Βρίσκεστε σε έκτακτη ανάγκη; Καλέστε το 112 χωρίς χρέωση

E8518F5FC1A71C187780C82BED9010E9Η Ευρωπαϊκή Ημέρα του «112» γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 11 Φεβρουαρίου, με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για να κάνει γνωστό τον κοινό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 στους ευρωπαίους πολίτες, που δείχνουν να αγνοούν την ύπαρξή του.

Ο ευρωπαϊκός αριθµός κλήσης έκτακτης ανάγκης καθιερώθηκε το 1991, παράλληλα µε τους εθνικούς αριθµούς έκτακτης ανάγκης, για να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στις υποστηρικτικές
υπηρεσίες σε όλα τα κράτη µέλη της ΕΕ. Το 112 δεν αντικαθιστά τους εθνικούς τηλεφωνικούς αριθµούς επειγουσών καταστάσεων.

Στην Ελλάδα το 112 λειτουργεί παράλληλα µε τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (166-ΕΚΑΒ, 100-αστυνοµία, 199-πυροσβεστική) εξυπηρετώντας όλους τους πολίτες της χώρας καθώς και τους πολίτες
που επισκέπτονται τη χώρα µας. Σε άλλες χώρες εξακολουθούν να λειτουργούν οι αριθµοί της χώρας όπως π.χ. το 199 για την Κύπρο. Παρέχει πρόσβαση στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικό σώµα, αστυνοµική αρχή) µέσω σταθερών και κινητών τηλεφώνων χωρίς χρέωση για άµεση επικοινωνία επί 24ώρου βάσεως, 7 ηµέρες την εβδοµάδα.

Σε ποιες χώρες λειτουργεί;

Ο κοινός αριθµός κλήσης για έκτακτες ανάγκες 112, λειτουργεί σε όλα τα κράτη – µέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερµανία, Δανία, Ελλάδα, Εσθονία, Ηνωµένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κύπρος, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεµβούργο, Μάλτα, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουµανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τσεχία, Φινλανδία) καθώς και στην Κροατία, Ισλανδία, Νορβηγία, τα νησιά Φερόε, Σερβία, Ελβετία, Τουρκία, Ρωσία και το Ισραήλ.

Με ποιον τρόπο λειτουργεί;

Σε κάθε χώρα της ΕΕ το 112 λειτουργεί µε βάση τα εθνικά δεδοµένα. Σε ορισµένες χώρες (π.χ. Βουλγαρία, Ρουµανία) το 112 είναι ο µοναδικός αριθµός επειγόντων που καλύπτει και τις τρεις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστική, αστυνοµία). Σε άλλες χώρες π.χ. Ηνωµένο Βασίλειο, Ιρλανδία το 112 λειτουργεί παράλληλα µε τον µοναδικό εθνικό αριθµό έκτακτης ανάγκης προς τον οποίο και διαβιβάζονται αυτόµατα όλες οι κλήσεις.

H κλήση στο 112 από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο, από τηλεφωνικό θάλαµο ή υπαίθρια τηλεφωνική συσκευή µε κερµατοδέκτη ή καρτοδέκτη είναι χωρίς χρέωση. O αριθµός 112 λειτουργεί εντός της εµβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Δηλαδή ακόµη κι αν το δικό σας δίκτυο δε λειτουργεί σε συγκεκριµένη τοποθεσία, µπορείτε να καλέσετε το 112, αρκεί να υπάρχει κάλυψη από άλλο δίκτυο. Λειτουργεί µε κάρτα SIM ή χωρίς κάρτα SIM στο κινητό σας.

95204d6a23a20604e5e9e82f8b6a30571406401318

Πότε καλούµε στο 112;

Σε καταστάσεις Έκτακτης Ανάγκης που απαιτούνται να παρέµβουν υπηρεσίες πρώτων βοηθειών, πυροσβεστικής ή αστυνοµίας. Τέτοιες σοβαρές καταστάσεις µπορεί είναι:

• Τροχαίο ατύχηµα
• Ξαφνική αδιαθεσία
• Εργατικό ατύχηµα
• Πυρκαγιά
• Εκρήξεις
• Σεισµός
• Ένοπλη Ληστεία
• Τροµοκρατικά συµβάντα
• Αυτοκτονία/ θάνατος

Τι πρέπει να αναφέρουµε όταν καλέσουµε;

Πραγµατοποιώντας κλήση στο 112, θα πρέπει να δώσουµε τα εξής στοιχεία:

• Όνοµα
• Αριθµό τηλεφώνου που καλούµε
• Διεύθυνση (ακριβή θέση, για ευκολότερη
πρόσβαση της βοήθειας)
• Περιγραφή του περιστατικού για το οποίο καλούµε.

Κλείνουµε πάντα τελευταίοι το τηλέφωνο ρωτώντας αν θέλουν κάτι άλλο από εµάς. Το προσωπικό τουτηλεφωνικού κέντρου µπορεί να χρειάζεται κάποια άλλη πληροφορία ή, ίσως χρειασθεί, περισσότερα στοιχεία από αυτά που δώσατε.

Το προσωπικό που απαντά στο 112 είναι κατάλληλα εκπαιδευµένο να απαντά σε µία από τις κύριες ευρωπαϊκές γλώσσες. Προσφέρει βοήθεια σε κάθε κλήση ή την διαβιβάζει στην αρµόδια υπηρεσία
έκτακτης ανάγκης.

Η ψυχραιµία είναι ο σηµαντικότερος παράγοντας για την αποτελεσµατική διαχείριση ενός σοβαρού έκτακτου περιστατικού.

Αττική Οδός: Νέος 4ψήφιος αριθμός έκτακτης ανάγκης