Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Yποφέρω από οστεοπόρωση. Με ποιο τρόπο μπορώ να γυμναστώ;

Yποφέρω από οστεοπόρωση. Με ποιο τρόπο μπορώ να γυμναστώ;

osteocpverfΗ Καρολίνα Κολιοπούλου, Μαιευτήρας - Χειρουργός Γυναικολόγος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών, Επιστημονικός Συνεργάτης Μαιευτηρίου "ΜΗΤΕΡΑ" μάς εξηγεί ποια είδη άσκησης προτείνονται σε γυναίκες για πρόληψη της οστεοπόρωσης, ή με εγκατεστημένη οστεοπόρωση.

Ανάλογα με τη φυσική κατάσταση και το βαθμό οστεοπόρωσης κάποιες ασκήσεις δεν πρέπει να πραγματοποιούνται γι’ αυτό η άσκηση πρέπει να γίνεται μετά τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού και κάτω από την επιτήρηση του γυμναστή.

• Ασκήσεις ενδυνάμωσης, με βαράκια, μηχανήματα με βάρη, λάστιχα κλπ. Οι ασκήσεις αυτές εκτός από τη μυϊκή ενδυνάμωση που προσφέρουν, δρουν κατευθείαν στο κόκκαλο και μειώνουν το ρυθμό εξέλιξης της οστεοπόρωσης. Δώστε έμφαση στις ασκήσεις που δυναμώνουν τους μυς που βρίσκονται στο άνω μέρος της ράχης, καθώς αυτές βελτιώνουν τη στάση και μειώνουν το ρυθμό απώλειας οστού στο άνω μέρος της σπονδυλικής στήλης.

Resistance-training-for-women• Αεροβικές ασκήσεις με βάρη, εκ των οποίων η πιο απλή μορφή είναι το βάδισμα, όπου εκτελείται αεροβική άσκηση και τα πόδια υποβαστάζουν το βάρος του σώματος. Άλλες είναι ο χορός, το ανέβασμα της σκάλας, η χρήση του διαδρόμου και άλλων μηχανημάτων στο γυμναστήριο, ακόμα και η κηπουρική. Αυτές οι ασκήσεις επιδρούν ευεργετικά κυρίως στα πόδια και στο κάτω μέρος της σπονδυλικής στήλης. Επίσης προσφέρουν προστασία στην καρδιά και το κυκλοφορικό σας σύστημα.

• Ασκήσεις ευλυγισίας, οι οποίες προσφέρουν σταθερότητα, καλή στάση και βοηθούν στην αποφυγή μυϊκών κακώσεων. Είναι οι ασκήσεις στρέτσινγκ και πρέπει να γίνονται όταν έχουν ζεσταθεί οι μύες κι ακόμα καλύτερα στο τέλος της γυμναστικής.'

osteoporosis1_600x450

• Ασκήσεις σταθερότητας και ισορροπίας, όπως το να στέκεστε στο ένα πόδι, σας προστατεύουν από πτώσεις, το οποίο είναι πολύ σημαντικό για την αποφυγή κατάγματος στη γυναίκα με οστεοπόρωση.
To κολύμπι και η αεροβική στο νερό, αν και πολύ καλή αεροβική γυμναστική με ευεργετική δράση στο καρδιαγγειακό, δεν έχουν ιδιαίτερη επίδραση στην πυκνότητα των οστών, είναι όμως συνιστώμενο μέσο άσκησης σε περιπτώσεις υπερβολικής οστεοπόρωσης ή κατά την αποκατάσταση μετά από κάταγμα.

woman-back

Αν έχετε οστεοπόρωση θα πρέπει να αποφεύγετε τα παρακάτω είδη άσκησης:

• Έντονες κινήσεις όπως πηδήματα, τρέξιμο και τζόγκινγκ, καθώς αυξάνουν την πίεση στη σπονδυλική στήλη και τα πόδια και μπορεί να οδηγήσουν τα αδύναμα και οστεοπορωτικά κόκκαλα σε κάταγμα. Γενικώς οι κινήσεις σας πρέπει να είναι αργές και συντονισμένες.

• Ασκήσεις στρέτσινγκ όπου σκύβετε ή διπλώνετε τη σπονδυλική στήλη ή τη μέση σας, γιατί ασκείται πίεση στους σπονδύλους και αυξάνεται ο κίνδυνος για σπονδυλικά κατάγματα. Αθλήματα που απαιτούν τέτοιες κινήσεις και πρέπει να αποφεύγονται είναι το τένις, το γκολφ, αλλά και κάποιες στάσεις στη γιόγκα.

webmd_rm_photo_of_toe_touch_exercise


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Design by | WebOlution & Powered by | Access Point
Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.