Στο Εργαστήρι Μαθηματικών WHYMath οι μαθητές από 6 έως 12 ετών μαθαίνουν να… σκέφτονται!

Στο Εργαστήρι Μαθηματικών WHYMath οι μαθητές από 6 έως 12 ετών μαθαίνουν να… σκέφτονται!

Αν έχετε αφιερώσει λίγα μόνο λεπτά για να ασχοληθείτε με τα Μαθηματικά των παιδιών σας, επιστρέφοντας από το σχολείο στο σπίτι, είναι μάλλον αδύνατον να μην έχετε απορήσει για το αν πράγματι τα παιδιά καταλαβαίνουν τι ακριβώς μαθαίνουν.

Η διδασκαλία των Μαθηματικών στο ελληνικό σχολείο συχνά γίνεται με τρόπο τυποποιημένο και θεωρητικό, χωρίς οι μαθητές να καταλαβαίνουν βασικές έννοιες, με αποτέλεσμα να καταλήγουν στο Γυμνάσιο και να δυσκολεύονται να λύσουν ακόμα και απλά προβλήματα.

Η καθηγήτρια Μαθηματικών κ. Ολυμπία Καραλή, αντιλαμβανόμενη αυτό το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές ακόμα και στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου, διέκρινε τη ρίζα του στο Δημοτικό και αποφάσισε να δώσει λύση μέσα από ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα διδασκαλίας, στα πρότυπα των Singapore Maths. Πρόκειται για τη μεθοδολογία εφαρμοσμένων Μαθηματικών που αναπτύχθηκε στη Σιγκαπούρη και που διδάσκεται στα περισσότερα ασιατικά σχολεία, τα οποία έχουν να καμαρώνουν για μαθητές-μαθηματικές διάνοιες.

Η κ. Καραλή, παρακολούθησε τη μεθοδολογία και άρχισε να την εφαρμόζει στο ελληνικό σχολείο, δημιουργώντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα WHYMath: “Η αρχική επαφή με κάθε μαθηματική έννοια θεωρούμε, ότι πρέπει να γίνεται βιωματικά” μας λέει η ίδια εξηγώντας, ότι “Έχει σημασία οι μαθητές να απαντήσουν στο ΓΙΑΤΙ μαθαίνουν Μαθηματικά, πού τους χρησιμεύουν, να καταλάβουν πόσο πολύτιμα είναι για όλη τη ζωή τους”.

Τα εκπαιδευτικά αντικείμενα που κάνουν τη διδασκαλία των Μαθηματικών… παιχνίδι!

Ακολουθώντας τα πρότυπα των Singapore Maths, στο πρόγραμμα του WHYMath, οι μικροί μαθητές χρησιμοποιούν εκπαιδευτικά αντικείμενα, τα οποία αναπαριστούν τα Μαθηματικά, π.χ. τουβλάκια που αναπαριστούν τους μεμονωμένους αριθμούς, ράβδοι που αναπαριστούν τις μονάδες και τις δεκάδες κ.λ.π. Έτσι, όταν το παιδί στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού μαθαίνει την αρίθμηση και το πώς να κάνει πράξεις, με προσθέσεις και αφαιρέσεις, το κάνει έχοντας μπροστά του αυτά τα αντικείμενα που το βοηθούν τρομερά! “Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά καταλαβαίνουν τον τρόπο λειτουργίας των Μαθηματικών”, σημειώνει η κ. Καραλή.

Το πρόγραμμα WHYMath, λοιπόν, βρέθηκε ως απογευματινή δραστηριότητα σε διάφορα σχολεία της χώρας, προκαλώντας μεγάλο ενθουσιασμό με τα αποτελέσματά του και με την αγάπη που γέννησε στους μικρούς μαθητές για τα Μαθηματικά. Ξεκινώντας ως παιχνίδι και συνεχίζοντας διδάσκοντας τα Μαθηματικά ως αφηρημένες έννοιες, οι μαθητές Δημοτικού έως και Ά Γυμνασίου παρακολουθούν τα σεμινάρια του WHYMath με ειλικρινές ενδιαφέρον, διευρύνουν τον τρόπο σκέψης τους, ενώ έχουν την δυνατότητα να λάβουν συμμετοχή και σε μεγάλους Μαθηματικούς Διαγωνισμούς!

Το WHYMath δίνει φέτος ραντεβού online

Από την περασμένη Άνοιξη, οπότε λόγω πανδημίας οι επισκέψεις στα σχολεία περιορίστηκαν, το WHYMath δίνει online ραντεβού στους μικρούς μαθητές του, μέσα από εφαρμογές που διατηρούν τον βιωματικό χαρακτήρα του μαθήματος και ψηφιοποιημένο υλικό.

Όπως μας εξηγεί η κ. Καραλή, οι μαθητές μέχρι και την Δ΄ Δημοτικού έχουν στο σπίτι τους τα αντικείμενα, με την βοήθεια των οποίων μαθαίνουν Μαθηματικά, και τα χρησιμοποιούν κατά την διάρκεια του μαθήματος.

“Το πρόγραμμα λαμβάνει χώρα μέσω ZOOM δύο φορές την εβδομάδα, οι μαθητές δουλεύουν σε μικρά γκρουπάκια με τα βιβλιαράκια που τους στέλνουμε εμείς και ό,τι θα έκανε ο δάσκαλος μέσα σε μία τάξη το κάνει πλέον ο καθένας μέσω του υπολογιστή του από το γραφείο του σπιτιού του”, επισημαίνει η εκπαιδευτικός.

Μάθετε περισσότερα για τα online διαδραστικά εργαστήρια Μαθηματικών WHYMath για μαθητές Δημοτικού στο whymath.gr.