- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Τι βαθμό θα έβαζες στο δάσκαλο; Μια πρωτοβουλία που αξίζει να βρει μιμητές σε όλα τα σχολεία

Τι βαθμό θα έβαζες στο δάσκαλο; Μια πρωτοβουλία που αξίζει να βρει μιμητές σε όλα τα σχολεία

Το πρώτο τρίμηνο για τους μαθητές Δημοτικών Σχολείων της χώρας ολοκληρώθηκε αισίως πριν από λίγες μέρες. Οι μαθητές σε λίγες μέρες θα πάρουν τους ελέγχους τους και θα δουν τις βαθμολογίες [2] και τις επιδόσεις τους στα μαθήματα μέχρι τώρα.

Μήπως εκτός από τους μαθητές πρέπει με κάποιο τρόπο να αξιολογηθεί και ο δάσκαλος;

Ο Μάριος Μάζαρης [3], ο δραστήριος και πάντα δημιουργικός δάσκαλος [4]που δεν σταματά να μας εντυπωσιάζει με τις πρωτοβουλίες [5] και τους μοναδικούς τρόπους που σκαρφίζεται προκειμένου να εμφυσήσει στους μαθητές του μαθήματα ζωής και να τους κάνει να αγαπήσουν αληθινά το σχολείο, ξαναχτύπησε!

Μοίρασε στους μαθητές του το φυλλάδιο “Έλεγχος Προόδου” του δασκάλου Μάριου Μάζαρη και τους προσ(κ)άλεσε να γράψουν ξεχωριστά ο καθένας τους τα σχόλια και τις παρατηρήσεις που έχουν για το πρόσωπό του. Θέλησε να διαπιστώσει πως τον κρίνουν τα παιδιά και να δει ποια σημεία και συμπεριφορές του θέλουν βελτίωση [6] ώστε το κλίμα μέσα στην τάξη να είναι ιδανικό και οι μαθητές να απολαμβάνουν το μαθησιακό περιβάλλον.

Η υγιής σχέση δασκάλου-μαθητή πρέπει να είναι μία σχέση αλληλεξάρτησης, αλληλεπίδρασης και αμοιβαίου σεβασμού. Τόσο ο δάσκαλος, όσο και ο μαθητής έχουν να μάθουν κάτι ο ένας από τον άλλον. Άρα, η σχέση αυτή είναι αμφίδρομη. Μέσω αυτής, ο δάσκαλος μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερος και ο μαθητής ακόμα καλύτερος από τον δάσκαλο.

Πώς κρίνουν οι μαθητές τον δάσκαλό τους;

Όπως εξηγεί και στην ανάρτησή του ο δάσκαλος “Σήμερα πήρα τους βαθμούς μου. φυσικά και είχα άγχος, όποιος παίρνει βαθμούς έχει άγχος. τι σημαίνει είμαι δάσκαλος; η πιο ουσιαστική αξιολόγηση μας, έρχεται από τα παιδιά κι αυτή που έχει την πιο μεγάλη σημασία.

Ζήτησα από τους μαθητές και τις μαθήτριες μου λοιπόν να με βαθμολογήσουν , να με αξιολογήσουν. στην αρχή σάστισαν, τους εξήγησα ότι ακόμα κι εγώ μπορεί να μην τα πηγαίνω καλά, είναι σημαντικό να μου εξηγήσουν τι δεν πήγε όπως νόμιζα.

ήμουν επεξηγηματικός; βοήθησα ; ένιωσα ; ήμουν παρών ; μάλωσα , φώναξα , κέρδισα , έχασα ; πολλά ερωτήματα που πιστέψτε με δεν είχα καμία σιγουριά για το πώς θα απαντηθούν.

Τα παιδιά όμως μπήκαν στο “παιχνίδι“ μου, γιατί κανείς δεν είναι αλάθητος και τέλειος. το να είσαι δάσκαλος είναι από τα πιο δύσκολα πράγματα στον κόσμο. το να επηρεάζεις , να δίνεις τον ρυθμό ή να δείχνεις τον δρόμο , από τα πιο μεγάλα βάρη.

σε αυτή την αξιολόγηση τα πήγα καλά μαμά , θα κάτσω να μελετήσω τους βαθμούς, τα σχόλιά τους. κάποια παιδιά ζήτησαν παραπάνω μπράβο, κάποια θέλουν πιο πολύ παιχνίδι μαζί μου, κάποια με ενθάρρυναν. σε γενικές γραμμές, θα φέρω σπίτι καλούς βαθμούς. στο επόμενο τρίμηνο ποιος ξέρει, θα προσπαθήσω ·”

Μια υπέροχη πρωτοβουλία που αξίζει να εφαρμοστεί και σε άλλα σχολεία

Μέσα από τις ξεχωριστές του δράσεις ο δάσκαλος Μάριος Μάζαρης αποδεικνύει για ακόμη μια φορά πως είναι ο δάσκαλος που θα ευχόμασταν να είχε κάθε παιδί. Έχει επιστρατεύσει όλη του την διάθεση και την εφευρετικότητα για να βρει τρόπους να μεταλαμπαδεύσει στους μαθητές  [7]του σπουδαίες γνώσεις ζωής και δεξιότητες που θα τους ακολουθούν για μια ζωή.

Διαβάστε επίσης:

Experience Park: Eπισκεφθείτε δωρεάν το ολοκαίνουργιο πάρκο στο Ελληνικό και θα εντυπωσιαστείτε! [8]

Ξεκινούν οι κλινικές δοκιμές για το πρώτο εμβόλιο κατά του καρκίνου του μαστού [9]

Το Μουσείο Ζωολογίας υποδέχεται μικρούς και μεγάλους με 2 ευρώ είσοδο το σαββατοκύριακο (18-19/12) [10]