Πώς θα αποφύγουν τα παιδιά το φαγητό μπροστά στην οθόνη, τώρα που #ΜένουμεΣπίτι

Μικροί μεγάλοι #ΜένουμεΣπίτι, τηρώντας απαρέγκλιτα τα μέτρα και τις οδηγίες προστασίας για τον κορωνοϊό και προσπαθούμε να περάσουμε ευχάριστα και δημιουργικά τον χρόνο μας.

Μια από τις μεγαλύτερες παγίδες που επιφυλάσσει η καραντίνα είναι η προσκόλληση των παιδιών στην οθόνη του υπολογιστή, του tablet αλλά και της τηλεόρασης. Τα παιδιά όλων των ηλικιών κάθονται μπροστά από μια οθόνη είτε για να παίξουν κάποιο παιχνίδι, είτε για να παρακολουθήσουν εξ αποστάσεως  τα μαθήματα του σχολείου και του φροντιστηρίου είτε για να δουν μια ταινία ή τα αγαπημένα τους κινούμενα σχέδια. Και με το πρόσχημα αυτό, οι ώρες που περνά ένα παιδί μπροστά στην οθόνη ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια που τους είχατε θέσει προ καραντίνας.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, όταν το παιδί τρώει μπροστά στην οθόνη, ο εγκέφαλός του είναι αρκετά απασχολημένος και δεν μπορεί να δεχτεί τα ερεθίσματα κορεσμού αλλά και γεύσης που του προσδίδει το φαγητό του – τρώει δηλαδή, μηχανικά ή αυτοματοποιημένα χωρίς να αντιλαμβάνεται ούτε να εκτιμά τις τροφές που καταναλώνει. Η πρακτική αυτή σε συνδυασμό με τις μεγάλες μερίδες φαγητού, που συχνά τείνουν να σερβίρουν οι γονείς σε αυτή την ηλικία, οδηγεί τελικά σε υπερκατανάλωση τροφής. Αυτή η υπερκατανάλωση φαγητού πιθανόν με τη σειρά της, να επιφέρει αύξηση βάρους και σταδιακά παχυσαρκία με όποιες επιπλοκές υγείας αυτό συνοδεύεται σε μικρότερη ή μεγαλύτερη ηλικία.

Πώς θα βάλουμε «φρένο» στην προσκόλληση των παιδιών στην οθόνη;

Ποια είναι, λοιπόν, η εναλλακτική πρόταση; Σίγουρα δεν είναι να πετάξετε την κονσόλα, να κρύψετε το tablet και να αποσυνδέσετε τα πάντα.  Η πρόταση είναι να υπάρχει ισορροπία μεταξύ του χρόνου που περνάνε μπροστά σε μία οθόνη και του χρόνου που δαπανούν για άλλες δραστηριότητες. Ας θεωρήσουμε αυτόν τον λόγο 1:2. Δηλαδή δύο ώρες εκτός για κάθε μία ώρα εντός. Το εκτός μπορεί να είναι το διάβασμα ενός βιβλίου ή η ακρόαση ραδιοφώνου ή η ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.

Βέβαια, στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι και εμείς οι γονείς θα πρέπει να δώσουμε πρώτοι το καλό παράδειγμα και να «διορθώσουμε» τη δική μας σχέση με την οθόνη. Ένας γονιός, που τσεκάρει συνεχώς τους λογαριασμούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή τα email του, ενώ βρίσκεται με το παιδί, ή ενώ τρώνε όλοι μαζί στο τραπέζι, δεν είναι σωστό πρότυπο για το παιδί. Χρειάζεται οι γονείς να βάλουν ένα ασφαλές όριο στον εαυτό τους και έπειτα να δείξουν στα παιδιά τον δρόμο να κάνουν και αυτά το ίδιο.

Η δική μας υγιεινή διατροφική συνήθεια εν μέσω καραντίνας

Εμείς οικογενειακώς προσπαθούμε να μην χαλάσουμε το διατροφικό πρόγραμμα που είχαμε προ καραντίνας, περιορίζουμε στο ελάχιστο το τσιμπολόγημα και κάνουμε ασκήσεις γυμναστικής για να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας να λειτουργήσει καλά δεδομένου, ότι οι καύσεις μας περιορίζονται δραματικά μένοντας στο σπίτι για τόσο καιρό.

Για το πρωινό των παιδιών επιλέγομε ένα ποτήρι ΟΛΥΜΠΟΣ bio με πλούσια φυσική γεύση, κατάλληλα εμπλουτισμένο με όλες τις απαραίτητες βιταμίνες, το σίδηρο και τα ιχνοστοιχεία. Μέσα στη μέρα, δεν παραλείπω να τους φτιάχνω smoothies με φρούτα εποχής και γάλα ώστε να λαμβάνουν πολλά θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες που ωφελούν την καλή λειτουργία του πεπτικού τους συστήματος, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που μπαίνουμε μαζί με τα παιδιά στην κουζίνα να φτιάξουμε με το ΟΛΥΜΠΟΣ bio κατσικίσιο υπέροχα σπιτικά γλυκάκια χωρίς ζάχαρη, που μπορούμε να τα απολαύσουμε τόσο στο πρωινό όσο και κατά τη διάρκεια της ημέρας!

Είναι αναμφίβολα μία ιδιαίτερη και δύσκολη περίοδος, όμως αποτελεί και μία καλή ευκαιρία να εξετάσετε οικογενειακώς τη διατροφική σας συμπεριφορά και να έχετε τον χρόνο να τη βελτιώσετε!

Αυτό είναι το ιδανικό απογευματινό σνακ για τα παιδιά μας

Μεταξύ σοβαρού και αστείου οι περισσότεροι αυτές τις μέρες προβλέπουμε, ότι όταν τελειώσει με το καλό η καραντίνα και βγούμε ξανά στους δρόμους  θα έχουμε γίνει ολοστρόγγυλοι από το διαρκές τσιμπολόγημα και την έλλειψη σωματικής άσκησης. Μάλιστα, αν λάβουμε υπόψη ότι αυτή η κατάσταση θα έχει κάποια διάρκεια, είναι πολύ πιθανό η «διατροφή της καραντίνας» να μας αποπροσανατολίσει τελείως από τις ισορροπημένες διατροφικές μας συνήθειες.

Το ίδιο ισχύει, βέβαια, και για τα παιδιά, τα οποία (το έχετε παρατηρήσει κι εσείς;) μην έχοντας τι να κάνουν όλη μέρα, αναζητούν διαρκώς κάτι να φάνε.

Είναι στο χέρι μας, λοιπόν, τόσο εμείς όσο και τα παιδιά να βγούμε διατροφικοί νικητές από την καραντίνα. Μπορεί να μην έχουμε τη δυνατότητα να στείλουμε τα παιδιά μας στην προπόνηση του μπάσκετ, αλλά έχουμε σίγουρα την δυνατότητα -αυτές τις μέρες περισσότερο από κάθε άλλη- να καθορίσουμε τα γεύματά τους και να δημιουργήσουμε ένα υγιεινό διατροφικό πλάνο.

Ένα θρεπτικό πρωινό με γάλα και δημητριακά, φρούτα για δεκατιανό, σπιτικά μαγειρεμένο μεσημεριανό και μάλιστα σε λίγο μικρότερη ποσότητα από ό,τι συνήθως, είναι ό,τι πρέπει για τα βασικά γεύματα της ημέρας μας. Με το απογευματινό, όμως, τι γίνεται; Τι είναι προτιμότερο να προσφέρουμε στο παιδί τις ώρες που ιδανικά θα έτρωγε ένα γλυκό σνακ;

Τίποτα καλύτερο από ένα γιαούρτι

Από την πρώτη ημέρα της καραντίνας, για την ακρίβεια, από την πρώτη στιγμή που πήγα στο σούπερ μάρκετ για τον πρώτο μεγάλο ανεφοδιασμό, εν όψει της παραμονής των παιδιών μου στο σπίτι, πήρα την εξής απόφαση: Να δώσω την θέση των απογευματινών «αμαρτωλών» σνακ στο μοναδικό που μόνο καλά έχει να τους προσφέρει, ενώ και τα ίδια τα παιδιά μου λατρεύουν –το γιαούρτι.

Γιατί γιαούρτι; Γιατί, όπως χαρακτηριστικά περιγράφουν και οι παιδίατροι, το γιαούρτι αποτελεί βασικό στοιχείο της ελληνικής διατροφής εδώ και αιώνες, με ευεργετικές ιδιότητες ήδη γνωστές από την αρχαιότητα. Λόγω της μικρής ποσότητας σακχάρων που περιέχονται στο γιαούρτι, λοιπόν, θεωρείται μια υγιεινή επιλογή για τα παιδιά μας.

Γιατί παιδικό γιαούρτι; Επειδή, είναι παρασκευασμένο για να καλύπτει τις ιδιαίτερες διατροφικές ανάγκες των παιδιών και βέβαια καμία σχέση δεν έχει με τα επιδόρπια γιαουρτιού, που απευθύνονται στους ενήλικες.

Τα παιδικά επιδόρπια γιαουρτιού, αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, ασβεστίου, καλίου, φωσφόρου, μαγνησίου, ψευδαργύρου και ποικίλων βιταμινών της ομάδας Β, ριβοφλαβίνης, νιασίνης, Β6 και Β12.

Ειδικότερα για το ασβέστιο, ένα πολύτιμο μέταλλο απαραίτητο για την ανάπτυξη των οστών και τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου, των μυών και της καρδιάς, το χαμηλότερο Ph του γιαουρτιού συγκριτικά με εκείνο του γάλακτος συμβάλλει στην καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου από το έντερο.

Τα παιδικά γιαούρτια συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος και την ενίσχυση του αμυντικού συστήματος του οργανισμού, ενώ βελτιώνουν και το ινσουλινικό προφίλ των παιδιών, μειώνοντας τις πιθανότητες παχυσαρκίας και καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Το παιδικά επιδόρπια γιαουρτιού Όλυμπος, αποτελούν μια υγιεινή πρόταση θρεπτικού σνακ καθώς σχεδιάστηκαν για να συμβάλλουν στη σωστή σωματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.

Με τη σειρά ΟΛΥΜΠΟΣ παιδικό, τα παιδιά απολαμβάνουν τη θρεπτική αξία αγνών και επιλεγμένων προϊόντων αποκλειστικά από την ελληνική φύση. Είναι μια φυσική πηγή πρωτεϊνών και ασβεστίου, αλλά και μια πηγή έμπνευσης και φαντασίας για τα παιδιά, με τους αγαπημένους θεούς του Ολύμπου σε μικρή ηλικία που το ΟΛΥΜΠΟΣ παιδικό παρουσιάζει.

Χάρη δε στα σοκολατένια δημητριακά που συνοδεύουν προαιρετικά το επιδόρπιο γιαουρτιού ΟΛΥΜΠΟΣ παιδικό σε τέσσερις διαφορετικές γεύσεις (φράουλα, μπανάνα, μπισκότο, βανίλια) θα γίνει η αγαπημένη τους απόλαυση..

Ξεχάστε τον Άτλαντα: Αυτό το βιβλίο θα κάνει το παιδί σας ξεφτέρι στη Γεωγραφία και την Ιστορία

Μπορεί τα σχολεία να έκλεισαν λόγω κορωνοϊού, όμως τα παιδιά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χάσουν την επαφή δεν πρέπει να χάσουν την επαφή με το διάβασμα.

Ένας έξυπνος τρόπος για να είναι το παιδί σε εγρήγορση είναι να μαθαίνει διαβάζοντας. Και ο καλύτερος τρόπος είναι τα βιβλία γνώσεων! Πιο συγκεκριμένα, μπορούμε να εξηγήσουμε στα παιδιά για την γεωγραφία και την ιστορία του πλανήτη μας, λέγοντάς τους πως η γεωγραφία και η θέση της κάθε χώρας έχει συμβάλλει στα ιστορικά γεγονότα. Και όλα αυτά μπορούν να τα μάθουν μέσα από την απόλαυση της ανάγνωσης ενός εικονογραφημένου βιβλίου

«Αιχμάλωτοι της Γεωγραφίας«: Ένα βιβλίο που δεν πρέπει να λείπει από την παιδική βιβλιοθήκη

Το νέο απόκτημα της 10χρονης μου είναι το βιβλίο «Αιχμάλωτοι της γεωγραφίας – 12 μεγάλοι χάρτες για να ανακαλύψετε την ιστορία και τον πολιτισμό του κόσμου» που  κυκλοφορεί  από τις εκδόσεις Διόπτρα και αποτελεί έναν εξαιρετικό οδηγό που  εισάγει τα παιδιά στον κόσμο της Γεωγραφίας, ενώ ταυτόχρονα εξηγεί με απλό και κυρίως κατανοητό τρόπο πώς η γεωγραφική θέση κάθε χώρας συνδέεται άμεσα με όσα τεκταινόμενα λαμβάνουν χώρα εντός και εκτός αυτής. Πρόκειται για ένα παιδικό βιβλίο που εντούτοις αποτελεί ένα εξαιρετικό εγχειρίδιο γεωπολιτικής και γεωστρατηγικής , το οποίο δίνει στον μικρό αναγνώστη τις βασικές πληροφορίες για να κατανοήσει όλα όσα ακούει να συμβαίνουν σε γειτονικές -και όχι μόνον- χώρες.

Ξεφυλλίζοντας  και διαβάζοντας προσεκτικά τα όσα εμπεριστατωμένα γράφει ο Tim Marshall σε αυτό το βιβλίο, το παιδί καταλαβαίνει πόσο σημαντική είναι για την πορεία μιας χώρας η γεωγραφική της θέση αλλά και οι σχέσεις της με τις υπόλοιπες χώρες.

Με όπλα του το μεστό και άκρως στοχευμένο κείμενο και την προσεγμένη εικονογράφηση που συνοδεύει κάθε μία από τις εξεταζόμενες χώρες αλλά και ηπείρους, ο συγγραφέας προσ(κ)αλεί τον αναγνώστη σε έναν πρωτότυπο γύρο του κόσμου μέσα από τον οποίο αντιλαμβάνεται, ότι ο πλέον σταθερός παράγοντας από τον οποίο εξαρτάται η ισχύς ενός έθνους είναι η γεωγραφία, η οποία αναπόφευκτα  επηρεάζει τις επιλογές της εξωτερικής πολιτικής του, παρέχει πλεονεκτήματα ή επιβάλλει περιορισμούς. Με άλλα λόγια, εξηγεί στο παιδί την πραγματική αξία της Γεωγραφίας.

Γιατί η Γεωγραφία είναι ένα μάθημα που πρέπει να μαθαίνουν σωστά όλα τα παιδιά;

Δυστυχώς, πολλοί έχουμε λανθασμένα ταυτίσει την Γεωγραφία με την αποστήθιση των ονομάτων βουνών, πρωτευουσών, σημαιών, χωρίς να δίνουμε έμφαση στην αυτή καθαυτή ουσία που σχετίζεται με το κλίμα, τους φυσικούς πόρους, τον πολιτισμό, τη βιομηχανική δυναμικότητα, το μέγεθος αλλά και την γεωγραφική θέση μιας χώρας έναντι των υπολοίπων.

Ανακαλύψτε την Ιστορία και τον Πολιτισμό του κόσμου

Κι όμως, όλες αυτές οι πληροφορίες είναι αλληλένδετες και πρέπει πάντα να τις έχουμε κατά νου όταν μιλάμε για μια συγκεκριμένη περιοχή. Ξέροντας αυτές τις ουσιαστικές γνώσεις και διαβάζοντας το βιβλίο, τα παιδιά μπορούν να αντιληφθούν πλήρως γιατί συμβαίνουν πόλεμοι και αναταραχές διαρκώς στη Μέση Ανατολή, γιατί η Κορέα είναι ένα έθνος διχασμένο, πώς η Λατινική Αμερική ζει στη σκιά της Βόρειας Αμερικής λόγω της γεωγραφικής της δυσμορφίας, πώς η Ρωσία έφτασε να είναι σήμερα η μεγαλύτερη χώρα του κόσμου, γιατί παρατηρείται χαώδης διαφορά σε επίπεδο ανάπτυξης μεταξύ Βορρά και Νότου στην Ευρώπη αλλά και για ποιο λόγο υπάρχει έντονα ο φόβος μήπως ξεσπάσει ένας νέος ψυχρός πόλεμος με έπαθλο τα πλούσια σε πόρους αλλά αφιλόξενα προς εγκατάσταση, εδάφη της Ανταρκτικής.

5 λόγοι που αυτό το βιβλίο είναι το καλύτερο στο είδος του

Η παράθεση των πληροφοριών σε καμία περίπτωση δεν κουράζει το παιδί αλλά αντιθέτως δίνεται με τέτοιο τρόπο η πληροφορία, ώστε να διαβάσει το κείμενο, να λάβει τη βασική γνώση και να ανατρέξει μόνο του στην συνέχεια σε άλλες πηγές πληροφόρησης, ώστε να μάθει όσα περισσότερα επιθυμεί αναφορικά με κάποιο ζήτημα που θα του κινήσει το ενδιαφέρον και την περιέργεια.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ακόμη και ο τίτλος του βιβλίου «Αιχμάλωτοι της Γεωγραφίας» δεν θα μπορούσε να είναι πιο εύστοχος, θέλοντας να αναδείξει ότι η γεωγραφία δεν είναι απλά ένας από τους παράγοντες ισχύος μιας περιοχής αλλά θα πρέπει να ιδωθεί ως το πλαίσιο εντός του οποίου οικοδομείται και αναπτύσσεται μια χώρα αλλά και μια ολόκληρη ήπειρος.

Η δομή του είναι τέτοια, ώστε το παιδί μπορεί να ανατρέξει και να διαβάσει όποια από τις περιοχές τον ενδιαφέρει χωρίς να είναι απαραίτητο να έχει διαβάσει τις προηγούμενες σελίδες.

Οι 12 μεγάλοι χάρτες που υπάρχουν στο βιβλίο, εξοικειώνουν τα παιδιά με τη χρήση του γεωγραφικού χάρτη ενώ οι επισημάνσεις που υπάρχουν σε κάθε έναν από αυτούς δίνουν στα παιδιά με απλότητα και ευστοχία όλες τις βασικές πληροφορίες ιστορικού, αρχαιολογικού, πολιτιστικού αλλά και κοινωνικού περιεχομένου που πρέπει να ξέρει για κάθε τόπο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα εικονογραφικά σκίτσα είναι απολύτως προσαρμοσμένα στο πνεύμα κάθε εποχής και κάθε περιοχής που παρουσιάζεται.

Φτάνοντας στο τέλος του βιβλίου, το παιδί θα ξέρει πολύ καλά, ότι η σχέση γεωγραφίας, ισχύος και στρατηγικής είναι αδιαίρετη.

 

Παγκόσμια Ημέρα Στοματικής Υγείας: Μικροί-μεγάλοι ενωμένοι για ένα υγιές στόμα

Tα δόντια μας είναι σημαντικά για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Όταν φροντίζουμε τα δόντια μας, στην πραγματικότητα φροντίζουμε την υγεία μας! Τα γερά, υγιή δόντια μας βοηθούν να τρεφόμαστε σωστά, να μιλάμε καθαρά, να απομακρύνουμε τα βακτήρια που επιδιώκουν να εισβάλλουν στον οργανισμό μας και, επιπλέον, να δείχνουμε όμορφοι και λαμπεροί!

Παγκόσμια Ημέρα Στοματικής Υγείας: Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία και ΑΙΜ μαζί για πιο γερά δόντια!

Η Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία σε συνεργασία με την ΑΙΜ, την εταιρεία που εμπιστεύονται χιλιάδες Έλληνες για τη φροντίδα των δοντιών τους, στέλνουν φέτος ένα σημαντικό μήνυμα για τη στοματική υγεία.

Τα οφέλη στην καθημερινότητά σας και το χαμόγελο αυτοπεποίθησης που πηγάζει από κάτι τόσο μικρό, όσο μια καλή συνήθεια φροντίδας του στόματος, είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή!

«Καμπανάκι» από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και την FDI

Η στοματική υγεία είναι, σύμφωνα με τον ΠΟΥ, αναφαίρετο δικαίωμα κάθε παιδιού. Κι όμως, η φροντίδα των δοντιών δεν φαίνεται να αποτελεί προτεραιότητα για όλους. Απογοητευτικά είναι τα ποσοστά της FDI, σύμφωνα με την οποία το 60%-90% των παιδιών σχολικής ηλικίας εμφανίζει τερηδόνα, με το μεγαλύτερο ποσοστό να αφορά τερηδόνα που δεν έχει αντιμετωπιστεί ποτέ στους έφηβους, στα μόνιμα δόντια τους.

Στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, η τερηδόνα αγγίζει το 17% για παιδιά 1 έτους και 63% για παιδιά 5 ετών.

Στην Ελλάδα συγκεκριμένα, το 36% των παιδιών προσχολικής ηλικίας, το 63% σχολική ηλικίας και το 71% των εφήβων από 12 έως 15 ετών… έχει τερηδόνα.

«Υπόσχομαι να βουρτσίζω τα δόντια μου πρωί και βράδυ, υπόσχομαι να χαμογελάω όλη μέρα!»

Η υπόσχεση αυτή χρειάζεται δέσμευση από όλα τα μέλη της οικογένειας. Πρώτα απ’όλα, όμως, χρειάζεται να καταλάβουν οι γονείς γιατί πρέπει να σταθούν στο πλευρό των παιδιών τους στο βούρτσισμα των δοντιών, προκειμένου να τους μάθουν πως φροντίζοντας το στόμα τους… φροντίζουν το σώμα τους!

Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν, ότι τα νοσήματα του στόματος, ένα εκ των οποίων είναι και η τερηδόνα, μοιράζονται κοινούς παράγοντες κινδύνου με τα νοσήματα της γενικής υγείας, όπως: Ο διαβήτης, η παχυσαρκία, τα καρδιοαναπνευστικά νοσήματα, ο καρκίνος κ.α.

Οφείλουν, λοιπόν, να προστατεύσουν τα υγιή δόντια με τα οποία τα παιδιά τους γεννιούνται, ήδη από τις πολύ μικρές ηλικίες. Έτσι, σύμφωνα με τους ειδικούς:

Από τη στιγμή που βγει το πρώτο δόντι, ξεκινά η στοματική υγιεινή: Οι γονείς πρέπει να βουρτσίζουν τα δόντια του παιδιού με φθοριούχο οδοντόκρεμα (1000ppm F – σε ποσότητα κόκκου ρυζιού).

Στα 2-6 έτη: Το βούρτσισμα συνεχίζεται 2 φορές τη μέρα, με φθοριούχο οδοντόκρεμα (1000ppm F – σε ποσότητα μεγέθους μπιζελιού).

Από 6 ετών και άνω: Το παιδί βουρτσίζει 2 φορές τη μέρα με φθοριούχο οδοντόκρεμα (1450 ppm F – σε ποσότητα κατά μήκος της βούρτσας).

Οι γονείς πρέπει, επίσης, να συμβουλεύσουν τα παιδιά:

Να βουρτσίζουν τα δόντια τους για τουλάχιστον 1-2 λεπτά.

Να μην ξεπλένουν με πολύ νερό μετά το βούρτσισμα.

Να χρησιμοποιούν ειδικές οδοντόβουρτσες για παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους.

Οι γονείς πρέπει να επιβλέπουν το βούρτσισμα, ώστε αυτό να γίνεται με σωστές κινήσεις σε όλα τα δόντια.

Τα παιδιά να χρησιμοποιούν οδοντόκρεμες με περιεκτικότητα φθορίου, καθώς έχουν αποδειχθεί περισσότερο αποτελεσματικές.

Τέλος, είναι σημαντικό τα παιδιά να μειώσουν την πρόσληψη ζάχαρης (θυμίζουμε ότι ζάχαρη υπάρχει στο μέλι, στα σιρόπια και στους φρουτοχυμούς), αλλά και να επισκέπτονται τον οικογενειακό οδοντίατρο τακτικά μαζί με τους γονείς για να λαμβάνει όλη η οικογένεια συμβουλές οδοντιατρικής υγείας. Η πρώτη επίσκεψη πρέπει να ξεκινά στο 1ο έτος, όπου ο οδοντίατρος θα πραγματοποιεί φθορίωση των δοντιών κρίνοντας από την ανάπτυξη της τερηδόνας.

Όταν μικροί και μεγάλοι θέτουν την φροντίδα της στοματικής υγείας ως αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητά τους, όταν φροντίζουν τα δόντια τους όπως φροντίζουν και το υπόλοιπο σώμα τους, έχουν τη χαρά να απολαμβάνουν όχι μόνο ένα υγιές στόμα, αλλά και έναν υγιή οργανισμό.

Η σωστή προετοιμασία για σπουδές στο εξωτερικό ξεκινά στο Διεθνές Απολυτήριο του Pierce – Aμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος

Tα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονο το ενδιαφέρον μαθητών για σπουδές στο εξωτερικό μέσω του προγράμματος Διεθνούς Απολυτηρίου του Pierce – Aμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος (IB Diploma).

Επειδή πολλά είναι τα ερωτήματα γονέων αλλά και μαθητών αναφορικά με τα πλεονεκτήματα της παρακολούθησης αυτού του προγράμματος σπουδών, την Κυριακή 8 Μαρτίου, διεξήχθη στο Pierce – Aμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος, μια ενδιαφέρουσα ενημερωτική εκδήλωση στο πλαίσιο της οποίας παρουσιάστηκε εκτενώς το πρόγραμμα International Baccalaureate που προσφέρει στους μαθητές τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για να φοιτήσουν στα σημαντικότερα πανεπιστήμια του κόσμου και να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της σημερινής κοινωνίας.

Tι είναι το Διεθνές Απολυτήριο του Pierce – Aμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος

 

  • Το IB Diploma Program στοχεύει στην προετοιμασία μαθητών με εύρος και βάθος γνώσεων, και στην πνευματική, σωματική, ηθική και συναισθηματική τους ανάπτυξη.

 

  • Πρόκειται για ένα διετές πρόγραμμα σπουδών που προσφέρεται
    σε μαθητές που αποφοιτούν από την Α΄ Λυκείου ώστε να επιτύχουν στις τελικές εξετάσεις για την απόκτηση του διπλώματος και να κερδίσουν την εισαγωγή τους στο ακαδημαϊκό πρόγραμμα κορυφαίων πανεπιστημίων του εξωτερικού, όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ολλανδία, η Κύπρος, η Γαλλία κ.α.

 

  • Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απαιτεί αφοσίωση από τους μαθητές αλλά ταυτόχρονα αναδεικνύει όλα τα ταλέντα και τις δεξιότητες τους. Το πρόγραμμα είναι κατά τέτοιο τρόπο δομημένο, ώστε με την εισαγωγή του σε κάποιο ξένο πανεπιστήμιο ο μαθητής να είναι απόλυτα προετοιμασμένος για την ακαδημαϊκή του ζωή καθώς οι περισσότεροι καθηγητές στο τμήμα IB DP του Pierce είναι διδάκτορες που έχουν διδάξει σε επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά έχουν και μακρόχρονη εμπειρία στο πρόγραμμα του IB DP.

Είναι σχεδιασμένο έτσι, ώστε να εισάγει τους μαθητές στις απαιτήσεις των πανεπιστημιακών σπουδών με πραγματοποίηση έρευνας, ομαδικής δουλειάς, ανάπτυξη ικανοτήτων διαχείρισης χρόνου και προσωπικής υπευθυνότητας.

Γιατί να επιλέξω το Διεθνές Απολυτήριο του Pierce – Aμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος για το παιδί μου;

To Διεθνές Απολυτήριο του Pierce – Aμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος είναι μια εκπαιδευτική πρόκληση που μόνο οφέλη μπορεί να προσφέρει σε έναν μαθητή, καθώς μέσω αυτού μυείται σε ένα οργανωμένο σύστημα μελέτης που οξύνει τη δημιουργικότητα και την κριτική του σκέψη. Ο καθηγητής δίνει το ερέθισμα ώστε ο μαθητής να κινητοποιηθεί, να αναζητήσει τις απαντήσεις στα προς εξέταση ζητήματα και εν συνεχεία όλα όσα βρει θα συζητηθούν εκτενώς στο μάθημα την επόμενη μέρα. Με τη μέθοδο αυτή, ο μαθητής «εκπαιδεύεται» σε ένα σύστημα που αγνοεί επιδεικτικά την «παπαγαλία» δίνεται έμφαση στην ερευνητική δουλειά, την κριτική σκέψη, την καλή διαχείριση του χρόνου αλλά και το βάθος της γνώσης που θα του φανούν χρήσιμα στη μετέπειτα ακαδημαϊκή του πορεία.

Παράλληλα, το πρόγραμμα αξιοποιεί όλες τις βαθμίδες του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος (Deree, Alba Graduate Business School) δίνοντας στους μαθητές απεριόριστη πρόσβαση σε μοναδικές υποδομές αιχμής, όπως η πρωτοποριακή Αίθουσα Προσομοίωσης Συναλλαγών, η βιβλιοθήκη JSB Library, η Αίθουσα Τέχνης, κ.ά, απολαμβάνοντας  ένα πολυδιάστατο και ποιοτικό σύστημα διδασκαλίας.

Σε αντίθεση με το πρόγραμμα φοίτησης του ελληνικού απολυτηρίου που η πρακτική των «ιδιαιτέρων» μαθημάτων είναι κάτι παραπάνω από δημοφιλής, στο IB DP δεν απαιτείται κάτι τέτοιο καθώς όλη η διαδικασία της μάθησης ολοκληρώνεται εντός σχολικού προγράμματος και ο μαθητής αφιερώνει προσωπικό χρόνο μελέτης ώστε να αφομοιώσει την διδαχθείσα ύλη. Η ανάγκη, λοιπόν, για ιδιαίτερα μαθήματα όχι μόνο δεν προκύπτει αλλά, όπως αποδεικνύεται και στην πράξη, μειώνει τον χρόνο διαβάσματος και προσωπικής ενασχόλησης του μαθητή με τα μαθήματα, λειτουργώντας ακόμα και ως τροχοπέδη στις σχολικές του επιδόσεις. Αν παρολαυτά, ο μαθητής αισθάνεται, ότι χρειάζεται περαιτέρω βοήθεια και στήριξη με το πρόγραμμα σπουδών, εντός του Pierce οι καθηγητές είναι πάντα διαθέσιμοι μέσω των study sessions που λειτουργούν επιπλέον των ωρών διδασκαλίας, επιτρέποντας στις οικογένειες να μειώσουν την ιδιωτική διδασκαλία και να περιορίσουν τα πρόσθετα έξοδα.

Σε περιπτώσεις μαθησιακών δυσκολιών, παρέχεται η δυνατότητα διαφοροποιημένης αλλα και εξατομικευμένης διδασκαλίας.

Το πρόγραμμα IB είναι πλήρως ενσωματωμένο στη σχολική ζωή. Οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες που προσφέρει το Κολέγιο, επιλέγοντας από περισσότερους από 50 Oμίλους, πανελλήνιους ή ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς και διεθνή προγράμματα.

Το Pierce θα προσφέρει 9 υποτροφίες με κριτήρια την επίδοση στις γραπτές εξετάσεις και την παρουσία του υποψηφίου στην προσωπική συνέντευξη.  Επιπλέον, όλοι οι υποψήφιοι έχουν δικαίωμα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για λήψη οικονομικής ενίσχυσης με κριτήριο την οικονομική κατάσταση της οικογένειας.

Απόφοιτοι του IB DP του Pierce τυγχάνουν αναγνώρισης μέχρι και 8 μαθημάτων σε πολλά Αμερικανικά πανεπιστήμια, ενώ μέσω του προγράμματος υπάρχει και η δυνατότητα εισαγωγής σε δημόσια πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Κάντε στο παιδί σας ένα σπουδαίο δώρο για την εκπαίδευση του

Η παρακολούθηση του Διεθνούς Απολυτήριου του Pierce – Aμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος είναι ένα πολύτιμο εφόδιο για μια επιτυχημένη ακαδημαϊκή πορεία και μια εκπαιδευτική πρόταση που σέβεται πλήρως τις ανάγκες του μαθητή, ενώ προετοιμάζει τον αυριανό φοιτητή και κοινωνικά δραστήριο πολίτη του κόσμου.

Το νέο βιβλίο της Ελληνοεκδοτικής μαθαίνει στα παιδιά να αγαπούν τα αδέσποτα

«Τα αδεσποτάκια της Μπαρτσελόνα» που κυκλοφόρησαν πρόσφατα από την Ελληνοεκδοτική είναι ένα εξαιρετικό παιδικό βιβλίο – μάθημα αλληλεγγύης για τον κόσμο των ζώων και δη των αδέσποτων, που απολαύσαμε διαβάζοντάς το, μικροί και μεγάλοι!

Η Στέργια Κάββαλου καταπιάνεται με μια τρυφερή ιστορία που φωτίζει την αγάπη για τα ζώα, παρακινεί τα παιδιά να ταυτιστούν με τους τετράποδους ήρωες και αποτελεί ένα πρώτης τάξεως μάθημα φιλοζωίας.

Πώς θα αντιδρούσε το δικό σας παιδί στη θέα μιας γάτας που κλαίει επίμονα;

Όλα ξεκινούν ένα βράδυ την ώρα που ο μικρός Γιώργος ενώ έχει λαγοκοιμηθεί ακούει κλάματα. Αδιαφορεί θεωρώντας πως για ακόμη μια φορά κλαίει η μικρή του αδερφή. Τελικά, όπως αποδεικνύεται, αιτία αυτού του επίμονου κλάματος είναι μια γάτα που προσπαθούσε να ταΐσει τα μωρά γατάκια της. Οι γονείς του Γιώργου αναλαμβάνουν δράση και προσφέρουν χείρα βοηθείας αλλά και μια ζεστή αγκαλιά στα απροστάτευτα τετράποδα. Το παιδί έκπληκτο παρατηρεί τους γονείς να σκέφτονται ιδέες για το πώς θα βοηθήσουν την γάτα με τα μωρά της να βρουν μια φιλόξενη στέγη και αρχίζει σιγά-σιγά να καταλαβαίνει ότι η προστασία των ζώων είναι κάτι παραπάνω από υποχρέωση όλων μας, είναι πράξη αλληλεγγύης.

Ενόσω το κουβάρι της ιστορίας ξετυλίγεται, ο μικρός πρωταγωνιστής βλέπει πώς πρέπει να φροντίζουμε και να περιποιούμαστε τα ζώα, είτε είναι ιδιόκτητα είτε είναι αδέσποτα, τη σημασία της επίσκεψης στον κτηνίατρο αλλά και την διαδικασία με την οποία εξασφαλίζουμε πώς θα βρεθεί ο κατάλληλος άνθρωπος που θα δεχθεί να υιοθετήσει και να αναλάβει εξ ολοκλήρου την ευθύνη ενός ζώου. Και κάπως έτσι, ο μικρός πρωταγωνιστής συνηθίζει την ύπαρξη και την φροντίδα των γατιών, ώσπου όταν έρχεται η ώρα να αποχωριστεί το τελευταίο που το αγάπησε σφόδρα η γιαγιά του και ζήτησε να πάρει μαζί της στο χωριό συμβιβάζεται με το γεγονός ότι εκείνος θα αποφασίσει το όνομα που θα του δοθεί και δεν είναι άλλο από αυτό της αγαπημένης του ομάδας στο ποδόσφαιρο «Μπαρτσελόνα». Γιατί όπως εύστοχα γράφει και το οπισθόφυλλο του βιβλίου «Μια Μπαρτσελόνα δύσκολα μένει στα αζήτητα.»

Η προστασία των ζώων δεν είναι αγαθοεργία, είναι ένδειξη πολιτισμού

Μέσω αυτής της μικρής και συνάμα τόσο πυκνής σε νοήματα ιστορίας, η συγγραφέας καταφέρνει να δώσει στα παιδιά με σύντομο και περιεκτικό τρόπο, αποφεύγοντας τους διδακτισμούς, όλα όσα πρέπει να ξέρουν για τα αδέσποτα ζώα που υπάρχουν δυστυχώς σε κάθε γειτονιά της χώρας. Μπορεί εν προκειμένω το βιβλίο να καταπιάνεται με τις γάτες, εντούτοις όσα εξιστορούνται αφορούν όλα τα ζώα και δίνουν στον μικρό αναγνώστη το μήνυμα, ότι δεν χρειάζεται να έχουμε όλοι ζώα για να μάθουμε να σεβόμαστε την ύπαρξή τους.

Χωρίς να θέλω να φανώ υπερβολική είναι μια από τις καλύτερες ιστορίες για αδέσποτα ζώα που έχω διαβάσει, καθώς με περιεκτική αφήγηση και λιτή εικονογράφηση, δίνεται στο παιδί ένα μήνυμα υπερ των ζώων που δύσκολα θα προσπεράσει και δεν θα το αγγίξει.

Μπορεί να υπάρχουν άνθρωποι που δεν συμπαθούν ή ενδεχομένως φοβούνται τα ζώα, είναι όμως υποχρέωση όλων μας να τα σεβόμαστε και να μην τα κακομεταχειριζόμαστε. Είτε μας αρέσει είτε όχι, ο κόσμος τούτος δεν ανήκει μόνο σε εμάς τους ανθρώπους. Ανήκει και σε όλα τα ζώα αυτού του πλανήτη, γι’ αυτό καλό θα είναι να μάθουμε να τον μοιραζόμαστε μαζί τους.

Ένα νέο παιδικό βιβλίο που υμνεί την φιλοζωία

Μάλιστα, το μήνυμα αυτής της ιστορίας είναι ακόμη δυνατότερο αν σκεφτούμε ότι προβάλλεται ο σεβασμός και η προστασία των αδέσποτων ζώων που περιπλανιούνται στους  δρόμους πεινασμένα, διψασμένα, συχνά άρρωστα ή τραυματισμένα.

Τα «Τα αδεσποτάκια της Μπαρτσελόνα» είναι η καλύτερη αφορμή για να μιλήσετε στα παιδιά σας (ηλικίας από 5 ετών) για τα ζώα και είναι το ιδανικό βιβλίο για να διαβάσετε παρέα με τα παιδιά αν σας ζητάνε επίμονα να αγοράσετε ένα σκυλάκι ή ένα γατάκι. Αντί της αγοράς, καταλληλότερη θεωρείται η επιλογή της υιοθεσίας και μάλιστα ενός αδέσποτου, αρκεί προηγουμένως να έχουν συμφωνήσει τα μέλη όλης της οικογένειας ότι ένα ζώο δεν είναι ένα ακόμη παιχνίδι, αλλά μια ψυχούλα που ζητά την φροντίδα, τη στοργή και την προσοχή μας για όσα χρόνια θα βρίσκεται στο σπίτι μας.

 

 

Τι είναι αυτό που κάνει την Λακωνική Σχολή ένα πραγματικά ξεχωριστό σχολείο

Μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις που καλούνται να πάρουν οι γονείς είναι η επιλογή του κατάλληλου σχολείου για το παιδί τους καθώς κάθε γονέας που νοιάζεται για την εκπαίδευση του παιδιού του θέλει να επιλέξει αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα που θα αναδείξει τα ταλέντα και θα δώσει στο παιδί τις γνώσεις και τα εφόδια που θα το ακολουθούν για μια ολόκληρη ζωή.

Γνωρίστε την Λακωνική Σχολή και την εκπαιδευτική της φιλοσοφία που δίνει «φτερά» στον μαθητή

Η Λακωνική Σχολή – Εκπαιδευτήρια Φραγκή μετρά 70 περίπου έτη διαρκούς εκπαιδευτικής προσφοράς στη νέα γενιά και παρέχει στους μαθητές προσχολικής αγωγής και δημοτικής εκπαίδευσης ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών, όπου ο μαθητής βιώνει την εκπαιδευτική εμπειρία σε ένα περιβάλλον γεμάτο αγάπη, κατανόηση και… πολύ χρώμα.

Εν αρχή είναι… το Νηπιαγωγείο

Αρχής γενομένης από τον παιδικό σταθμό και το νηπιαγωγείο, το παιδί κάνει τα πρώτα του εκπαιδευτικά βήματα σε ένα σχολείο απόκτησης και βελτίωσης δεξιοτήτων, ένα σχολείο κοινωνικοποίησης και ένταξης όπου παρέα με τα υπόλοιπα παιδιά θα ανακαλύψει τον εαυτό του, θα αποκομίσει τις πρώτες γνωστικές εμπειρίες και, όταν πλέον ολοκληρώσει τη φοίτησή του, θα είναι έτοιμο να διαβεί το κατώφλι του Δημοτικού.

Λίγο μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, οι υπεύθυνοι της «Λακωνικής σχολής» – Εκπαιδευτήρια Φραγκή οργανώνουν μια ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς, για να συζητήσουν αναλυτικά πώς εφαρμόζεται στην πράξη η παιδαγωγική-εκπαιδευτική φιλοσοφία των εκπαιδευτηρίων και να μοιραστούν μαζί τους κάποιες χρήσιμες πρακτικές συμβουλές, σε συνεργασία με την ψυχολόγο και την παιδίατρο του σχολείου.

Οι δραστηριότητες του ημερήσιου εκπαιδευτικού προγράμματος, που αναρτώνται στην εκπαιδευτική διαδικτυακή πλατφόρμα, είναι διαμορφωμένες έτσι, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στο κάθε παιδάκι να διευρύνει τα ατομικά του ενδιαφέροντα. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εμπλουτίζεται και υποστηρίζεται με τη χρήση Διαδραστικών πινάκων, ελκυστικού ηλεκτρονικού υλικού μάθησης και ποιοτικού έντυπου εκπαιδευτικού υλικού σε μορφή βιβλίων και φυλλαδίων, ενώ τηρείται κι ένας ατομικός φάκελος εργασίας (portfolio), ξεχωριστά για κάθε παιδί.

Το πρόγραμμά της Σχολής βασίζεται στη διαθεματική προσέγγιση της κάθε ενότητας. Οι κατευθύνσεις για όλες τις ηλικίες (τμήματα 3, 4 και 5 ετών) είναι κοινές (με τον βαθμό δυσκολίας να κλιμακώνεται προοδευτικά).

Το ταξίδι της μάθησης γίνεται πιο ενδιαφέρον από ποτέ

Το πρόγραμμα συνδυάζει εκπαίδευση και δημιουργική απασχόληση, περιλαμβάνοντας τα μαθήματα:

Γλώσσα

Μέσα από ποικίλες επικοινωνιακές δραστηριότητες, τα παιδιά ενθαρρύνονται ν’ ακούνε, ν’ αφηγούνται, να ερμηνεύουν και να επεξηγούν καταστάσεις, αναπτύσσοντας στοιχειώδη επιχειρηματολογία, ενώ εξοικειώνονται με βασικές συμβάσεις ανάγνωσης του αλφαβητικού συστήματος γραφής και μαθαίνουν να κατανοούν τη διήγηση και τη σημασία που έχει η γραφή στην επικοινωνία, μέσα από συνεχείς ασκήσεις.

Μαθηματικά

Μέσα από ενδιαφέρουσες δραστηριότητες, εποπτικό υλικό, και τις κατάλληλες διδακτικές παρεμβάσεις, δίνεται στα παιδιά η ευκαιρία να προβληματιστούν και να ερμηνεύσουν ποικίλες καταστάσεις, να οικοδομήσουν σταδιακά την έννοια των αριθμών, να «εκτελέσουν» απλές μαθηματικές πράξεις και να κατανοήσουν χωροχρονικές έννοιες.

Μελέτη Περιβάλλοντος

Το μάθημα, που συχνά πραγματοποιείται στο εργαστήρι φυσικών επιστημών, δίνει στα παιδάκια την ευκαιρία να αντιλαμβάνονται την αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος με τον άνθρωπο.

Πληροφορική

Οι μικροί μαθητές έρχονται σε επαφή με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και με εκπαιδευτικό λογισμικό κατάλληλο για την ηλικία τους, ώστε να ταυτίσουν τον Η/Υ ως μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του.

Εικαστικά

Τα μικρά παιδιά οφείλουν πάνω απ’ όλα να παίζουν μαθαίνοντας. Μέσω της διαθεματικής προσέγγισης και των θεματικών ενοτήτων, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να εκφράζονται, να διασκεδάζουν και να πειραματίζονται.

Θεατρική – Μουσικοκινητική Αγωγή

Φυσική Αγωγή/ Κολύμβηση

Πιστεύοντας ακράδαντα ότι  ότι τα παιδιά έχουν μόνο να κερδίσουν ασκώντας νου και σώμα, η Λακωνική Σχολή διαθέτει σύγχρονες αθλητικές υποδομές, κλειστό θερμαινόμενο κολυμβητήριο, γήπεδο μπάσκετ και ειδικούς εξοπλισμούς, ώστε οι λιλιπούτειοι μαθητές να έχουν πρόσβαση σε πλήθος εμπειρίες και να έρθουν σ’ επαφή με διάφορα αθλήματα.

Μουσική

Τα παιδιά  μαθαίνουν τραγούδια ανάλογα με την εποχή, με τη συνοδεία μουσικών οργάνων. Η καθηγήτρια της μουσικής αξιοποιεί τα ειδικά λογισμικά στον διαδραστικό πίνακα, οργανώνοντας μουσικά παιχνίδια και παρουσιάζοντας τα είδη των μουσικών οργάνων.

Αγγλικά

Η εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας γίνεται από νωρίς μέσα από απλές και άκρως διασκεδαστικές δραστηριότητες, με ευχάριστο διαθεματικό τρόπο και με την υποστήριξη των νέων τεχνολογιών.

Εκπαιδευτικές, Πολιτιστικές, Βιωματικές Δράσεις & Επισκέψεις

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην πολιτιστική καλλιέργεια των παιδιών και στην απόκτηση ενός πλούσιου γνωστικού υπόβαθρου  μέσα από την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων, εκπαιδευτικών επισκέψεων σε Μουσεία, περιβαλλοντικούς και επαγγελματικούς χώρους. Μέσω όλων αυτών των επισκέψεων οι μαθητές αποκτούν ένα πλούσιο γνωστικό υπόβαθρο που θα τους επιτρέψει να αφομοιώσουν δημιουργικά τις γνώσεις που αποκτούν, αλλά και να τις αξιοποιούν προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.

Δραστηριότητες Μετάβασης

Για τα νηπιακά τμήματα, το σχολείο  έχει καθιερώσει τις καινοτόμες Δραστηριότητες μετάβασης, που ξεκινούν πριν τα Χριστούγεννα και ολοκληρώνονται με τη λήξη του σχολικού έτους, σε συνεργασία με την Α’ δημοτικού.

Σκοπός αυτών των δραστηριοτήτων είναι να εξοικειώσουν τους μαθητές του νηπιαγωγείου με το περιβάλλον του δημοτικού σχολείου, γεφυρώνοντας ομαλά το πιο ελεύθερο και ευέλικτο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου με το πιο συστηματικά δομημένο περιβάλλον του δημοτικού σχολείου.

 

 

 

«Λακωνική σχολή» – Εκπαιδευτήρια Φραγκή

Β. Μοσκόβη 6 –  Λεβιδίου 32 , Κολωνός

210 51.29.959 – 210 51.55.895

 

Ενημερωθείτε για το πρόγραμμα Διεθνούς Απολυτηρίου του Pierce – Aμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος (8/3)

Αν είστε γονιός μαθητή Γυμνασίου και ήδη αναζητάτε το επόμενο εκπαιδευτικό βήμα του παιδιού σας τότε την Κυριακή 8 Μαρτίου στις 10:30 αξίζει να δώσετε το παρών και να παρακολουθήσετε την ημερίδα Discover Pierce IB Day που διοργανώνει το PierceAμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος στο Θέατρο του Κολλεγίου.

Την Κυριακή 8 Μαρτίου το Pierce σάς προσκαλεί στο «Discover Pierce IB Day»

Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα ενημερωτική εκδήλωση για μαθητές που ονειρεύονται να ανοίξουν τα φτερά τους σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.  Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις αλλά και να μοιραστούν τους προβληματισμούς τους με εκπροσώπους από τη διοίκηση του Σχολείου και του Pierce IB, ώστε να οδηγηθούν με γνώση και σωστή ενημέρωση σε αυτή την τόσο στρατηγική –για το μέλλον του παιδιού τους– επιλογή.

Από το Γενικό Λύκειο στο IB DP: Προκλήσεις και δυνατότητες

Το πρόγραμμα IB του Pierce είναι σχεδιασμένο να προσφέρει στους μαθητές τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να ενσωματωθούν αβίαστα στο ακαδημαϊκό πρόγραμμα των κορυφαίων πανεπιστημίων του εξωτερικού, όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, και να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της σημερινής εποχής.

6 πλεονεκτήματα για να ακολουθήσει ο μαθητής το πρόγραμμα Διεθνούς Απολυτηρίου του Pierce – Aμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος

Στο πλαίσιο της ημερίδας, γονείς και μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν από καθηγητές του Pierce IB για τα πλεονεκτήματα που θα έχει η επιλογή τους να ακολουθήσουν το πρόγραμμα Διεθνούς Απολυτηρίου. Ενδεικτικά αναφέρονται τα κάτωθι:

• Οι μικρές, ευέλικτες τάξεις των 5-15 μαθητών
• Η υποστηρικτική διδασκαλία
• Οι πανεπιστημιακοί καθηγητές του προγράμματος
• Η αξιοποίηση όλων των πρωτοποριακών εγκαταστάσεων του Κολλεγίου προς όφελος των μαθητών
• Τα υψηλά ποσοστά επιτυχίας σε διεθνή πανεπιστήμια κύρους
• Οι προσφερόμενες υποτροφίες του προγράμματος

Αυτά και ακόμα περισσότερα θα ανακαλύψετε όσοι επισκεφθείτε το campus του Κολλεγίου στην Αγία Παρασκευή την προσεχή Κυριακή 8 Μαρτίου. 

Δηλώστε τη συμμετοχή σας

Αν θέλετε και το δικό σας παιδί  να αριστεύσει στις σπουδές του, να αγαπήσει τη δια βίου μάθηση και να αποκτήσει ένα υψηλό επίπεδο παιδείας τότε το πρόγραμμα IB του Pierce είναι η ολοκληρωμένη εκπαιδευτική πρόταση που πρέπει να ακολουθήσει.

Για να δηλώσετε τη συμμετοχή σας πατήστε εδώ.

Παρακολουθήστε την ημερίδα και μέσω live streaming

H εκδήλωση θα μεταδοθεί και μέσω live streaming στον σύνδεσμο: http://www.pierce.gr/livestream/. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να παρακολουθήσουν ζωντανά την παρουσίαση και να υποβάλουν τα ερωτήματά τους, είτε επιλέγοντας την εφαρμογή chat είτε αποστέλλοντας ηλεκτρονικό μήνυμα στο discoverpierceib@acg.edu

 

 

«Στις μέρες μας είναι πιο σημαντικό να μεγαλώσουμε καλά παιδιά, παρά καλούς μαθητές»

Δοκιμάστε να ρωτήσετε τους γονείς μικρών παιδιών με τους οποίους συναναστρέφεστε τι ονειρεύονται για το μέλλον των παιδιών τους και σχεδόν όλοι θα απαντήσουν να γίνουν ευτυχισμένοι άνθρωποι και επιτυχημένοι επαγγελματίες. Οι περισσότεροι από αυτούς, μάλιστα, συνδέουν άρρηκτα αυτά τα δύο, δίνοντας -έστω και άθελά τους- στα παιδιά να καταλάβουν πως ο δρόμος για την ευτυχία περνά μέσα από την επαγγελματική καταξίωση.

Ελάχιστοι γονείς θα πουν, ότι αυτό που ονειρεύονται για το παιδί τους είναι να γίνει ένας καλός άνθρωπος που να νοιάζεται πραγματικά για τους συνανθρώπους του και τον κόσμο που το περιβάλλει. Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που παρατηρούμε τον κόσμο γύρω μας να γίνεται όλο και πιο σκληρός, τα περιστατικά bullying και ρατσισμού να αυξάνονται και τα παιδιά να δείχνουν όλο και λιγότερο ενδιαφέρον για την φύση και τα ζώα.

Κάνοντας την καλοσύνη… στάση ζωής!

Οι γονείς που ονειρεύονται να μεγαλώσουν έναν καλό άνθρωπο είναι και εκείνοι που θα φροντίσουν να γίνουν πρότυπα καλοσύνης και ενσυναίσθησης για το παιδί τους: Είναι εκείνοι που θα βοηθήσουν έμπρακτα όσους έχουν ανάγκη, που θα στηρίξουν τους αδύναμους, θα υπερασπιστούν τους διαφορετικούς, θα προστατεύσουν αυτούς που περιθωριοποιούνται. Είναι εκείνοι που πατούν γερά στα δικά τους πόδια, που δεν φοβούνται να εκφράσουν ελεύθερα τις ιδέες και τα συναισθήματά τους, που έχουν το θάρρος να παρέμβουν σε μία σύγκρουση και να δώσουν λύση.

Οι γονείς που νοιάζονται να μεγαλώσουν καλά παιδιά, είναι εξαιρετικά ευαισθητοποιημένοι με το περιβάλλον και έχουν κάνει την οικολογία μέρος της καθημερινότητάς τους. Είναι οι γονείς που θέλουν πραγματικά να προστατεύσουν τη φύση με όποιον τρόπο μπορούν, ώστε να την διατηρήσουν για να την χαρούν τα παιδιά και τα εγγόνια τους. Είναι εκείνοι που αναζητούν ευκαιρίες για να βρεθούν με τα παιδιά στην ύπαιθρο, να συμμετέχουν σε προγράμματα προστασίας των δασών και των υδάτινων πόρων, δεντροφύτευσης και που μαθαίνουν στα παιδιά πώς να εξοικονομούν ενέργεια στο σπίτι.

Είναι οι ίδιοι γονείς που λειτουργούν εθελοντικά. Που θεωρούν υποχρέωσή τους να προσφέρουν στα κοινά και που δείχνουν εξαιρετικό σεβασμό στα λιγότερο τυχερά άτομα, αυτά που χρειάζονται λίγη παραπάνω εμψύχωση και στήριξη για να πάνε ένα βήμα παραπέρα.

Οι γονείς που θέλουν να μεγαλώσουν ένα καλό παιδί, το παίρνουν από το χέρι και σπεύδουν σε χώρους τέχνης και πολιτισμού με σκοπό να διευρύνουν τον νου και το πνεύμα του, να πολλαπλασιάσουν τα ερεθίσματα που δέχεται και να οξύνουν την κριτική του ικανότητα, τη σκέψη και τον λόγο του.

Και όλα αυτά, οι γονείς αυτοί, τα ξεκινούν από νωρίς –ήδη από το Δημοτικό, γιατί ξέρουν πως είναι σε αυτές τις ηλικίες που διαπλάθεται ο χαρακτήρας των παιδιών.

Στο Δημοτικό Σχολείο των Εκπαιδευτηρίων Δούκα τα παιδιά δεν γίνονται απλά καλοί μαθητές, αλλά κοινωνικοποιούνται, μαθαίνουν να προστατεύουν το περιβάλλον, να αποδέχονται τη διαφορετικότητα, να προσφέρουν.

Ήδη από το νηπιαγωγείο, με το πρόγραμμα «Στάση Ζωής», τα παιδιά αποκτούν πολύπλευρη ανάπτυξη και καλλιέργεια, αφού διδάσκονται σημαντικές για τη ζωή τους δεξιότητες μέσα από 6 άξονες: Αγαπάω – Φροντίζω – Προσφέρω – Δημιουργώ – Σέβομαι. Στο πλαίσιο του προγράμματος, τα παιδιά αναπτύσσονται κοινωνικά και συναισθηματικά, μαθαίνουν να αγαπούν τη φύση και να φροντίζουν το περιβάλλον, διδάσκονται από νωρίς την ασφάλεια στο διαδίκτυο, διευρύνουν πολιτιστικά τους ορίζοντές τους, κάνουν κτήμα τους τον εθελοντισμό και την κοινωνική προσφορά και εντρυφούν στα ανθρώπινα δικαιώματα.

Αυτή η «Στάση Ζωής» που ξεκινά ήδη από το Προνήπιο, συνεχίζεται για τους μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Δούκα μέχρι και την Γ’ Λυκείου, κάνοντας το σχολείο να ξεχωρίζει ως προς τις αξίες που πρεσβεύει και που διδάσκει στα παιδιά.

Μέσα από ειδικά μαθήματα, ομιλίες, παρουσιάσεις και δράσεις τα παιδιά αναπτύσσονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και γίνονται η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και φτάνουν ψηλά αξιοποιώντας όλες τους τις δυνατότητες.

Γιατί τα παιδιά αγαπούν τόσο πολύ τα «Παραμύθια Ντορεμύθια» του Ευγένιου Τριβιζά;

Μια από τις πιο επιτυχημένες σειρές παιδικών βιβλίων είναι τα «Παραμύθια Ντορεμύθια» του αγαπημένου συγγραφέα, Ευγένιου Τριβιζά, που με τις ευφάνταστες ιστορίες του έχει καταφέρει να κερδίσει την καρδιά και το μυαλό των μικρών αναγνωστών όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρο τον κόσµο.

Τα βιβλία της σειράς που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Μεταίχμιο αποτελούνται από 19 αυτοτελή έμμετρα παραμύθια που έχουν ξεπηδήσει από τη συγγραφική πένα του σπουδαίου παραμυθά και μεταφέρουν τα παιδιά σε τόπους μαγικούς και ονειρεμένους, όπου τα πάντα μπορεί να συμβούν, αρκεί να το πιστέψεις.

Έχοντας ως φιλοσοφία του την απόψη ότι «Τα παραμύθια είναι η θρεπτικότερη τροφή της φαντασίας. Και η φαντασία είναι η πηγή της δημιουργικότητας, ο μαιευτήρας της επιστημονικής προόδου και ο προθάλαμος κάθε νέας πραγματικότητας. Διαφορετικά τα παιδιά, αντί να ξεπερνούν, θα υπηρετούν μόνο την πραγματικότητα», ο συγγραφέας έχει καταφέρει να γράψει ιστορίες αριστουργήματα που δικαίως κατέχουν τη δική τους εξέχουσα θέση σε κάθε παιδική βιβλιοθήκη.

5 λόγοι που τα παιδιά διαβάζουν φανατικά τα «Παραμύθια Ντορεμύθια»

  • Ακολουθώντας την επιτυχημένη συνταγή όλων των βιβλίων του Τριβιζά, τα «Παραμύθια Ντορεμύθια» μεταφέρουν τα παιδιά σε έναν πολύχρωμο κόσμο, όπου αντικείμενα της καθημερινότητας, πλάσματα της φύσης, ζώα, φυτά, λουλούδια, φρούτα και λαχανικά, κάθε άλλο παρά ψυχρά και άψυχα μπορούν να χαρακτηριστούν. Στις σελίδες των βιβλίων του όχι μόνο αποκτούν φωνή και υπόσταση, αλλά πρωταγωνιστούν σαν κανονικοί άνθρωποι. Η τεχνική της προσωποποίησης αποτελεί το ιδανικό μέσο για να περάσει ο συγγραφέας μηνύματα στα παιδιά χωρίς αυτά να το αντιληφθούν ευθέως. Παράλληλα, οι προσωποποιήσεις προσδίδουν στις ιστορίες  ζωντάνια και παραστατικότητα και ο αναγνώστης δεν χάνει το ενδιαφέρον του ούτε για μια στιγμή. Η θεατρικότητα των έργων του είναι σήμα κατατεθέν και συμβάλλει τα μέγιστα ώστε το παιδί να μείνει προσηλωμένο στην αφήγηση και να αδημονεί να διαβάσει τι θα συμβεί στη συνέχεια, καθώς οι ανατροπές αποτελούν συνήθη πρακτική.

 

  • Αν θέλεις τα παιδιά να διαβάσουν μια έξυπνη ιστορία που θα τους δώσει σπουδαία διδάγματα και συνάμα θα τους χαρίσει στιγμές αστείρευτου γέλιου, το χιούμορ του Τριβιζά είναι εγγύηση! Στις σελίδες των βιβλίων του, ο μικρός αναγνώστης μεταφέρεται έστω και νοερά, άλλοτε µέσω της παρωδίας και άλλοτε µέσω της σάτιρας, σε έναν κόσμο καλύτερο από τον δικό μας και σε πολλές περιπτώσεις σε έναν κόσμο που ιδανικά έτσι θα έπρεπε να είναι. Η λεπτή ειρωνεία και η κριτική σε καταστάσεις και συμπεριφορές διαπλέκονται με αριστοτεχνικό τρόπο και σε συνδυασμό με τις τεχνικές της ανατροπής και της υπονόμευσης προκαλούν αυθόρμητο γέλιο στα παιδιά, που «μπαίνουν» στην υπόθεση της εκάστοτε ιστορίας και απολαμβάνουν όσο τίποτα την εξέλιξη της πλοκής.

 

  • Το γλωσσικό σύμπαν του Ευγένιου Τριβιζά είναι μοναδικό στο είδος του. Χειρίζεται τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας όσο κανείς άλλος συγγραφέας της εγχώριας παιδικής λογοτεχνίας και φέρνει τα παιδιά σε επαφή με λέξεις που δεν ακούγονται συχνά πια. Στο σημείο αυτό δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφερθούμε και στο γεγονός πως εξαιτίας της βαθιάς του γνώσης της γλώσσας, ο μεγάλος μας παραμυθάς έχει τη δεινότητα να «παίζει» με τις λέξεις, να πειραματίζεται και διαρκώς να παράγει νέες λέξεις που ξεπηδούν από τη δημιουργική συνάντηση υπαρχουσών λέξεων. Είναι γλωσσοπλάστης και κάθε του ιστορία ξεχωρίζει για την ονοματοποιία της, το καλλιεργημένο λεξιλόγιο και τους ανατρεπτικούς λεκτικούς συνδυασμούς σε απροσδόκητες συνθέσεις.  Με τον τρόπο αυτό, τα παραμύθια του διακρίνονται από μουσικότητα και ρυθμό, γεγονός που συντείνει στην τεράστια αποδοχή τους από το παιδικό κοινό.

 

  •  Η εικονογράφηση παίζει και αυτή τον δικό της ρόλο στα μυστικά της επιτυχίας της σειράς «Παραμύθια Ντορεμύθια». Παρατηρείται απόλυτη ισορροπία κειμένου και εικόνας, καθώς το ένα συμπληρώνει το άλλο. Όλοι οι εικονογράφοι που έχουν σκιτσάρει τα παραμύθια της σειράς έχουν αποτυπώσει και αποθεώσει τη λογοτεχνική σύλληψη του Τριβιζά, προσφέροντας το δικό τους λιθαράκι ώστε το παιδί να αφομοιώσει οπτικά όσα διαβάζει αλλά και ταυτόχρονα να καλλιεργηθεί το αισθητικό του κριτήριο.

 

  • Στο τέλος κάθε ιστορίας, τα παιδιά καλούνται να ανακεφαλαιώσουν τα όσα διάβασαν στις προηγούμενες σελίδες μέσα από ευχάριστες διασκεδαστικές δραστηριότητες και παιχνίδια με αυτοκόλλητα και ρομβοκόλλητα. Με τις δραστηριότητες αυτές, ο μικρός αναγνώστης εξασκεί τη μνήμη και την παρατηρητικότητά του,  οξύνει την οπτική του αντίληψη, τη φαντασία και την περιέργειά του και κάνει τα πρώτα του ζωγραφικά βήματα.

Αυτά είναι τα 5 αγαπημένα μας «Παραμύθια Ντορεμύθια»

Τα δικά μου παιδιά έχουν μια σχέση λατρείας με τα Παραμύθια Ντορεμύθια καθώς τα έχουμε διαβάσει όλα και τα ξαναδιαβάζουμε ευχάριστα με την πρώτη ευκαιρία. Όλες οι ιστορίες της σειράς είναι διασκεδαστικές και υπέροχες, όμως 5 είναι αυτές που έχουμε ξεχωρίσει λίγο παραπάνω:

«Η Πουπού και η Καρλότα» ήταν από τα πρώτα παραμύθια που αγάπησε ο 5χρονος γιος μου και η ιστορία της Πουπού, της πονηρής αλεπούς που προσπαθεί να πείσει την Καρλότα την τσαχπίνα άσπρη κότα να βγει από το κοτέτσι για να την κάνει γιουβέτσι, του είχε κάνει τέτοια εντύπωση που την έλεγε σε γνωστούς και φίλους.

Το μωβ βιβλίο της «Νύχτας με την μπανανόφλουδα» είναι το δικό μου αγαπημένο καθώς μέσω αυτού εξήγησα στα παιδιά μου, ότι κάθε μας πράξη – καλή ή κακή – έχει πάντα αντίκτυπο στους υπόλοιπους ανθρώπους και πρέπει πάντα να αποφεύγουμε να κάνουμε ό,τι δεν θέλουμε να υποστούμε.

Το «Ένα κεράκι για το ρινοκεράκι» ήταν το βιβλίο που με βοήθησε να μιλήσω στα παιδιά για τα συναισθήματα και για το πώς πρέπει να τα διαχειρίζονται, ενώ «Ο κύριος Ζαχαρίας και η κυρία Γλυκερία» ήταν η πρώτη ιστορίας αγάπης που διάβασαν τα παιδιά μου και από τότε κάθε ερωτευμένο ζευγάρι το αποκαλούν χαϊδευτικά «Ο κύριος Ζαχαρίας και η κυρία Γλυκερία».

Τέλος, ξεχωρίζουμε το «Ποιος έκανε Πιπί στον Μισισιπή;» γιατί ήταν το θεατρικό που πρωτοέπαιξε η κόρη μας στο νηπιαγωγείο και – όπως καταλαβαίνετε – το μάθαμε απ’έξω για ευνόητους λόγους.

Ετοιμαστείτε για αξέχαστα ταξίδια στον κόσμο των παραμυθιών

Ανακαλύψτε τα Παραμύθια Ντορεμύθια και είμαστε σίγουροι ότι θα περάσετε υπέροχες στιγμές παρέα με τα πιτσιρίκια σας διαβάζοντας παραμύθια με σπαρταριστούς χαρακτήρες και απολαυστικές περιπέτειες που είναι γραμμένα για να διαβάζονται από μικρούς και μεγάλους, από μεγάλους σε μικρούς και από μικρούς σε μεγάλους.

Καλή ανάγνωση!