Τα παράνομα δια ζώσης ιδιαίτερα μαθήματα αποτελούν “βόμβα” για τη δημόσια υγεία

Την ώρα που οι μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πλην των μαθητών Λυκείων των κόκκινων περιοχών που παρακολουθούν μαθήματα εξ αποστάσεως, έχουν επιστρέψει στα θρανία τους, τα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης συνεχίζουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία τους και η συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας γίνεται στη κόψη του ξυραφιού καθώς καθημερινά αυξάνονται τα κρούσματα που φέρνουν “λουκέτο” στα σχολεία και οι ειδικοί κάνουν λόγο για διασπορά στη σχολική κοινότητα, εντούτοις τα παράνομα δια ζώσης ιδιαίτερα μαθήματα συνεχίζονται.

Τα ιδιαίτερα δια ζώσης μαθήματα κίνδυνος για τη δημόσια υγεία

Ενώ τα περιοριστικά μέτρα για την πανδημία αναφέρουν ρητά την απαγόρευση δια ζώσης διδασκαλία στα ιδιαίτερα μαθήματα και οι έλεγχοι της Αστυνομίας είναι εντατικοί για την πάταξη των φαινομένων, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά εκπαιδευτικοί συνεχίζουν ανενόχλητοι να επισκέπτονται καθημερινά σπίτια μαθητών για να κάνουν τα μαθήματα, αρνούμενοι να υιοθετήσουν την πρακτική της τηλεκπαίδευση.

“Έπεσαν” τα πρώτα πρόστιμα

Χαρακτηριστική η περίπτωση ενός 62χρονου που συνελήφθη την περασμένη Παρασκευή στο Αγρίνιο γιατί παρέδιδε μαθήματα Αγγλικών σε αίθουσα πολιτιστικού συλλόγου Κοινότητας του Αγρινίου. Σύμφωνα με το agriniotimes.gr, του επιβλήθηκε πρόστιμο 3.000 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Infokids.gr σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, τα ιδιαίτερα μαθήματα διεξάγονται δια ζώσης είτε κατ΄απαίτηση των γονιών είτε των εκπαιδευτικών  με αποτέλεσμα να δημιουργούνται φαινόμενα διασποράς όταν ανευρεθούν κρούσματα σε κάποιο από τα σπίτια που έχει επισκεφθεί ο εκπαιδευτικός στο πλαίσιο του μαθήματος καθώς οι μαθητές συνήθως φοιτούν σε διαφορετικά σχολεία.

Ο πρόεδρος της Ο.Ε.Φ.Ε. Γιάννης Βαφειαδάκης για τα παράνομα δια ζώσης ιδιαίτερα μαθήματα

Όλα δείχνουν ότι βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη στιγμή για την εξέλιξη της πανδημίας και της οικονομικής κρίσης που αυτή δημιουργεί. Χιλιάδες Λύκεια στις «κόκκινες» περιοχές παραμένουν κλειστά ενώ ήδη διατυπώνονται ερωτήματα ακόμα και για τη συνέχιση λειτουργίας Δημοτικών και Γυμνασίων λόγω του κινδύνου της δυναμικής αύξησης των κρουσμάτων, του τρίτου κύματος που πλήττει την Ευρώπη και της εμφάνισης μεταλλάξεων. Τα Φροντιστήρια εξακολουθούν να εφαρμόζουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δίνοντας καθημερινή μάχη στήριξης των μαθητών τους, δείχνοντας την υπευθυνότητά τους όπως έπρατταν και σε όλο το διάστημα από τότε που ξεκίνησε η πανδημία.

Ωστόσο, φαίνεται ότι κάποιους δεν τους απασχολεί αυτή η κατάσταση. Διορισμένοι και μη εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα, πηγαίνοντας από σπίτι σε σπίτι με ό,τι υγειονομικούς κινδύνους αυτό ενέχει, εκμεταλλευόμενοι την αγωνία των οικογενειών για την πρόοδο των παιδιών τους και την εμπιστοσύνη προς αυτούς. Δεν αναφερόμαστε και πάλι απλά στη θέση των αρχών που έχουμε, ότι δηλαδή χρειάζεται δραστική αντιμετώπιση της εκπαιδευτικής παραοικονομίας των αδήλωτων ιδιαίτερων από αμφιβόλων προσόντων εκπαιδευτικούς και πως είναι αναγκαίο να ληφθούν μέτρα για ένα σημαντικό ποσοστό δημόσιων λειτουργών που κάνουν ιδιαίτερα χωρίς καμία επίπτωση.

Επισημαίνουμε πως αυτή την κρίσιμη στιγμή, εκπαιδευτικοί συνεχίζουν τα ιδιαίτερα μαθήματα δια ζώσης, μη λαμβάνοντας υπόψη τους κινδύνους που αυτό εγκυμονεί για την δημόσια υγεία.

Πρόκειται για στάση και δραστηριότητα υγειονομικά ανεύθυνη και επικίνδυνη, ηθικά και κοινωνικά απαράδεκτη και κατακριτέα.

Καλούμε με ευθύνη τις αρμόδιες Αρχές να πάρουν κάθε απαραίτητο μέτρο ελέγχου για να μη συνεχιστεί αυτή η απειλητική για την Δημόσια Υγεία δραστηριότητα. Καλούμε όλους τους γονείς να σκεφτούν σε τι πιθανούς κινδύνους εκθέτουν τα παιδιά τους με την αποδοχή αυτών των πρακτικών.