Συνήγορος Καταναλωτή: Συστάσεις προς τους γονείς για τα ηλεκτρονικά φροντιστήρια

Την προσοχή των γονέων σχετικά με τη λειτουργία «ηλεκτρονικών φροντιστηρίων» που παραδίδουν μαθήματα εξ αποστάσεως, μέσω διαδικτύου εφιστά ο Συνήγορος του Καταναλωτή. Έπειτα από καταγγελίες καταναλωτών, ο Συνήγορος Ευάγγελος Ζερβέας, διενήργησε αυτεπάγγελτη έρευνα και διαπίστωσε την ύπαρξη, στο διαδίκτυο, τουλάχιστον 15 παρόχων εξ αποστάσεως φροντιστηριακής εκπαίδευσης. Από την έρευνα προέκυψαν τα εξής:

– Σε κανένα από τα ηλεκτρονικά φροντιστήρια που ελέγχθηκαν δεν έχει χορηγηθεί η προβλεπόμενη από τον νόμο άδειας ίδρυσης και λειτουργίας.

– Τα ηλεκτρονικά φροντιστήρια φαίνεται να αξιοποιούν την ανωνυμία που τους εξασφαλίζουν οι εξ αποστάσεως συναλλαγές μέσω διαδικτύου, αφού κατά κανόνα δίνουν στο κοινό ανεπαρκέστατα στοιχεία επικοινωνίας (συνήθως μόνο έναν αριθμό τηλεφώνου ή μία διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), καθιστώντας κατ’ αυτό τον τρόπο εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση τη διαδικασία του εντοπισμού και του ελέγχου τους.

– Υπό τέτοιες συνθήκες, δεν μπορεί να διακριβωθεί ούτε εάν οι διδάσκοντες σε αυτά κατέχουν τα νόμιμα επαγγελματικά προσόντα, καθώς και την προβλεπόμενη άδεια διδασκαλίας.

– Διαφημίζεται, επίσης, συχνά η παροχή φροντιστηριακής στήριξης σε μαθητές και του Δημοτικού, παρανόμως όμως, δεδομένου ότι τα φροντιστήρια δημοτικής εκπαίδευσης έχουν εδώ και πολλά χρόνια (από το 1977) καταργηθεί.

Ο Συνήγορος καλεί τους γονείς να απευθύνονται στις κατά τόπους Περιφερειακές Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου να ενημερώνονται σχετικά με τη νομιμότητα της λειτουργίας των ηλεκτρονικών φροντιστηρίων, στα οποία θέλουν να εγγράψουν τα παιδιά τους. Συστήνει, επίσης, στους γονείς να γνωρίζουν τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν ηλεκτρονικά στα παιδιά τους, όπως επίσης εάν κατέχουν σχετική άδεια διδασκαλίας σε ισχύ.