασία Γενίκευσης, Διαμόρφωση Συμπεριφοράς)

Εκπαίδευση στην Αυτονομία & την Αυτοεξυπηρέτηση

Εκπαίδευση στη χρήση της τουαλέτας

Ειδικά Θέματα Γονέων - Προβλήματα Διατροφής/ Προβλήματα Ύπνου

Εκπαίδευση Γονέα στη Διαχείριση Ελεύθερου Χρόνου του Παιδιού

Ο Ρόλος των αδερφών

Ομάδες Στήριξης

ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΥΙΟΘΕΣΙΑ

Κακοποίηση

Είδη κακοποίησης (Σωματική, Σεξουαλική, Συναισθηματική/Ψυχολογική)

Η παραμέληση

Συμβουλές προς τους γονείς

Αντιμετώπιση/ υποστήριξη και θεραπεία του τραύματος του παιδιού

Υιοθεσία

Αναγνώριση του πόνου και της απώλειας που συνοδεύουν γονείς και παιδί

Τι θα ήθελαν να εκφράσουν τα υιοθετημένα παιδιά

Τι χρειάζεται να ξέρουν οι γονείς

Πρέπει να αποκαλυφθεί το μυστικό

Συμβουλές προς τους γονείς

Κρατικοί φορείς για υιοθεσία

Ολοκληρώνοντας την εκπαίδευση οι εκπαιδευόμενοι θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης. Εισηγητές: Τασίου Ασπασία (MSc Κλινική Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια) , Παπαδοπούλου Βίκυ (MSc Κλινική Ψυχολόγος)

 

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί τα παρακάτω Σαββατοκύριακα:

Α΄ Κύκλος: 01-02/11, 15-16/11, 29-30/11, 13 – 14/12, 2014

Β΄ Κύκλος: 17-18/01, 31/01, 01/02, 14-15/02, 28/02, 01/03, 2015.

Έναρξη: 01/11/2014 - Λήξη: 01/03/2015

 Διάρκεια: 40 ώρες (Α΄ΚΥΚΛΟΣ) & 40 ώρες (Β΄ΚΥΚΛΟΣ)

 Ώρες: Σάββατο 15:30-20:30, Κυριακή 10:00-15:00

 Χώρος διεξαγωγής: ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ (Σοφοκλή Βενιζέλου 16 & Ρόδων, Ν. Ηράκλειο, Αττικής)

Τηλέφωνο          :               2102830100

Κινητό  :               6945558644

Φαξ       :               2102830100

Ιστοσελίδα:       www.dikepsy.gr, www.autismdikepsy.gr

Email     :               dikepsy@dikepsy.gr, dikepsy@yahoo.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.