Ζηλεύω, τι να κάνω;

Ένας άνθρωπος που ζηλεύει σε έντονο βαθμό, κατακλύζεται από δυσάρεστα συναισθήματα, που τον παρασύρουν και τον εμποδίζουν να σκεφτεί λογικά. Ο θυμός, η ένταση, η καχυποψία, η επιθετικότητα που καθημερινά βιώνει, δεν τον αφήνουν να αξιολογήσει αντικειμενικά τα όσα συμβαίνουν. Είναι σημαντικό λοιπόν, με τη συμπαράσταση και την καθοδήγηση του συντρόφου του, να αρχίσει να κάνει θετικές σκέψεις που θα τον ηρεμήσουν και θα τον καθησυχάσουν σε κάποιο βαθμό.

Ένα πρώτο βήμα είναι οι δύο σύντροφοι να επέμβουν άμεσα. Με το που θα γίνει αντιληπτή η αρνητική επίδραση της ζήλιας στη σχέση του ζευγαριού δεν θα πρέπει να αφήσουν το χρόνο να περνάει. Και αυτό γιατί μία συμπεριφορά που επαναλαμβάνεται για μεγάλο χρονικό διάστημα, σταδιακά θεμελιώνεται και γίνεται μια μόνιμη κατάσταση που φαντάζει στα μάτια μας αδύνατο να αλλάξει.

Το επόμενο βήμα είναι να εντοπίσει το άτομο που ζηλεύει τι προκαλεί το συναίσθημα αυτό. Πρέπει να αναρωτηθεί εάν υπάρχει ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, μία συγκεκριμένη κατάσταση ή συγκεκριμένες συνθήκες που το κάνουν να ζηλεύει. Αν αντιληφθεί κανείς τις αιτίες που προκαλούν τη ζήλια που βιώνει, μπορεί να εστιάσει εκεί και να την αντιμετωπίσει με τους κατάλληλους χειρισμούς.

Η επικοινωνία είναι το βασικό συστατικό μιας επιτυχημένης σχέσης. Οτιδήποτε σας ενοχλεί και σας προβληματίζει είναι σημαντικό να το μοιράζεστε με το σύντροφό σας. Πολλές φορές, με το να μην εκφράζουμε κάτι που μας ενοχλεί, το μεγαλοποιούμε και δε δίνουμε τη δυνατότητα στον άλλον να μας εξηγήσει. Πέφτουμε στην παγίδα να κάνουμε υποθέσεις και να κατασκευάζουμε σενάρια που ίσως να μην ισχύουν.

Η επικοινωνία είναι το βασικό συστατικό μιας επιτυχημένης σχέσης.

Οτιδήποτε σας προβληματίζει, μοιραστείτε το με το σύντροφό σας.

Συζητήστε με το σύντροφό σας για τα πράγματα που θα μπορούσατε να βελτιώσετε στη σχέση σας και θέστε με ήρεμο και ξεκάθαρο τρόπο τα όριά σας. Βρείτε μαζί εναλλακτικούς τρόπους να διαχειρίζεστε τις εντάσεις και μιλήστε για τη σημασία της εμπιστοσύνης και της αποκλειστικότητας στη σχέση σας.

Ενισχύστε την εμπιστοσύνη στον εαυτό σας, την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθησή σας. Βάλτε στο πρόγραμμά σας δραστηριότητες που σας γεμίζουν. Με αυτόν τον τρόπο αφιερώνετε χρόνο στον εαυτό σας και είστε λιγότερο εξαρτημένοι από το σύντροφό σας. Προσπαθήστε να μη γενικεύετε μια συγκεκριμένη κατάσταση και μη μένετε προσκολλημένοι στο παρελθόν. Αν στο παρελθόν είχε συμβεί κάτι που σας έκανε να ζηλέψετε, δεν σημαίνει ότι θα ξανασυμβεί και στο μέλλον. Μη διαιωνίζετε και ανακυκλώνετε άσχημες σκέψεις και συναισθήματα.

Μπορεί να φαντάζει πραγματικά δύσκολο, ωστόσο με τα παραπάνω βήματα, με συζήτηση και εμπιστοσύνη, η σχέση μπορεί να βελτιωθεί και το ζευγάρι να έρθει πιο κοντά, δυνατό να αντιμετωπίσει και άλλες δύσκολες καταστάσεις που θα προκύψουν στην κοινή του ζωή.

Ινστιτούτο Ψυχικής & Σεξουαλικής Υγείας
Δρ. Θάνος Ασκητής
Κηφισίας 360 & Θερμοπυλών 2, Χαλάνδρι
Τηλέφωνα: 210 61 04 590
210 77 89 890 & 210 77 72 100
E-mail: institute@askitis.gr
www.askitis.gr